Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,781 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými
Svoboda, Oto ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Bajcura, Lubomír (oponent) ; Jůzl, Miloslav (oponent)
Disertační práce Problematika penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými analyzuje současné penitenciární přístupy s mladistvými odsouzenými muži v České republice, což je také cílem disertační práce. V teoretické části je provedena charakteristika mladistvých odsouzených jakožto specifické skupiny vězněných osob. Mladiství jsou dále vystihováni z kriminologického pohledu ve vztahu ke specifikům při páchání protiprávní činnosti, z penologického pohledu ve vztahu k trestnímu opatření, z penitenciárního pohledu ve vztahu k výkonu trestního opatření. V disertační práci je dále představena Vězeňská služba České republiky a penitenciární zacházení s mladistvými odsouzenými na Slovensku. Vlastní empirické šetření se zaměřuje na analýzu a charakteristiku penitenciárního zacházení s mladistvými odsouzenými v českých věznicích, které jsou profilovány pro mladistvé muže. V rámci empirického šetření byl proveden kvalitativní výzkum, v němž byly uplatňovány metody výzkumu kazuistika a strukturovaný rozhovor. KLÍČOVÁ SLOVA mladiství odsouzení, vězení, protiprávní činnost, zacházení, vzdělávání, výchova, delikvence, kriminalita, penologie, restorativní justice, penitenciaristika
Výuková aplikace pro poznávání rostlin
Nedělová, Markéta ; Tesařová, Alena (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací interaktivní výukové aplikace, která by žákům mohla pomoci zvládnout učení druhů rostlin prostřednictvím prvků gamifikace. K řešení tohoto problému byla navržena a implementována progresivní webová aplikace. Tato aplikace byla vytvořena v reakci na požadavky a potřeby zjištěné během spolupráce se Základní školou v Olešnici. Umožňuje žákům procvičovat a rozšířit své znalosti o rostlinách prostřednictvím kvízů.
Metamorfosis of vax flowers
Kopúnková, Alexandra ; Sabik, Ester (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
The diploma thesis Metamorphosis of a wax flower deals with the searching for identity in the layers of folklore from the point of view of a contemporary being. For this project, a floral crown was created (a head decoration in the form of a wreath or "crown", most often made of textile or wax flowers or possibly beaded ornaments or just rosemary and ribbons) as the main artifact of the concept of a transitional ritual to adulthood. The flower crown is part of a performance adapted to a traditional wedding ceremony, when the bride's crown is removed after the ceremony and is replaced by a hat covering brides hair. This work recreates this historical ritual, which had acquired an archaic meaning, and shows a possible alternative, when the key moment of rebirth is applied to the leaving from the academic land and the entry into the business market.
Potkaní domov na kraji odpočívadla
Urbančok, Robert ; Maxmilián, Václav (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
V diele s názvom Potkaní domov na kraji odpočívadla spracovávam spomienky na výchovný nátlak z obdobia detstva do environmentu, ktorý stelesňuje psychický priestor prežívania vlastnej pozície vo výchovnom konštrukte rodičovských očakávaní v snahe modelovať osobnosť mladého človeka pomocou politiky športu. Učenie sa v izolovanom a empaticky vyprázdnenom priestore tenisového kurtu, v systéme definitívnych pravidiel, vzťahov a hodnôt založených na jednosmernom stavaní víťazstva nad zlyhanie, šírenia propagandy aktívneho životného štýlu a zdravého tela ako moderného individualistického náboženstva, udržovania selektívnej socializácie, limitovania intuície, kreativity a stigmatizácie inakosti za cieľom triedne legitimizovaného osobného rastu a reprezentácie svojho spoločenského postavenia – na úkor zapretia vlastnej identity. Pomocou apropriácie materiálov a estetiky tenisového kurtu vytváram priestor pre zvedomenie týchto potlačených spomienok z detstva prenesených do prítomnosti, kde sa ich snažím reflektovať, pomenovať vágne pocity a vnútorne sa s nimi vyrovnať.
