Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnost ředitele v procesu efektivního řízení a rozvoje základní umělecké školy
Mazánková, Jana ; Tvrzová, Ivana (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na řízení základní umělecké školy ve složitém období kurikulární reformy základního uměleckého vzdělávání a na osobnost ředitele jako klíčového aktéra aktuálně uskutečňovaného transformačního procesu a garanta kvalitního fungování a dlouhodobého úspěšného rozvoje školy. Poskytuje přehled o moderních přístupech, paradigmatech a celkové struktuře managementu a oblastech manažerské práce, které úzce souvisejí s reformním procesem, a sice o řízení změn, řízení znalostí a kurikulárním managementu. Poukazuje na význam poučeného a uvědomělého vedení lidí, zvláště pak leadershipu. Přináší výsledky empirického šetření, které vypovídají o názorech ředitelů škol na podstatné osobnostní charakteristiky řídícího pracovníka a o jejich zkušenostech s činnostmi realizovanými v souvislosti s aktuálním procesem řízení vnitřních záměrných změn.
Výchova k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a rodině
Kramplová, Eva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou výchovy dětí k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a v rodině. Finanční a ekonomická gramotnost je jedním z důležitých témat současné doby. Teoretická část práce předkládá různé pohledy na tuto problematiku. Výchova k finanční gramotnosti je stejně tak otázkou získávání odborných znalostí, jako věcí postojů, charakteru a hodnot člověka. Práce se zabývá legislativními východisky a podrobně analyzuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání v oblasti finanční a ekonomické gramotnosti. Předkládá konkrétní návrhy struktury vyučovací hodiny pro žáky 1. a 2. stupně základní školy. Další část práce se zaměřuje na možnosti výchovy v rodině, která má v procesu výchovy k finanční a ekonomické gramotnosti nezastupitelnou roli. Empirická část práce představuje výsledky dvou samostatných výzkumů. První se zabýval otázkou, jak současní učitelé realizují v praxi základní školy výuku finanční gramotnosti. Druhý výzkum se zaměřuje na mladé dospělé ve věku 18 - 26 let a jejich znalost základních ekonomických pojmů na pozadí subjektivního hodnocení jejich rodiny a školy.
Využití projektového vyučování v průřezových tématech
Witzová, Dita ; Tvrzová, Ivana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá projektovým vyučováním, jeho historickým vývojem, klady a zápory projektového vyučování, charakteristickými znaky projektového vyučování, obsahem kurikula a jeho transformací, rozvojem tvořivosti v projektovém vyučování a jeho využitím v průřezových tématech. V praktické části nalezneme návrh na realizaci projektu včetně vlastního projektového vyučování ve škole. Dále se práce zabývá využitím průřezových témat v projektu, hodnocením projektového vyučování a spoluprácí učitelů při projektové výuce.
Možnosti základních a středních škol jako poskytovatelů celoživotního vzdělávání
Hrbková, Aneta ; Pekárková, Anna (oponent) ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá koncepcí celoživotního vzdělávání, jejím vývojem na mezinárodní i národní úrovni a strategickými opatřeními směřujícími k implementaci principů celoživotního učení především do školní praxe. Zaměřuje se na způsoby, jakými se školy mohou podílet na této koncepci zejména ve směru otevřenosti škol a jejich proměny ve vzdělávací centrum komunity. Popisuje koncept komunitního školství jako model realizace celoživotního vzdělávání na půdě školy.
Problematika učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole
Dřímalová, Iveta ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem diplomové práce Ivety Dřímalové nazvané Problematika učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole je zmapování současné situace v oblasti učebních textů a učebnic z věd o výchově a vzdělávání. 1.kapitola vyzdvihuje důležitost výuky předmětu pedagogika na střední pedagogické škole a řadí tento předmět do školského systému. Z didaktického hlediska je nahlíženo na obsah předmětu a jeho realizaci ve výuce. Pozornost je zaměřena na výběr učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole a jejich specifika. Tématu vzdělávacích cílů je věnována kapitola 2. Dále je v této kapitole pojednáno o základních školských dokumentech a didaktické analýze učebních textů. 3. kapitola shrnuje zjištěné poznatky a analyzuje je.
