Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje žáků k problematice trestů
Svatoňová, Růžena ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Postoje žáků k problematice trestů" pojednává o vnímání trestů žáky 2. stupně základní školy ve Skuhrově nad Bělou. V teoretické části se věnuji problematice definice osobnosti žáka a učitele, popisuji jednotlivé výchovné styly a v neposlední řadě samozřejmě tresty, jejich definici, druhy a funkci. Praktická část je sestavena na základě kvantitativního výzkumu mezi žáky ZŠ Skuhrov nad Bělou. Zaměřuje se na jejich názory a znalosti v oblasti definice trestů a v oblasti jejich druhů. Dále zkoumá jejich vlastní zkušenosti s tresty. Cílem práce je zjistit názory dotazovaných žáků, tyto názory utřídit a případně srovnat s názory dospělých, které již byly provedeny.
Vnímání perspektivy života na venkově u adolescentů
Němcová, Radka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Téma: Vnímání perspektivy života na venkově u adolescentů Anotace v českém jazyce: Bakalářská práce je zaměřena na vnímání perspektivy života na venkově u adolescentů. Cílem práce bylo zjistit, zda si mladí lidé vybrané věkové kategorie spojují svoji budoucnost se životem na venkově, a jak se jim na vesnici žije v současné době. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historii venkova, jeho rysy, trávení volného času mladých lidí na venkově, problematiku nezaměstnanosti, rozdíly mezi vesnicí a městem a potenciální perspektivu venkova. Praktická část se zabývá samotným výzkumem. Byl prováděn kvalitativní metodologií pomocí rozhovorů. Z celého výzkumu vyplývá, že mladí lidé preferují do budoucna život na venkově, i přes negativní faktory, jakými jsou nedostatek pracovních příležitostí nebo málo možností ke kulturnímu vyžití. Vede je k tomu především spokojenost s venkovským životem, zakořeněnost a názor, že vesnický život je přirozenějším stylem života. Velmi však také záleží na osobnosti jedince, jeho volních vlastnostech a ambicích.
Hodnoty jako pedagogický problém
Kubcová, Šárka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Kraus, Blahoslav (oponent) ; Linková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Pedagogická fakulta Katedra školní a sociální pedagogiky ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE 2011 Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Název disertační práce: Hodnoty jako pedagogický problém Autor: Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: Pedagogická fakulta Školící pracoviště: Katedra školní a sociální pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. Rok odevzdání práce: 2011 Klíčová slova: hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, děti Abstrakt Disertační práce je zaměřena na hodnoty z pohledu pedagogiky. Je zaměřena na zjištění toho, zda mají hodnoty v dnešních školách své místo, zda jim je věnována ze strany učitelů pozornost, zda se učitelé snaží ovlivňovat své žáky ve smýšlení a vést je k poznání životních priorit. V práci se zamýšlíme nad otázkami síly vlivu rodiny na hodnotové smýšlení dětí a možnosti pedagogů ovlivnit své žáky. Ptáme se, zda si pedagogové myslí, že téma hodnot patří do pedagogiky a je-li vůbec v kompetenci školy a pedagogických pracovníků do takto soukromé oblasti zasahovat, a pokud ano, do jaké míry? Disertační práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V empirické části se seznámíme s výsledky našeho výzkumu, ke kterému byla použita metoda...
Kontaktní oddělení, experimentální forma ústavní výchovy
Obořilová, Dominika ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se nazývá "Kontaktní oddělení, experimentální forma ústavní výchovy". Záměrem práce je hlubší zamyšlení se nad problematikou ústavní výchovy a představení inovativního přístupu, jako možnou formu péče, v rámci zařízení pro výkon ústavní výchovy. Práce je strukturována do dvou základních celků - části teoretické a části praktické. V teoretické části popisuji pojetí ústavní výchovy v České republice a představuji systém práce v konkrétním výchovném ústavu na Praze 9. Praktická část je koncipována jako kvalitativní výzkumné šetření, za základě kterého se snažím získat odpověď, zda je tato inovativní forma péče přínosná pro děti zdržující se dlouhodobě na útěku. V závěru práce hodnotím výsledky šetření a jejich využití v současné praxi. Klíčová slova ústavní výchova, ochranná výchova, předběžné opatření, dítě, dobrovolný pobyt, schválený pobyt mimo zařízení, výchovný ústav
Život dítěte v náhradní rodinné péči
Dejlová, Blanka ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Téma: Život dítěte v náhradní rodinné péči Tato bakalářská práce pojednává o problematice náhradní rodinné péče, zejména pak o soužití náhradních rodičů a přijatého dítěte, které má výchovné problémy. Cílem bakalářské práce je seznámení s problematikou náhradní rodinné péče a přiblížením konkrétního případu dítěte s výchovnými problémy zmapovat, jak tuto situaci řeší rodina. Práce měla dát odpověď na to, jaké faktory mohly mít vliv na projevení se výchovných problémů vybraného dítěte. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a empirickou. Teoretická část se věnuje popisu forem náhradní rodinné péče v České republice a její historii. Zabývá se také sžitím - příprava, utváření vazeb atd. a následným soužitím - vývoj, výchova, vztahy, okolí, atd. dítěte s náhradní rodinou. V empirické části jde o kvalitativně orientovaný výzkum prostřednictvím případové studie, kdy nástrojem sběru dat je nestandardizovaný rozhovor, pozorování a studium a analýza dokumentů. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že na vzniku výchovných problémů vybraného dítěte v případové studii, měl hlavní vliv romský původ. Dále pasivní přístup, pohodlnost, lenost, emotivní výbušnost, vzhlížení ke kamarádům se závadovým chováním a puberta, která výše zmíněné umocnila.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.