Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projektová výuka jako cesta k rozvoji občanských kompetencí u žáků na 1. stupni ZŠ
Lerchová, Karolína ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá popsáním a argumentováním podmínek, za nichž žáci iniciují vlastní posun v rámci projektové výuky. Ta svou komplexností dovoluje žákům se efektivně zapojit do vlastního vzdělávání a posouvat jejich vlastní kompetence, především ty občanské, stejně jako sociální a personální. První část diplomové práce popisuje projektovou výuku jako celek, včetně její definice, jednotlivých druhů, výhod a nevýhod. Poté následuje právní ukotvení projektové výuky a kurikulární dokumenty, kterých se projektová výuka týká. Věnuje se rovněž tématu žáka a jehocestyza vzděláním.Dále navazuje část diplomové práce popisující jednotlivé fáze tvorby projektu, včetně motivace, přípravy i kritérií hodnocení. Druhá, praktická část, se zaměřuje na akční výzkum. Nejprve si pokládá výzkumné otázky výzkumu a formuluje cíl. Stejně tak stanovuje vhodné metody, díky kterým získá relevantní data. Výzkum je rozdělen do tří po sobě jdoucích fází. Nejprve proběhne rozhovor s respondenty před zahájením projektu. V průběhu aktivního zpracování projektu dochází k pozorování a záznamu dat do předem připraveného záznamového archu. Navazuje pak rozhovor po dokončení projektu. Z výzkumu vyplývá, že pokud je žákům dána důvěra v jejich schopnosti a jsou dlouhodobě vedeni ke skupinové práci, lze jejich občanské kompetence...
Bezdomovectví jako téma občanské výchovy
Hobzová, Adéla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím tématu bezdomovectví v předmětu občanská výchova. Obsahuje vybraná data, která zdůvodňují oprávněnost výuky tohoto tématu v občanské výchově. Východiskem didaktické části diplomové práce je analýza vzdělávacích programů a dostupných výukových materiálů. Poslední část práce obsahuje navržení cílů a konkrétních didaktických aktivit, které umožňují uchopení bezdomovectví v občanské výchově. KLÍČOVÁ SLOVA bezdomovectví, občanská výchova, didaktika, aktivní občanství, společnost
Koncept globálního občanství a jeho aktivní rozměr, očima českých absolventů programu Erasmus+
Bulíř, Šimon ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Košák Felcmanová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na popis a výzkum globálního občanství v kontextu programu Erasmus+ a občanské společnosti. V první části je popsána teorie a debata spojená s konceptem globálního občanství, včetně kosmopolitismu, globální občanské společnosti, aktivního globálního občanství, sdílené evropské identity a generace Erasmus. Druhou část tvoří kvalitativní výzkum, který je zaměřený na otázku vlivu studia v zahraničí přes program Erasmus+ na vnímání a identifikaci s globálním občanstvím. V rámci tohoto výzkumu bylo pořízeno 10 rozhovorů s českými absolventy programu Erasmus+.
Sociální divadlo jako cesta k aktivnímu občanství
Boučková, Markéta ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Práce má za cíl zjistit, jak dochází u občanských herců divadla utlačovaných a playback divadla k aktivní snaze o společenskou změnu. Zjišťuje také, v čem se tyto metody liší a co jsou jejich mechanismy. Výzkumný vzorek zahrnuje 5 herců divadla utlačovaných a 5 herců playback divadla, jako výzkumná metoda byly využity polostrukturované rozhovory, které byly následně analyzovány otevřeným kódováním. Hlavním zjištěním je, že divadlo utlačovaných funguje především prostřednictvím uvědomění vlastního útlaku herců a hledáním řešení společenských problémů skrze interakce s diváky. Playback divadlo čerpá taktéž primárně z interakcí s diváky, které jsou však převážně založené na emočním propojení a aktivním naslouchání. Rozdílnost metod tedy spočívá v tom, že divadlo utlačovaných poskytuje hercům reflexi vlastních zážitků a validaci ostatních členů skupiny, reakce diváků na představení a hledání společného řešení následně posilují snahu o společenskou změnu. V případě divadla playback se jedná především o pochopení emocí druhých a využívání tohoto napojení k tvoření bezpečného prostoru, který umožňuje semknutí komunity a porozumění odlišným názorům. Klíčová slova: Sociální divadlo, Divadlo utlačovaných, Playback divadlo, aktivní občanství, společenská změna
Projekty zaměřené na výchovu aktivního občanství u žáků na prvním stupni ZŠ
Křešničková, Pavla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou projekty zaměřené na výchovu aktivního občanství u žáků na prvním stupni ZŠ. Cílem práce je popsat důležitost výchovy k aktivnímu občanství na prvních stupních ZŠ, zmapovat projekty, které se věnují prohlubování vědomostí týkajících se role aktivního občana a zároveň inspirovat pedagogy, kteří budou mít zájem tuto problematiku začlenit do svých hodin. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů občanství a aktivní občanství, cíli výchovy k aktivnímu občanství, jejímu zařazení v kurikulárních dokumentech a zároveň popisem dvou různých projektů věnujících se této problematice. Empirická část se snaží najít odpověď na otázku, z jakého důvodu je důležité zařazovat výchovu k aktivnímu občanství již na první stupeň ZŠ, jaké jsou její cíle a rovněž jaká jsou rizika tohoto zařazení. Dále se tato část zaměřuje na již existující, ale také na teprve připravované projekty, programy a iniciativy prohlubující rozvoj výchovy k aktivnímu občanství u dětí na prvním stupni ZŠ. Tato část je realizována metodou hloubkových rozhovorů s lidmi, kteří se zabývají aktivním občanstvím a občanskou výchovou v České republice a zároveň mají zkušenost s programy takto tematicky zaměřenými. Z poznatků diplomové práce vyplývá, že je velmi...
