Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Publicistická činnost Oty Pavla v letech 1956 - 1964
Keimar, Jaroslav ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Ota Pavel je známý pro svou beletristickou tvorbu, zejména pro povídky s autobiografickými motivy. Účelem této bakalářské práce je poukázat na Pavlovu publicistickou činnost v časopisech, která jeho literární kariéře předcházela. Teoretická část si klade za cíl poskytnout kontextuální portrét Oty Pavla ve vztahu k jeho publicistické činnosti. Praktická část obsahuje kvalitativní rozbor vybraných Pavlových příspěvků v časopisech Stadión a Československý voják v období vymezeném roky 1956 až 1964. Součástí přílohy je Pavlova kompletní bibliografie ve zmíněných periodikách. Klíčová slova Ota Pavel, sport, povídky, časopisy, reportáž, literární reportáž, publicistika
Mediální obraz vybraných českých hokejistů od začátku do konce jejich kariéry v NHL v českých denících
Rampa, Robert ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje analýze mediálního obrazu pěti českých hokejistů Patrika Eliáše, Martina Havláta, Milana Hejduka, Jiřího Hudlera a Tomáše Kaberleho v průběhu jejich aktivní kariéry (1996 - 2017) v Národní hokejové lize (NHL). Kvalitativní metodou analyzuje texty z šesti českých tištěných deníků (Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo a Sport). U Patrika Eliáše analyzuje každý dvacátý článek, jehož titulek obsahoval jeho příjmení, u zbylých hokejistů kvůli menšímu počtu článků analyzuje každý desátý. K analýze diplomová práce využívá teorii o zpravodajských hodnotách, konkrétně kategorizaci Alastaira Hetheringtona a pracuje s pojmy hrdinství, padlý hrdina a celebritizace. Výsledky analýzy popisují vývoj mediálního obrazu českých hokejistů, jakým způsobem české deníky pracovaly s událostmi, které obsahovaly dané zpravodajské hodnoty, jak a jaký mediální obraz média tvořila. Také porovnává jednotlivé mediální obrazy i přístup samotných deníků. V závěru také nabízí novou kategorizaci zpravodajských hodnot čistě pro sportovní mediální krajinu.
Padlý sportovní hrdina: Mediální obraz Oscara Pistoria
Beranová, Eva ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Oscara Pistoria si mnoho lidí pamatuje jako handicapovaného sportovce, který dostal možnost závodit s nehandicapovanými závodníky. Díky jeho výsledkům, píli a vytrvalosti byl člověkem, který se dával ve společnosti za vzor. Jeho úspěšnou sportovní kariéru však přerušil případ, který budil emoce jak v zahraničí, tak v České republice. Pistorius zastřelil svou přítelkyni Reevu Steenkampovou ve svém domě v jihoafrické Pretorii. Z oslavovaného sportovce, jenž byl dáván za příklad ostatním, se ze dne na den stal člověk podezřelý z vraždy své partnerky. Pistorius může být nazýván padlým sportovním hrdinou, který zažil ve svém životě velké sportovní úspěchy a slávu, ale také vyšetřování policie, soudy a vězení. S tím vším byl na něho vyvíjen tlak ze strany médií, která se tématu věnovala. Tato diplomová práce má za cíl zmapovat mediální obraz Oscara Pistoria ve vybraných online zpravodajských serverech iSport.cz a iDnes.cz, a odpovědět na otázku, jak se jeho reprezentace v médiích postupně měnila průběhu jednotlivých obdobích. Práce by chtěla také provést reflexi Pistoriova obrazu poté, co byl odsouzen. Pomocí kvalitativní obsahové analýzy budou na konkrétních příkladech vybraných textů interpretovány mýty, rámce a prvky celebritizace typické pro reprezentaci slavných osobností.