The Englishes - a survey of the world Englishes
Köhler, Jakub ; Smutný, Milan (oponent) ; Krhutová, Milena (vedoucí práce)
This thesis analyzes history of English language in different countries, which are divided by Kachru’s model into three parts. In introduction General history of English spread through colonies is mentioned. Afterwards thesis is structured into three parts using Kachru’s model. First part is called “English as a native language.” In this part author describes history of English language in countries such as Great Britain, United States of America, Australia, and South Africa. Second part is called “English as a second official language,” and it describes history of countries to which English was brought by the colonizers. In this countries, varieties of English language are in close contact with native languages and are evolved depending on area. Parts of this category are countries such as India, Singapore, and Philippines. Third part is called “English as a foreign language” and lists countries in which English language is recognized as international means of communication or lingua franca. In this part author mentions brief history of English language in countries like Brazil and China. Last part of this thesis is conclusion in which author sums up the obtained knowledge of the topic and notes that this topic will be expanded in bachelors’ thesis
Antikoncepce z pohledu žen
VOKURKOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá tématem antikoncepčních metod a informovaností žen o tomto tématu. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá vybranými antikoncepčními metodami (např. přerušovaný pohlavním styk, mužský kondom, ženský kondom, vaginální pesar, spermicidy, kombinovaná perorální antikoncepce, pilulka po nechráněném pohlavním styku, sterilizace ), spolehlivostí antikoncepce, plánováním rodičovství a rolí porodní asistentky v oblasti edukace o antikoncepčních metodách. Pro praktickou část byl zvolen jeden cíl a to konkrétně - Zjistit, zda jsou ženy informované v oblasti antikoncepce a odkud informace čerpají. Výzkumné šetření probíhalo na základě dotazníkového šetření. Dotazník byl vlastní konstrukce a tvořilo ho 26 otázek, které byly uzavřené, polouzavřené a jedna otázka byla otevřená. Dotazník byl distribuován online cestou na sociální síti Instagram. Pro vyhodnocení hypotéz byl použit dvouvýběrový (párový) Z test a test proporce (hypothesis test for proportion). Výzkumný soubor byl tvořen 573 respondentkami. Respondentky byly rozděleny celkem do čtyř věkových kategorií. Nejvíce zastoupenou věkovou kategorií byly ženy ve věku 18-25 let (52,5 %). Naopak nejmenší zastoupení měly ženy ve věku 46-50 let (3,3 %). S výše uvedeným cílem souvisí hypotézy, které znějí následovně: H1: Mladší ženy mají více informací o antikoncepci než starší ženy. H2: Ženy mají více informací o antikoncepci z internetových zdrojů než od porodní asistentky. Výzkumné šetření prokázalo, že mladší ženy jsou více informované v oblasti antikoncepčních metod než ženy starší. Pro ověření této hypotézy byly původní čtyři věkové kategorie sloučené do dvou a to konkrétně - mladší ženy = 18-35 let, starší ženy 36-50 let. Dále z výzkumného šetření vyplynulo, že větší počet žen získává informace o antikoncepčních metodách z internetových zdrojů než od porodní asistentky. Internet jako zdroj informací ženy zvolily celkem 379x, porodní asistentku, jako zdroj informací uvedly ženy pouze 7x. 5 Výzkumné šetření tedy prokázalo, že ženy jsou v oblasti antikoncepčních metod informované. Je však nezbytné, aby porodní asistentky plně využívaly veškeré kompetence, které mají ve svém povolání. Obě hypotézy byly díky výzkumnému šetření potvrzeny.