Podpora mobility osob a transferu znalostí v EU: Erasmus+ na příkladu projektu venkovského turismu v rámci mobility mládeže
Přibylová, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou možností transferu znalostí v krátkodobých projektech pod záštitou programu Erasmus+ platného pro období 2014--2020. V teoretické části jsou stručně vymezeny relevantní pojmy spojené s mobilitou, regionální politikou a transferem znalostí. Dále je nastíněn vývoj vzdělanostní politiky Evropské unie, dopady programů podporujících mobilitu a popis stěžejního programu Erasmus+. Hlavní důraz je kladen na zmapování procesních a administrativních záležitostí předcházejících před podáním žádosti o grant krátkodobých projektů výměny mládeže. Výsledkem práce je návrh modelového projektu výměny mládeže a jeho možnost implementace do praxe.
Participace v domově mládeže
URBANOVÁ, Zuzana
Diplomová práce představuje participaci jako nezbytnou součást edukačního procesu v domově mládeže. Úvodní část práce představuje teoretické zázemí participace a domova mládeže. Prezentuje participaci jako nástroj, který podněcuje aktivní účast mládeže na rozhodovacích procesech. Další část představuje vytvořená kritéria pro zjišťování participace ve zkoumaných pěti domovech mládeže jižních Čech. Závěrečná část práce popisuje zjištěná data pomocí dotazníkového šetření a prezentuje je v souvislostech teoretických poznatků a praktických příkladů.
Ženy migrantky jako aktivní občanky
Jenková, Pavla ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Uhde, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se snaží nabídnout nový pohled na migraci a integraci migrantek žijících v České republice a to prostřednictvím vyprávění deseti z nich. Za použití metody narativního vyprávění životních příběhů těchto žen se autorka snaží dekonstruovat stereotypní chápání migrace jako hrozby nebo bezpečnostního ohrožení pro přijímající společnost, a naopak ukázat migrantky a jejich životní příběhy jako příběhy osob, které Českou republiku považují za svůj druhý domov, a na jehož rozvoji se aktivně podílejí. Občanství autorka chápe jako členství ve společnosti, jejíž právoplatnými a aktivními občankami jsou i ženy migrantky. Práce má celkově přispět k budování pozitivního vztahu k ženám migrantkám a nabídnout doporučení pro majoritní společnost a tvůrce/tvůrkyně integrační politiky jak reflektovat ženy migrantky.
Lidové vysoké školy a potenciál jejich rozvoje v rámci soudobého českého vzdělávání dospělých
Soukupová, Markéta ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Lidové vysoké školy jsou instituce vzdělávání dospělých, které vznikly v Dánsku v polovině 19. století a vyznačují se specifickým hodnotovým zaměřením a přístupem k vyučování. Diplomová práce zpracovává problematiku lidových vysokých škol od jejich vzniku, přes historický vývoj až po současnou podobu a společenskou funkci. Práce dále prověřuje možnost ukotvení vybraného modelu lidové vysoké školy v českém prostředí, a to v rámci Městské knihovny v Praze (MKP). V teoretické rovině práce identifikuje potřebu změny české legislativy a zajištění stálého zdroje financování pro reálné začlenění lidové vysoké školy do systému veřejných knihoven. Provedené šetření kvantitativního charakteru pak potvrzuje zájem čtenářů MKP o knihovnu jako instituci poskytující vzdělávací a rozvojové aktivity pro dospělé. Klíčová slova lidová vysoká škola, liberální vzdělávání, aktivní občanství, celoživotní učení
Environmentální osvěta na příkladu projektu "Happiness in the nature" Erasmus +
Bařina, Michal
Tato práce řeší problematiku grantů na podporu mládeže. Kdy se jedná o aktuální téma, vzhledem k vysoké nezaměstnanosti mezi mladými lidmi. Zároveň předkládá postup, jak je možné na takový grant dosáhnout. Předkládaný vzorový projekt, je zaměřen na environmentální osvětu mládeže a aktivní občanství a byl podán pod programem Erasmus+, výměna mládeže. Grantovou podporu na tento projekt se podařilo získat a projekt byl realizován. Součástí projektu byla lokální akce, která byla úspěšná i vzhledem k tomu, že jí navštívilo více jak 100 lidí. Evaluace projektu samotnými aktéry dopadla velmi dobře. Přínosem této práce je zmapování dostupných grantů pro mládež a zároveň předkládá ucelený návod na realizaci projektové aktivity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.