Twitter jako zdroj novinářské práce ve vybraných internetových zpravodajských portálech během vládní krize v květnu 2017
Andree, Sabina ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá analýzou využívání informací ze sociální sítě Twitter při novinářské práci. Na událostech vládní krize v květnu 2017 zkoumám zapojení informací z Twitteru do zpravodajské produkce. Pro účely analýzy jsem zvolila tři zpravodajské servery: Aktuálně.cz, iDnes.cz a iRozhlas.cz. Cílem práce je zjistit, jakou mírou a jakým způsobem byly zapojeny informace z Twitteru do zpravodajství vybraných portálů během vládní krize. Dalším cílem je analyzovat výběr zdrojů z Twitteru. Zkoumání vychází z metody kvantitativní obsahové analýzy, která umožňuje přesně vyjádřit míru zastoupení informací ze sociální sítě ve sledovaném obsahu. Teoretická část bakalářské práce charakterizuje síťová digitální média a popisuje procesy digitální mediamorfózy a konvergence, které jsou spojeny s nástupem tzv. nových médií. Teoretická část dále představuje sociální síť Twitter, její vznik a principy fungování, se zvláštním důrazem na roli Twitteru jako zdroje novinářské práce. Praktická část kromě samotné analýzy obsahuje také představení výzkumné metody, tj. kvantitativní obsahové analýzy, popis politického kontextu sledovaného období a charakteristiku vybraných zpravodajských serverů. Výsledky analýzy jsou nejprve prezentovány pro každé zvolené médium zvlášť a následně práci uzavírá srovnání a reflexe zjištěných...
Luděk Brábník a Tomáš Jungwirth - příprava vrcholových sportovců a trenérů na sportovní TV žurnalistuiku
Dvořáková, Vlasta ; Záruba, Robert (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
V bakalářské práci jsou popsány životy, sportovní kariéry a televizní činnost dvou subjektů - PhDr. Luďka Brábníka a Mgr. Tomáše Jungwirtha. Oba komentátoři inovovali tehdejší sportovní žurnalistiku svým přístupem k přípravě, při které využívali dostatek svých odborných znalostí ze sportů, na něž byl jejich sportovní komentář zaměřen. K tomu všemu je třeba připočíst i povahové vlastnostmi obou mužů, jež jim dovolovaly dostávat se ke kvalitnějším informacím. Vzhledem k těmto okolnostem můžeme o Luďku Brábníkovi a Tomáši Jungwirthovi mluvit jako o průkopnících kvalitní sportovní televizní žurnalistiky v tehdejším Československu. V práci jsou zmíněny důležité etapy jejich životů (vrcholové sportovní kariéry, studia, další životní zkušenosti), které následně formovaly jejich odbornost a vhodnost pro práci televizního sportovního komentátora. Práce se zabývá postupným vývojem těchto dvou mužů v kontextu specializace na sportovní televizní žurnalistiku. V práci je také popsána příprava každého z nich na jejich zaměstnání. Informace byly získávány metodou rozhovorů s lidmi, kteří je dobře znali (dcera, manželka a kolegové z Československé televize), z diplomových prací, které se těmito dvěma osobami zabývaly, a z dobového tisku, konkrétně z týdeníku Stadion a z měsíčníku Lehká atletika. V závěru práce...
Obraz novináře ve videoherních titulech
Odstrčil, Tomáš ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Obraz novináře ve videoherních titulech si klade za cíl zjistit, jakým způsobem jsou novináři zobrazováni v mainstreamových videoherních titulech. Analýza je provedena na základě pěti případových studií videoherních titulů, ale jsou do ní zapojeny poznatky i z jiných her zkoumaných sérií. Práce podrobně zkoumá devět videoherních žurnalistů, kteří spadají do různých kategorií: investigativní novináři, zpravodajští fotožurnalisté, paparazzi fotografové, rozhlasoví a televizní reportéři i moderátoři televizních pořadů. U jednotlivých postav je kromě jejich chování analyzován i jejich zevnějšek, neboť i ten je u utváření videoherních postav naprosto v rukou herních vývojářů. Analýza prokázala, že se vývojáři uchylují k využívání stereotypů, ale vždy k tomu přistupují ze zřejmých důvodů. Často se však stereotypům také vyhýbají a dokáží i věrně popsat žurnalistické praktiky a chování. Novinářská praxe je věrněji zobrazována v případě, že je novinář kladnou postavou a protagonistou dané videohry. Pokud je však padouchem a vedlejší postavou, je novinařina představena negativně, stereotypně a zkratkovitě.