Průřezové téma Environmentální výchova ve školních vzdělávacích programech a praxi základních škol
Veverková, Magdalena ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Průřezové téma Environmentální výchova ve školních vzdělávacích programech a praxi základních škol se danou problematikou zabývá globálně. Řeší otázku životního prostředí a vztahu člověka k němu, kurikulární reformu jako celek, podrobněji se pak zabývá průřezovým tématem Environmentální výchova v rámcovém a školním vzdělávacím programu. Následně provedená empirická sonda přináší informace o zařazení tohoto průřezového tématu do školních vzdělávacích programů a o jeho praktickém využití na vybraných základních školách.
Telefonická krizová intervence a její význam při řešení obtížných životních situací
Mozgová, Světlana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola je zaměřena na pojem krize. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány i typy krizí podle Baldwina. Závěr první kapitoly uvádí možnosti pomoci v krizi. Druhá kapitola se věnuje krizové intervenci a začíná její stručnou historii. Dále jsou popsány její formy, principy a etapy. Třetí kapitola charakterizuje a rozebírá telefonickou krizovou intervenci. Stejně jako v předchozí kapitole je v úvodu uvedena historie u nás i ve světě. Další podkapitoly popisují její výhody a nevýhody. Poté jsou stručně nastíněny fáze telefonické krizové intervence a také práce s emocemi na lince důvěry. Čtvrtá kapitola představuje osobnost pracovníka telefonické krizové intervence a dotýká se i syndromu vyhoření. Pátá kapitola obsahuje nejčastější témata hovorů na lince důvěry. Poslední, šestá kapitola, se zaměřuje na rozbor konkrétního případu z praxe.
Sociálně pedagogická práce ve škole
Starostová, Vendula ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce "Sociálně pedagogická práce ve škole" pojednává o škole jako sociálně pedagogické inst i tuci a o postavení uči tele, výchovného poradce, metodika školní prevence, vychovatele a celého školního poradenském týmu, včetně spolupráce školy s dal š ími inst i tucemi . Důraz je kladen na speci f ika práce v jednot l ivých profes ích a jej ich propojení se školou. Není možné opomenout primární prevenci sociálních deviací , sociálně právní ochranu dět í , sociálně pedagogickou pomoc rodině a důlež i tost spolupráce s dobrovolníky ve vztahu ke škole.
Řízení základní umělecké školy v průběhu kurikulární reformy
Mazánková, Jana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Rigorózní práce má teoreticko-empirický charakter a je zaměřena na problematiku z oblasti školského managementu. Zabývá se řízením základní umělecké školy v období kurikulární reformy základního uměleckého vzdělávání. Teoretická část práce nastiňuje východiska pro zkoumání vybraných problémů souvisejících s řízením transformačních změn v základních uměleckých školách. Poskytuje přehled o moderních přístupech a paradigmatech managementu, jeho struktuře i obsahu a poukazuje na spektrum stylů vedení a motivace lidí. Zabývá se tvůrčím způsobem řízení, leadershipem, který porovnává s operativním řízením, a manažerskými problematikami: řízením změn, řízením znalostí a talent managementem. Mapuje rozsah povinností a odpovědnosti ředitele základní umělecké školy a dotýká se některých faktorů vážících se k jeho osobnosti, a sice autority, kompetencí, sebeřízení a sebemotivace. Podává informace o aktuálním stavu tvorby Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání (RVP ZUV) a poukazuje na význam a specifika uměleckého vzdělávání. Součástí rigorózní práce je empirické šetření, které je zaměřeno na zjištění a analýzu názorů a zkušeností ředitelů základních uměleckých škol podílejících se na pilotním ověřování první pracovní verze RVP ZUV na vybrané faktory související s řízením...
K vybraným aspektům domácího vzdělávání
Prokopius, Martin ; Kasíková, Hana (oponent) ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce)
Domácí vzdělávání je v naší zemi povoleno od roku 1998. Nejprve bylo povoleno pouze jako pětiletý experiment pro děti prvního stupně základní školy, který byl poté o rok prodloužen. Od 1.1.2005 po přijetí nového školského zákona může tuto formu vzdělávání nabízet jakákoliv základní škola a to na prvním stupni. V teoretické části je uveden vývoj a průběh domácího vzdělávání v zahraničí a objasňuje se domácí vzdělávání v ČR, jeho vývoj, průběh a realizace. Jsou zde uvedeny metody vyučování, motivace pro volbu domácího vzdělávání a způsoby klasifikace v domácím vzdělávání. Součástí diplomové práce jsou také strukturované rozhovory a kazuistika. Strukturované rozhovory zjišťují rozdíly mezi cíli a metodami výuky v domácím vzdělávání a ve škole. Kazuistika nám má odhalit průběh domácího vzdělávání v jedné konkrétní rodině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.