Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika časové perspektivy studentů gymnázia
Škvařil, Václav ; High, Radka (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Bakalářská práce se zabývá časovou perspektivou studentů gymnázia a možnostmi diagnostických nástrojů zkoumané oblasti. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě části - empirickou a teoretickou, s větším důrazem na část empirickou. Teoretická část popisuje základní psychologické poznatky o časovém faktoru s důrazem na jeho regulační funkci. Představeny jsou různé teorie a přístupy k času a časové perspektivě, které se v průběhu historie objevily. Nejvíce prostoru je věnováno Nuttinově osobnostně- motivační koncepci časové perspektivy, teorii perspektivní orientace Pavelkové, Zimbardově teorii časové perspektivy a popisu diagnostických nástrojů. Empirická část představuje výzkum realizovaný v průběhu května a června roku 2015 u studentů tří ročníků gymnázia v Praze. Cílem výzkumu je zmapovat časovou perspektivu studentů a porovnat použité diagnostické nástroje. Jako hlavní výzkumný nástroj byla použita Metoda motivační indukce, která zjišťuje informace o objektech časové perspektivy a jejich zařazení do určitých časových období. Data byla získána také za pomoci Zimbardova dotazníku časové perspektivy (ZTPI), Dotazníku perspektivní orientace PO-7 a Inventáře motivačních kategorií. Inventář motivačních kategorií byl použit pouze za účelem zpřesnění a doplnění informací k Metodě motivační indukce....
Interpretativní fenomenologická analýza prožívání osob ohrožených trestným činem obchodování s lidmi
Bittnerová, Soňa ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu obchodování s lidmi a vykořisťování a to z perspektivy samotných obchodovaných osob. Pomocí interpretativní fenomenologické analýzy se snaží zjistit žitou zkušenost těchto lidí. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se 4 respondenty, jimiž byli klienti pomáhající organizace La Strada ČR. Tyto rozhovory byly nahrávány a následně analyzovány podle jednotlivých kroků IPA. Obchodovací situace měla výrazný vliv na život a prožívání těchto osob. Nejvíce jsou ovlivněny interpersonální vztahy, především schopnost navazovat kontakty s cizími lidmi, ale také je narušen vztah s původní rodinou kvůli obavám z nepřijetí a nepochopení toho, čím si prošli. Lidé žijí ve strachu o své bezpečí a mají obavy z budoucnosti. Mezilidské vztahy jsou ale na druhou stranu pomáhajícím prvkem při zvládání dané události a jejich absence naopak prohlubuje negativní prožitky. KLÍČOVÁ SLOVA Obchod s lidmi a vykořisťování, interpretativní fenomenologická analýza, prožívání obchodovaných osob, psychické trauma
Příběhy dvojí výjimečnosti - kvalitativní studie vývoje nadaných studentů s poruchou učení
Pražáková, Kateřina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Téma nadání a nadaných studentů je dnes stále aktuálnější. Novějším a méně známým tématem je však téma nadaných žáků a studentů se souběžným handicapem označovaných jako "dvakrát výjimeční". Cílem teoretické části je zmapovat specifické oblasti a problémy nadaných dětí a studentů se specifickými poruchami učení a případně s dalšími handicapy. Cílem praktické části práce je představit konkrétní projevy a vlivy výchovných a vzdělávacích přístupů u žáků a studentů, a to prostřednictvím kazuistik. Tato data by měla být praktickým doplněním zmapované psychologické problematiky nadaných žáků a studentů s handicapem, jíž se zabývá teoretická část práce.
Zaujetí úkolem v hodinách matematiky
Neudörflová, Blanka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
S pojmem zaujetí se běžně setkáváme v pedagogické literatuře - většinou v negativní podobě (žáci zaujatí nejsou). Proto jsme se zaměřili na prověření žákovského zaujetí v matematice. Pomocí dotazníkového šetření jsme u žáků dvou 9. tříd ZŠ mapovali dlouhodobé motivační charakteristiky a situační motivaci před a po zadání matematického úkolu. Zajímalo nás, s kterými motivačními proměnnými souvisí žákovské zaujetí úkolem a zda se u žáků mění zaujetí před úkolem a při vypracovávání úkolu. Ověřovali jsme vazby mezi zaujetím v úkolu a poznávací motivací, výkonovou motivací, flow prožitkem, chutí úkol vypracovat, aktivitou v úkolu, významem a oblibou matematiky. Naše výsledky naznačují, že se zaujetí u žáků v průběhu plnění úkolu nemění. Naší hypotézu týkající se vazeb mezi zaujetím a vybranými motivačními proměnnými se nám z větší části prokázat nepodařilo. Výzkumem se potvrdila pouze vazba mezi zaujetím, chutí úkol vypracovat, pozitivní výkonovou motivací ve škole a významem matematiky. Naše výsledky neprokázaly, že by zaujetí v matematice mělo vazby na ukazatele kvality práce (žáci, kteří byli zaujatí, nebyli v řešení úkolu lepší, nebyli aktivnější a neměli větší flow motivaci). Zaujetí v matematice se pravděpodobně váže spíše na pozitivní emocionální prožívání při práci na úkolu, které však samo o...
Prožitek flow a zaujetí úkolem v hodinách německého jazyka
Vaníčková, Monika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
česky V teoretické části této práce bylo pojednáno o různých typech motivace k učení, rozšířeném kognitnivním modelu motivace, postojích k vyučovacím předmětům, problematice prospěchu a zájmu, teorii flow a konceptuálním modelu zaujetí studentů a optimálního učebního prostředí. V empirické části byla představena pilotní výzkumná studie zabývající se prožitkem flow a zaujetí v hodinách německého jazyka. Tato studie byla realizována v jedné třídě víceletého gymnázia (n = 28). Použity byly dotazníkové metody, získaná data byla kvantitativní i kvalitativní povahy. Cílem výzkumné studie bylo (1) zmapovat motivační proměnné související se zaujetím a flow při úkolové situaci v hodinách německého jazyka a (2) zjistit, jaké kontextuální charakteristiky podporují zaujetí z pohledu studentů. Zkoumána byla souvislost mezi zaujetím před a po úkolu, mezi zaujetím a flow v úkolu a jejich souvislost s postoji k německému jazyku, výkonovou motivací, prospěchem a úspěchem v úkolu, emočním rozpoložením a koncentrací. Byla zjištěna stabilnější povaha flow i zaujetí ve dvou po sobě jdoucích úkolech stejného typu, ale zvyšující se obtížnosti. Byly naznačeny vztahy flow a zaujetí s postoji k německému jazyku, částečně s výkonovou motivací, prospěchem a úspěšností v úkolu. Určitou roli hrála obtížnost úkolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.