Multimediální prvky online zpravodajství a jejich vliv na příjemce
Loušová, Barbora ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Multimediální prvky online zpravodajství a jejich vliv na příjemce se zabývá proměnou dnešní distribuce informací díky rozvoji internetu. Mediální instituce využívají tento nástroj jako prostředek k šíření svých sdělení a ze stejného důvodu zařazují ke zprávám také jednotlivé multimediální prvky. Internetové stránky umožňují rychleji předat informace velkému množství uživatelů. Multimediální prvky, jako například fotografie, fotogalerie, videa či infografiky, dovolují předat dodatečné informace, ale také přitáhnout pozornost příjemců. Cílem práce je zjistit, nakolik publikum oceňuje přínos multimediálních prvků a dokáže je zužitkovat při zpracování informací. V teoretické části jsou nejprve definovány jednotlivé složky lidského poznání, jako například pozornost, percepce či paměť čtenářů zpravodajských článků. Ty jsou dále reflektovány spolu s rozdílnými charakteristikami a sociálním zázemím příjemců zpravodajských obsahů. Neméně důležitý je pak popis jednotlivých teorií a výzkumů, jež se zabývaly vlivem multimediálních prvků na příjemce různých typů médií. Na teoretické poznatky navazuje kvantitativní výzkum v podobě experimentu a následného dotazníku. Výběrový soubor tvoří zástupci dnešní generace Z, tedy respondenti, jež s internetem vyrůstali. Na připravené webové stránce,...
Mediální obraz fotbalového klubu AC Sparta Praha v deníku Sport po vstupu Czech News Center Daniela Křetínského na mediální trh
Pěruška, Jan ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz fotbalového klubu AC Sparta Praha v deníku Sport po vstupu Czech News Center Daniela Křetínského na mediální trh" se zabývá komparací mediálních obsahů Deníku Sport ve vybraných obdobích let 2010 a 2014. Stanovený vzorek byl vybrán na základě změny vlastnictví Deníku Sport, který od roku 2014 spadá pod společnost Czech News Center, jejímž spoluvlastníkem je Daniel Křetínský, mj. majitel fotbalového klubu AC Sparta Praha. Pomocí mediální obsahové analýzy se práce snaží potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že se obsah Deníku Sport po změně vlastníka v roce 2014 změnil ve prospěch Sparty. Práce se v teoretické části zabývá popisem změn struktur vlastnictví českého periodického tisku po roce 1989 nebo tématy profesních požadavků v žurnalistice včetně faktorů ovlivňujících novinářskou etiku, jako je například střet zájmů. Výsledky analyzovaného tématu doplňují rozhovory s novináři Deníku Sport, které by měly pomoci osvětlit některé profesní postupy a aspekty práce členů jediné specializované sportovní redakce v ČR.
Archivace záběrů v redakcích zpravodajství a sportu České televize
Ondrejčík, Gustav ; Záruba, Robert (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce popisuje proces archivace záběrů v redakcích zpravodajství a sportu v České televizi. Redakce zpravodajství připravuje pořady a vysílání pro programy ČT1 a ČT24. Redakce sportu zase obstarává obsah pro program ČT sport a připravuje také zpravodajskou relaci Branky, body, vteřiny vysílanou na ČT1. Vzhledem k těmto zmíněným faktům vyprodukují obě redakce značné množství audiovizuálního materiálu. Práce zkoumá, jakým způsobem je následně tento odvysílaný materiál archivován. Mají obě redakce systematicky a komplexně vytvořený postup pro archivaci záběrů a pořadů? A jsou tyto archiválie snadno dohledatelné, dostupné a použitelné pro další vysílání? V práci je shrnuta historie archivace zpravodajského a sportovního audiovizuálního materiálu. Zmíněn je zároveň stěžejní proces digitalizace, který umožňuje přepis a záchranu starých archiválií uložených na páskových nosičích. Autor se po nastínění historie archivace soustředil na současnou metodiku procesu a popsal systém archivace v redakcích zpravodajství a sportu. Kdo archivaci obstarává a jaké systémy a programy se pro to používají? Na závěr byla rozebrána budoucnost archivace z hlediska perspektivy technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.