Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Labyrintová 2D hra
Čepelková, Kateřina ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci generátoru bludišť s využitím celulárních automatů a dalších algoritmů. Cílem je integrovat generátor do labyrintové hry s využitím technik vyhledávání cest a rozmístění nepřátel, konkrétně využitím rejection samplingu. Hra je implementovaná v herním enginu Godot. Navržená hra obsahuje bonusové herní předměty, unikátní nepřátelé s vlastní herní AI a úrovňový systém. Přínosem práce je univerzální generátor bludišť, který lze využít pro procedurální generaci obsahu i v jiných hrách a rozšíření možností tvorby herního obsahu.
Herní mechaniky založené na různých úhlech pohledu
Zdeněk, Jan ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit jednoduchou počítačovou hru v Unity, která je založena na změně perspektivy. Dále toto řešení obsahuje procedurální generování úrovní, které je implementováno za využití celulárního automatu a algoritmu marching squares. Výsledkem je tedy hra spadající do žánru roguelike, která uživateli poskytuje možnost změny perspektivy z pohledu shora na pohled z profilu. Hlavním úkolem hráče je dosáhnout co nejvyšší úrovně a postupným vylepšováním postavy získat výhodu do následujícího běhu.
Celulární automaty – 1D a 2D simulátor
Sova, Filip ; Šoustek, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem simulátoru celulárních automatů (CA). Implementován byl v jednorozměrném (1D) a dvourozměrném (2D) světě. Teoretická část se zabývá historií, základními principy, klasifikací a praktickým využitím CA, včetně přehledu knihoven v Pythonu. Praktická část zahrnuje popis uživatelského rozhraní pro definici a vizualizaci CA pomocí knihoven pygame, pygame_gui a numpy. Výsledkem je uživatelsky jednoduchý a flexibilní simulátor, který může být využit pro studijní účely celulárních automatů.
Celulární automaty a pravidla definovaná genetickým algoritmem
Goliáš, Darek ; Lang, Stanislav (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá propojením celulárních automatů (CA) a genetických algoritmů (GA). Stručně přibližuje historii a principy CA a GA, včetně jejich klíčových komponent. Teoretická část se věnuje různým druhům CA, jejich klasifikaci, okrajovým podmínkám a příkladům využití. Dále jsou popsány genetické algoritmy, jejich reprezentace populace, selekce, křížení a mutace. Praktická část zahrnuje návrh a implementaci dvourozměrného CA se systémem generování pravidel pomocí GA.
Top Down hra s prvky RPG
Heřmann, Pavel ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit 2D hru s prvky RPG za využití herního enginu Unity. Pro naplnění RPG prvků je lze používat sbíraná vylepšení, která upravují chování postavy. Pro obohacení herního zážitku je využito několika metod procedurálního generování k tvorbě herních úrovní. Práce popisuje návrh a implementaci vysvětluje všechny tři metody procedurálního generování a to: celulární automaty, L-systém generující půdorysy budovy a gramatika generující grafovou strukturu. Dále je k tvorbě map využito několika algoritmů: Bresenhamův algoritmus, BFS, Kruskalův algoritmus pro tvorbu cest mezi místnostmi, dilatace a algoritmus náhodné procházky pro tvorbu místností mapy. Taktéž jsou zde rozebrány ostatní systémy, které se starají o správné fungování hry, jako je například: ukládací systém používající formát JSON, bojový systém využívající kolizní prvky Unity, návrh a implementace bosse, pohyb postav a systém vylepšování schopností hráčovy postavy. Výsledkem práce je plně funkční hra, ve které hráč může navštěvovat tři různé druhy map, sbírat a následně používat různá vylepšení, bojovat s nepřáteli a uložit svůj postup.
Inteligentní řízení světelné signalizace
Skoták, Miloš ; Samek, Jan (oponent) ; Malačka, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci rozebereme multiagentním systémem pro ovládání světelné signalizace. Pro vytvoření reálných situací byl implementován simulátor dopravní situace v jazyce Java, který je založen na celulárním automatu. V multiagentní systému nedochází pouze ke komunikaci mezi agentem a prostředím, ale také i mezi agenty. K implementaci pravidel byl použit rozšířený AgentSpeak s interpretem Jason. Experimenty byly provedeny na reálném silničním úseku ve městě Brně.
Simulace fyzikálních jevů s využitím celulárních automatů
Martinek, Dominik ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modelováním a simulací fyzikálních jevů, u nichž se využívají celulární automaty. Jsou zde vyjmenovány a popsány základní metody, které se k modelování fyzikálních jevů využívají. U každého modelu jsou uvedena přechodová pravidla zároveň s jejich odvozením. Tato pravidla se pak používají v implementovaných modelech. V práci je pak uveden návrh aplikace, která slouží k simulaci jednotlivých modelů. Podle tohoto návrhu byla vytvořena aplikace, s jejíž pomocí byla provedena simulace ukázkových příkladů. Každý příklad se zabývá jednou oblastí fyzikálních jevů. V práci jsou pak zaznamenány výstupy jednotlivých modelů včetně zhodnocení jednotlivých závěrů. Jeden vybraný příklad byl rovněž zparalelizován a byly změřeny časy výpočtu s využitím různého počtu procesorů.
Plánování cesty mobilního robotu pomocí celulárních automatů
Holoubek, Tomáš ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití algoritmů celulárních automatů pro plánování cesty v prostředí čtvercové mřížky. Teoretická část obsahuje přehled standardních přístupů plánování cesty, následně se podrobněji věnuje celulárním automatům včetně jejich možností a již existujících řešení. V praktické části jsou popsány a implementovány algoritmy celulárních automatů včetně generátoru map CA společně se standardními algoritmy. Závěrečná část vyhodnocuje výsledky testů realizovaných ve speciální aplikaci.
Sebemodifikující se celulární automaty
Szabo, Peter ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá celulárními automaty s konceptem sebe-modifikace a jich porovnáním s konvenčními celulárními automaty. Pro tento účel jsme vytvořili simulátor, který také umožňuje samostatně definovat logiky umělé inteligence, generátoru čísel a statistického testu, které simulátor využívá. Následně jsou provedeny dva pokusy, které koncept sebe-modifikace demonstrují.
Procedurální generování města
Hájíček, Lukáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá procedurálním generováním měst. Jsou v~ní definovány jednotlivé etapy vývoje města a existující metody sloužící k~jejich provedení. Dále jsou popsány postupy vycházející z~uvedených a použité při implementaci systému schopného generovat města. Výsledný generátor je schopen vytvářet města na základě zadaných parametrů jako hustota ulic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.