Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zapojení her do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice
Černohousová, Monika ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Zapojení her do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice Cíle: Cílem této bakalářské práce je zapojit hry do kondiční přípravy dětí v mladším školním věku v rychlostní kanoistice. Metody: Tato bakalářská práce je odbornou prací s didaktickou složkou, kterou je soubor her. Vycházela jsem z odborných publikací v českém i cizím jazyce a zkombinovala teoretické podklady s praktickou částí. Výsledný soubor her je rozdělen na pět částí: rozvíjení silových, vytrvalostních, rychlostních, koordinačních schopností a pohyblivosti. Výsledky: Výsledkem práce je soubor her zaměřený na rozvoj kondičních schopností, systematicky rozdělený podle členění motorických schopností. Každá kategorie obsahuje specifické hry, které podporují jejich rozvoj. Tento soubor přispívá k všestrannému a harmonickému rozvoji dětí, nabízí zábavné hry, které zvyšují radost z tréninku. Trenéři jej mohou využít jako inspiraci a nástroj ke zpestření tréninkového procesu. Závěr: Hry jsou nedílnou součástí života dětí a je nezbytné je zařazovat do sportovního tréninku. Díky nim děti rozvíjí nejen své všestranné pohybové schopnosti, ale také spolupráci, komunikaci a další dovednosti. Proto jsme utvořily soubor her, jehož náplní je rozvoj motorických schopností. Klíčová slova: motorické schopnosti,...
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy tohoto syndromu a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi se syndromem ADHD. Také jsou zde zmíněná možná přidružená onemocnění. Dále se práce zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ
Vliv parkouru na tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku
Gruber, Vojtěch ; Malíř, Roman (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Vliv parkouru na tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem této práce je testovat vliv intervenčního pohybového programu s obsahem parkourových cvičení na tělesnou zdatnost u dětí mladšího školního věku, hodnocenou testovou baterií Unifittest (6-60). Metody: Jedná se o kvantitavní quasi-experimentální studii, které se zúčastnilo celkem 62 participantů ve věku 7-11 let. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. Experimentální skupina (n=26) byla tvořena začátečníky v parkouru, kteří v minulosti neabsolvovali pravidelnou intervenci v podobě několika týdenního tréninku. Skupina kontrolní (n=36) se skládala z participantů, kteří buď nedělali žádný sport, nebo dělali jiný sport než parkour. K objektivnímu hodnocení vlivu parkouru na pozitivní změnu v tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie Unifittest (6-60). Vliv ontogeneze v období mladšího školního věku byl kontrolován za použití indexu vývoje stavby těla dle Brauera (KEI metoda). Výsledky: Intervenční program pozitivně ovlivnil tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku. Byl pozorován statisticky významný rozdíl ve výsledcích Unifittestu (6- 60) mezi kontrolní a experimentální skupinou, a také ve skoku dalekém v pre-testu a post- testu u experimentální skupiny. Klíčová slova: Parkour; Tělesná...
Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím jednotlivých testů Eurofit
Pojezná, Anna ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím vybraných testů Eurofit. Cíle práce: Cílem práce bylo posoudit úroveň motorických schopností u dívek mladšího školního věku, které byly testovány pomocí vybraných testů Eurofit. Teoretická část práce se zabývá motorickými schopnostmi, charakteristikou gymnastiky, obsahem školní TV a popisuje pojem všestrannost. Výzkumná část se zaměřuje na srovnání úrovně motorických schopností u testovaných dívek. Výsledky jsou prezentovány graficky a v tabulkách. Metody zpracování dat: Bakalářská práce byla zpracována jako kvantitativní výzkum. Bylo testováno 16 dívek mladšího školního věku. U dívek se testovaly vybrané motorické testy z testové baterie Eurofit. Pro zpracování nasbíraných dat byly použita základní statistická analýza. Výsledky práce: Z výsledků je zřejmé, že dívky věnující se sportovní gymnastice a do jejichž tréninku jsou zařazovány prvky všestrannosti mají lepší úroveň motorických schopností než dívky, které se s gymnastikou setkaly pouze prostřednictvím tělesné výchovy. Klíčová slova: motorické schopnosti, všestrannost, sportovní gymnastika, mladší školní věk, tělesná výchova, testování, testová baterie
Pohybové schopnosti u žáka s vývojovou dysfázií v mladším školním věku
Strouhalová, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá motorickými schopnostmi žáků s vývojovou dysfázií v mladším školním věku. Teoretická část práce popisuje charakteristiku žáka mladšího školního věku v oblastech vývoje základních schopností a dovedností, poznávacích procesů, emočního vývoje a socializace. Další kapitola teoretické části práce se zabývá motorickými schopnostmi člověka a specifikuje motorické schopnosti u žáků s vývojovou dysfázií. V poslední kapitole je představena diagnóza vývojové dysfázie, která je definována z hlediska etiologie, klasifikace, diagnostiky, terapie a prognózy. Empirická část diplomové práce je tvořena dvěma výzkumnými metodami, testem motorických schopností a dotazníkovým šetřením. Cílem testu motorických schopností je zjistit pohybové schopnosti u žáků s vývojovou dysfázií. Pro tento výzkum byla využita testová baterie poskytnutá projektem Sazka Olympijský víceboj. Testová baterie zkoumá jednotlivé složky motorických schopností, jako je síla, rychlost, koordinace, výbušnost a ohebnost. Dotazníkové šetření má za cíl přiblížit výuku tělesné výchovy u žáků s vývojovou dysfázií a popsat speciální metody a přístupy využívané pedagogy při její výuce. Vytýčených cílů bylo v práci dosaženo.
