|
Člověk v umění
Horáková, Markéta ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Teoretická práce se snaží přiblížit dobu 50. a 60. let let ve 20.st. a umění pop artu. Na příkladu hrdiny ukázat jak důležitý má význam nejen ve výtvarném umění a proč je Superman tak oblíbený. Didaktická část má za úkol pomocí hrdiny a příběhů přivést žáky zpět tradicím.
|
| |
| |
|
Odraz koní a jezdců ve stínech
Bezděková, Kristýna ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o inspiraci k mé tvorbě, kterou je motiv jezdce a koně. Poukazuje na proměny vztahu člověka a koně v průběhu historie; dále se zabývá námětem jezdce a koně ve výtvarném umění. Zaměřuje se i na možnosti propojení hiporehabilitace s výtvarným uměním. Didaktická část je pojata jako soubor námětů, vycházejících z prožitku a směřující prostřednictvím výtvarných činností k sebepoznávání.
|
|
Místo setkání
Hradička Holá, Veronika ; Kornatovský, Jiří (oponent) ; Sedlák, Michal (vedoucí práce)
Práce mapuje různá místa setkání ve veřejném prostoru. Veřejný prostor je chápán jako prostředí, které nás obklopuje a ve kterém se přirozeně pohybujeme, ať už jde o ulici, prostředky hromadné dopravy, obchodní centra, školy, chrámy či galerie, muzea atd. Část práce je věnována setkání samotnému a rituálu s ním spojeným - pozdravu. Pozornost je věnována i umělecké činnosti ve veřejném prostoru a setkávání s ní.
|
|
Cesta
Chauturová, Iva ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Teoretická studie vztahující se k řadě 6 velkoformátových kreseb na téma Cesta, s cílem postihnout všechny inspirační zdroje i jiná možná vyústění tématu. Od cesty a cestování v historickém vývoji po pozemské putování s me-tafyzickým přesahem. K jednomu duchovnímu cíli směřují různá náboženství a nazývají cíl různými jmény. Bůh, Alláh nebo Zarathuštra. Práce nabízí stručný výčet nikoli rozdílů, ale shod zmíněných náboženských směrů a jejich odraz v běžném životě od zrození přes smrt k znovuzrození.
|
|
Úhel pohledu
Michalíková, Markéta ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
V této práci se zabývám především vztahem člověka k prostředí, krajině a jejich vzájemným ovlivňováním. Řeším, co vše má vliv na naši percepci krajiny, jak se utváří paměť krajiny, genius loci místa. Také se zabývám formami zásahů lidské činnosti do prostředí, krajiny a městského prostředí.
|
|
Cesty, kameny, rozcestníky
Páleníková, Martina ; Roeselová, Věra (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Vlastním cílem této práce není, ani původním záměrem nikdy nebylo úplné zmapování zachovalých kamenů v kraji. To by jistě vyžadovalo několikaleté vlastivědné bádání inventárního charakteru - především u kamenů hraničních. Chci poukázat na rozmanitost všech kamenů jež během putování krajinou můžete potkat, podtrhnout chladnou krásu a svým prožitkem vlastně upozornit, vědouc vyprávět.
|
|
Fenomen figura
Nejedlá, Jitka ; Fulková, Marie (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze tří částí, teoretické, výtvarné a didaktické. Zkoumá způsoby tvorby významu při zobrazován, člověka V teoretické části práce sleduje podstatu, specifika a historii figurativního zobrazování. Výtvarná část je reflexí vlastní tvorby, hledáním formálních a obsahových zdrojů realizovaného cyklu obrazů. V didaktické části je nejprve reflektována tvorba vlastního pojet, vyučován,. Poté je představen vlastní pedagogický projekt, ve kterem jsou uplatněna zj.sten. z teoretické a výtvarné části.
|
|
Fenomén krajina
Novotná, Eva ; Bláha, Jaroslav (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Sbírání starých a časem poznamenaných předmětů vedlo k vytvoření stolních krajin. Fascinace těmito věcmi byla podnětem pro malby. Spřízněnost některých děl výtvarných umělců, i vlastní reflexe vytvořených objektů i maleb, jsou základem pro teoretickou část diplomové práce. Didaktická část je reflexí praxe a navrhuje další rozvedení tématu krajiny.
|