Porodní poranění a jejich dopad na ženy
KROTKÁ, Eliška
Bakalářská práce se věnuje tématu porodní poranění a jejich dopad na ženy. Práce zahrnuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části bakalářské práce jsou popsány typy porodního poranění, příčiny jejich vzniku a preventivní metody. Pozornost je dále věnována diagnostice a ošetření porodního poranění a péči porodní asistentky o porodní poranění v období šestinedělí . V závěru teoretické části jsou shrnuty nejčastější dopady na ženy v souvislosti s porodním poraněním. Pro praktickou část bakalářské práce byly stanoveny tři cíle a čtyři hypotézy. Prvním cílem bylo zjistit, s jakými problémy se ženy v souvislosti s rupturami perinea III. a IV. stupně potýkají nejčastěji. K danému cíli byly určeny dvě hypotézy. H1: Ženy s rupturou perinea III. a IV. stupně se potýkají s problémy v sexuálním životě. H2: U více než 75% žen s rupturou perinea III. a IV. stupně se vyskytuje nechtěný únik plynů. Druhým cílem bakalářské práce bylo zmapovat roli porodní asistentky v péči o porodní poranění. Zde byla stanovena právě jedna hypotéza, a to H3: Role porodní asistentky v péči o porodní poranění spočívá v edukaci žen v této oblasti. Účelem posledního, třetího cíle bylo zjistit informovanost žen v péči o jejich porodní poranění. K tomuto cíli byla zvolena také jedna hypotéza. H4: Informace týkající se péče o porodní poranění získávají ženy spíše od porodních asistentek než od lékařů. Cílů bylo dosaženo prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření pomocí vlastních online dotazníků. Dotazník obsahoval 18 otázek. Šest otázek bylo uzavřených, jedenáct otázek polouzavřených, u nichž bylo možné označit více odpovědí, včetně možnosti "jiné" a jedna otázka otevřená. Všechny dotazníky byly statisticky zpracovány v programu Microsoft Excel. Výzkumný soubor tvořilo 620 žen, které rodily v období od března 2019 do ledna 2024 a u nichž došlo při porodu k ruptuře perinea III. a IV. stupně nebo byla provedena epiziotomie. Z celkového počtu 620 respondentek mělo porodní poranění dopad na 446 respondentek a u 174 respondentek se žádné problémy v souvislosti s porodním poraněním nevyskytly. Z výzkumného šetření vyplynulo, že má porodní poranění (epiziotomie a ruptura perinea III. a IV. stupně) dopad na více než 70% respondentek. Dále bylo zjištěno, že téměř 35% respondentek nebylo během hospitalizace edukováno v problematice péče o porodní poranění. Z celkového počtu čtyř hypotéz se potvrdily hypotézy H1, H3 a H4. Hypotéza H2 se nepotvrdila.
Financování zapsaného spolku
MIKUNDA, Jakub
Tato práce se zabývá komplexní finanční analýzou neziskové organizace působící v oblasti vzdělávání. Metody použité v této práci jsou pozorování, komparace, analýza a syntéza. V teoretické části se práce zabývá historií spolků, možnostmi financování neziskových organizací, rolí fundraisera a vícezdrojovostí jako základním pravidlem v hospodaření zapsaného spolku. Praktická část pak aplikuje poznatky z teorie a popisuje vybranou neziskovou organizaci a porovnává financování v soukromém a veřejném sektoru vzdělávání. K tomu jsou využity údaje poskytnuté vybranou organizací a údaje dostupné z veřejných rejstříků. Bakalářská práce se snaží poskytnout návod, zda se má nezisková organizace rozhodnout pokračovat v cestě veřejného financování, nebo se raději vydat cestou soukromého vzdělávání.
Výchovný vliv trenéra kolektivních sportů na děti mladšího školního věku
HOSENSEIDLOVÁ, Hana
Práce se zabývá výchovným působením trenéra na děti mladšího školního věku v rámci kolektivních sportů. Teoretická část nejprve objasňuje důležité pojmy, které souvisí s tématem, tj. pedagogika, edukace, výchova, volný čas, výchova mimo školu a zájmové vzdělávání. Poté charakterizuje děti mladšího školního věku a trenéra. Praktická část práce využívá polostrukturovaného rozhovoru s trenéry, kteří objasňují svůj postoj k výchově dětí během tréninku a ukazují, jaký je hlavní cíl, kterého by chtěli při práci s dětmi dosáhnout.
Historie české menšinové školy v Zátoni v letech 1920-1950
KELLINGEROVÁ, Michaela
Hlavním cílem práce je popsat život české menšinové školy v Zátoni v letech 1920 až 1950 a její proměny v kontextu dané doby. V úvodní části je popsána geografie a historie obce. Následující kapitoly se zaměřují na období 1. republiky, na dobu nacistické okupace a na poválečnou dobu do roku 1950. V těchto kapitolách je uvedena stručná charakteristika doby, česko-německé vztahy, vývoj školství a popsán život na české škole v Zátoni. Při historickém výzkumu byla použita metoda přímá, nepřímá a komparativní. Hlavním zdrojem informací byly dobové prameny a odborná literatura. Velký vliv na chod školy mělo státní zřízení a geografická poloha obce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,781 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.