Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza demograficko-ekonomické situace regionu jihovýchodní Asie v kontextu populačních politik
Hrbková, Aneta
Diplomová práce se zabývá demografickou a ekonomickou situací, která panuje v regionu jihovýchodní Asie se zaměřením na populační politiku. Mezi populačním růstem a ekonomickým vývojem panuje vztah, proto byla do práce zahrnuta i ekonomika. Region jihovýchodní Asie je demograficky velmi dynamický a některé státy se snaží populační trendy usměrnit zavedením různých populačních politik. Populační politiky se dají rozdělit na politiky anti-natalitní či pro-natalitní. V závislosti na daných podmínkách, které v zemi panují, se jednotlivé vlády rozhodují, který typ populačních politik v zemi implementují. Cílem diplomové práce je analyzovat, jaké populační politiky implementovaly jednotlivé státy jihovýchodní Asie a jaké měly dopady na demograficko-ekonomickou situaci v regionu. Autorka svůj výzkum omezila na členské státy Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) a pro výzkum sestrojila kompozitní indikátor. Na základě výsledků kompozitního indikátorů, byly vybrány tři případové studie, které byly v práci blíže charakterizovány.
Komparace hodnocení zaměstnanců jako personální činnosti ve školství a v ziskových organizacích
Galata Hrbková, Aneta ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Práce se zabývá srovnáním systému hodnocení pracovníků v ziskové sféře a ve školství. V teoretické části je vyzdvižena úloha a význam personální práce pro naplňování cílů a strategií organizace a definovány základní pojmy z oblasti personální práce a hodnocení zaměstnanců. Popsány jsou zvláště funkce, cíle a metody hodnocení pracovníků, prostor je věnován i případným problémům při hodnocení. Jako zástupci pro následné porovnání byly zvoleny malý podnik a základní škola. Je vyjasněn rozdíl mezi posláním ziskového (podnikatelského) a veřejného sektoru, mezi cíli organizací v obou sektorech a základní kontext fungování obou organizací. U podniku je zájem mimo jiné soustředěn na vazbu personální práce a hodnocení zaměstnanců k naplnění finančních cílů podniku. V části týkající se škol je pozornost věnována způsobům řízení a vedení školy, specifikům povolání učitele a z nich vyplývajícím znakům personální práce ve škole a užívaným metodám hodnocení pedagogů. Výzkumná část práce je zpracována formou kvalitativního výzkumu za využití metod rozhovoru a analýzy dokumentů. Jedná se o dvě případové studie hodnocení zaměstnanců v malém podniku a na základní škole. V rámci výsledků výzkumu byly popsány tendence, které do jisté míry korespondují se zjištěními popsanými v teoretické části práce. Mezi faktory,...
Proměny etického ideálu člověka mezi středověkem a renesancí
Hrbková, Aneta ; Jirásková, Věra (oponent) ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce)
Cílem práce bylo najít a popsat pomocí prostudovaných děl proměňující se obraz člověka a jeho etického ideálu tak, jak ho prezentují autoři těchto děl od první poloviny 14. století až do druhé poloviny 16. století v Itálii a západní Evropě a také na českém území. Je potřeba si uvědomit, že není možné jednoznačně určit, kde končí středověk a jeho pojetí člověka a kde se již zcela prosazují vlivy renesanční, vzhledem k tomu, že mezi těmito dvěma dějinnými epochami neexistuje žádný zřetelný mezník. Vlivy těchto dvou epoch se mnohdy střetávají a vytvářejí tak často smíšený obraz, ve kterém se více či méně prolínají prvky obojího. Právě tyto prvky lze však vyzvednout a ukázat na nich, jakými změnami ideál člověka prochází a také co tyto změny pro člověka znamenají. Při koncipování práce a studiu jednotlivých děl bylo použito schéma, dle kterého byla tato díla zpracovávána ve skupinách podle svého zaměření. V tomto závěru však bylo přihlédnuto spíše obsahovým souvislostem a návaznostem děl, a proto jsou dosažené závěry prezentovány v takovém pořadí, aby mohl být nejlépe zachycen hledaný vývoj a proměny etického ideálu člověka.
Možnosti základních a středních škol jako poskytovatelů celoživotního vzdělávání
Hrbková, Aneta ; Pekárková, Anna (oponent) ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá koncepcí celoživotního vzdělávání, jejím vývojem na mezinárodní i národní úrovni a strategickými opatřeními směřujícími k implementaci principů celoživotního učení především do školní praxe. Zaměřuje se na způsoby, jakými se školy mohou podílet na této koncepci zejména ve směru otevřenosti škol a jejich proměny ve vzdělávací centrum komunity. Popisuje koncept komunitního školství jako model realizace celoživotního vzdělávání na půdě školy.
Vztah Izraele a Íránu prizmatem jaderného programu
Hrbková, Aneta
Tato bakalářská práce se zabývá vztahy mezi Izraelem a Íránskou islámskou republikou v kontextu jaderného programu. Izrael a Írán leží v regionu Blízký východ a obě země disponují vlastním jaderným program. I když státy spolu nesousedí, cítí se být ohroženy jaderným programem toho druhého. Zvláště íránský jaderný program patří mezi nejaktuálnější otázky světové bezpečnosti. V rámci práce budou zkoumány íránské a izraelské motivy k zisku jaderných zbraní, dále jednotlivý průběh osvojení jaderného program. V závěru zhodnotíme vztahy Izraele a Íránu od revoluce do současnosti, a zda vztahy byly ovlivněny jaderným programem.

Viz též: podobná jména autorů
1 HRBKOVÁ, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.