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy této poruchy a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi s poruchou ADHD. Také jsou zde zmíněné možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s poruchou ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ
Zjištění motorické úrovně dětí pomocí testové baterie Unifittest na gymnáziu Česká v Českých Budějovicích
PAUKERT, Roman
Cílem práce je otestovat motorické schopnosti starších žáků na gymnáziu Česká v Českých Budějovicích. Pomocí rešerše literatury byla vypracována teoretická část práce. V této části práce jsme se zaměřili na motorické schopnosti a dovednosti ve vztahu k vývojovým zákonitostem. Dále jsme se zabývali hodnocením motoriky a motorickými testy. Blíže jsme charakterizovali tři testové baterie a to testovou baterii Unifittest (6-60), testovou baterii Eurofit a testovou baterii Fitnessgram. Výzkumná část práce se zabývá již aplikováním zvolené testové baterie na starší žáky gymnázia Česká. Naměřené hodnoty jednotlivých testu byly porovnány s normami Unifittest. Díky provedenému testování jsme zjistili, že žáci gymnázia Česká jsou v průměru výkonnější, než je průměr norem Unifittest. Výsledky jsou popsány a prezentovány v tabulkách a grafech.
Zjištění motorické úrovně dětí pomocí testové baterie Unifittest na Gymnáziu a Střední odborné škole ekonomické v Sedlčanech
PINKAS, Štěpán
V této diplomové práci byl zkoumán vzorek 237 žáků Gymnázia a Střední odborné školy ekonomické v Sedlčanech pomocí testové baterie Unifittest, aby byla zjištěna motorická úroveň žáků této školy. Váženým průměrem celkového skóre testové baterie za všechny žáky byla hodnota 18,3 bodů, čímž je výsledné hodnocení motorické úrovně žáků podprůměrné. Nejlepšího výsledku bylo dosaženo v testu opakované shyby, kde vážený průměr dosáhl 5,3 bodů což je hodnoceno průměrně, ovšem tohoto testu se účastnili pouze chlapci ve věku 15-19 let. Průměrného hodnocení dosáhli žáci ještě v testu skok daleký z místa odrazem snožmo, kde vážený průměr dosáhl 5,1 bodů. Nejhůře dopadli žáci v testu běh po dobu 12 minut, kde vážený průměr dosáhl 4,0 bodu, což znamená podprůměrné hodnocení. Vážený průměr v testu leh-sed opakovaně měl hodnotu 4,2 bodu, v testu člunkový běh 4x10 m 4,5 bodu (pouze žáci ve věku 11-14 let) a v testu výdrž ve shybu 4,7 bodu (pouze dívky ve věku 15-19 let). Výsledky těchto testů se nachází na pomezí mezi průměrným a podprůměrným hodnocením.
Vytvoření norem pro testování síly zápěstí pomocí dynamometru Kern MAP 80K1S u hráčů HC Motor České Budějovice
MERCL, Jan
Cílem diplomové práce je vytvoření norem pro testování síly zápěstí u mládeže HC Motor České Budějovice a standardizace získaných dat. V teoretické části je pomocí odborné literatury vytvořena osnova zaměřená na problematiku daného odvětví. Výzkum se zabývá aplikováním testu síly zápěstí na hráče HC Motor České Budějovice v kategorii mužů, a také ve všech mládežnických kategoriích, konkrétně u juniorů, dorostu a žáků. Získané hodnoty byly navzájem porovnány mezi sebou a získané výsledky vyhodnoceny. Z daných výsledků byly vypozorovány vzájemné souvislosti a vytvořeny normy. Průměrná hodnoty získaná u mužů je 116,27 kg, u juniorů 108,92 kg, u staršího dorostu 96,8 kg, u mladšího dorostu 86,43 kg, u starších žáků 56,97kg a u mladších žáků 41,68 kg.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.