Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje rodin ze sociálně vyloučené lokality ke vzdělání
Hauzerová, Jana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
POSTOJE RODIN ZE SOCIÁLNĚ VYLOUČENÉ LOKALITY KE VZDĚLÁNÍ Abstrakt Diplomová práce se zabývá rodinami žijícími v sociálně vyloučené lokalitě a jejich postoji ke vzdělání. Jejím hlavním cílem je zmapovat postoje ke vzdělání a navrhnout případná řešení existujících problémů. Teoretická část práce popisuje základní pojmy k tématu, zabývá se problematikou výchovy a vzdělávání osob se sociokulturním znevýhodněním a specifikuje zvolenou sociálně vyloučenou lokalitu Náhlov. Praktická část se člení na část výzkumnou, která popisuje kvalitativní výzkum postojů ke vzdělání obyvatel Náhlova, a část projektovou, která popisuje pokus o řešení některých problémů.
Proč žáci volí víceletá gymnázia?
Slanařová, Jana ; Greger, David (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Vzdělávací systém v České republice nabízí žákům možnost absolvovat nižší sekundární stupeň vzdělávání i na víceletém gymnáziu. Tato bakalářská práce se zabývá přestupem na víceletá gymnázia a jejich společenskými souvislostmi. Pokouší se odkrýt pravé důvody, které žáka vedou k tomuto rozhodnutí. V teoretické části čtenářovi nabídne základní posloupnost historických změn ve školském systému, která se dotýkala víceletých gymnázií. Poskytne také empirické a faktické poznatky o problematice diferenciace ve vzdělávání, zvláště o víceletých gymnáziích. Empirická část podrobně rozebírá metodologii kvalitativního výzkumu, který měl za cíl osvětlit, proč žáci přecházejí na osmiletá gymnázia, čím si jedenáctiletý žák musí před vstupem na ně projít a jaké má očekávání od budoucího studia.
Aktuální trendy v oblasti primární prevence rizikového chování v České republice a vybraných zemí EU
Ranková Lukasová, Magdalena ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce pojednává o primární prevenci rizikových jevů chování, tak jak ji známe u nás v České republice a jak se na ní dívá Evropa. Teoretická část se snaží komplexně pojednat o dané problematice, nezabývá se však pouze současností, ale mapuje i její historický vývoj. Na základě dostupné literatury a vlastních zkušeností autorky, je zde vytvořen celkový vhled do školní primární prevence. Na začátku práce se autorka snaží vyjasnit rozdíly v pojmosloví u nás a v Evropě, dále se pak zabývá jednotlivými rizikovými formami chování, na které se primární prevence zaměřuje. Značná část je věnována pedagogickým pracovníkům zabývající se primární prevencí a dalším aktérům prevence, jako jsou žáci a jejich rodiče. Nedílnou součástí teoretické části je také kapitola o konkrétních aktivitách, včetně příkladů dobré praxe především ze zahraničí, které může každý školní metodik prevence použít při své práci. Praktická část práce si klade za úkol přiblížit školním metodikům prevence jak vytvořit sytémovou strategie primární prevence rizikových jevů chování ve školním prostředí. Největší část tvoří modelová strategie pro kokrétní střední školu, z které je patrné, jak by měla taková strategie vypadat. K modelové strategii je pak připojeno několik vysvětlujících kapitol, společně s výčtem problémů, se kterými...
Analýza metodických materiálů k výuce mediální výchovy v ČR
Vízková, Zuzana ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá kvalitativní obsahovou analýzou zatím jediné učebnice mediální výchovy pro střední školy na českém trhu, která byla vydaná v roce 2009. Kromě teoretického ukotvení tématu mediální výchovy a objasnění kurikulární reformy českého školství z roku 2007 se práce detailně zaměřuje na obsahové srovnání učebnice s doporučenými očekávanými výstupy RVP, rozvíjení klíčových kompetencí žáků a především zkoumá didaktické vybavení učebnice. Metodou pro analýzu didaktického vybavení je zvolena kvalitativní obsahová analýza s pomocí Bloomovy taxonomie kognitivní domény, která se zabývá zněním úkolů, jež jsou v učebnici žákům zadávány. Ve výsledku práce se odráží jednostranný důraz na pamětní operace a trend k zaujímání hodnotících stanovisek bez předchozí hlubší analýzy, což je ve shodě s četnými dalšími kritikami obsahu kurikula české školy.
Combining text-based and vision-based semantics
Tran, Binh Giang ; Holub, Martin (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Získání a reprezentace (lexikální) sémantické informace patří mezi nejdůležitější úlohy, které přispívají ke kvalitě automatického zpracování přirozeného jazyka (viz např. nedávná studie (Turney a Pantel, 2010)). V této práci je navržen nový, inovativní (ve skutečnosti první svého druhu) experimentální systém pro vytváření multimodálních distribučních sémantických modelů na základě kombinace nejlepších existujících modelů pracujících na základě zpracování textů nebo obrazu. Multimodální sémantický model testujeme pomocí úloh odhadu sémantické podobnosti, sémantického shlukování konceptů, a pomocí nedávno vyvinutého testu BLESS. Navrhujeme také efektivní algoritmus pro nalezení vhodných parametrů pro integraci multimodálních atributů za účelem získání robustnosti modelu. Naše experimenty ukazují, že navržená technika slibuje vysokou účinnost. Napříč různými experimenty se náš nejlepší multimodální model ukázal být na prvním místě. Při srovnání s jinými modely, které pracují pouze na základě analýzy textu, je náš navržený model mezi vůbec nejlepšími. V práci jsme zkoumali různé druhy vizuálních deskriptorů včetně metody SIFT, aby bylo možno posoudit, jak by se mohly metody počítačového vidění uplatnit v oblasti zpracování přirozeného jazyka. V práci ukazujeme důležité zjištění, že přidávání...
Využití syntaxe v metodách pro vyhledávání informací
Straková, Jana
Název práce: Využití syntaxe v metodách pro vyhledávání informací Autor: Bc. Jana Kravalová Katedra (ústav): Ústav formální a aplikované lingvistiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. e-mail vedoucího: pecina@ufal.mff.cuni.cz Abstrakt: V posledních letech výzkumu v oblasti vyhledávání informací je věnována značná pozornost metodám založeným na jazykovém modelování. I přesto, že tento přístup dovoluje použití libovolného jazykového modelu, většina publikovaných experimentů byla prováděna s klasickým n-gramovým modelem (mnohdy pouze s unigramovým modelem). Cílem diplomové práce je navrhnout, implementovat a vyhodnotit (na českých datech) metodu, která by pravděpodobnostní model obohatila o použití syntaktické informace získané automaticky (strojově\) z dokumentů i dotazů. V předkládané práci se pokusíme vhodným způsobem zavést syntaktickou informaci do jazykových modelů a ex- perimentálně srovnáme navržený přístup s výsledky unigramového a bigramo- vého povrchového modelu. Kromě využití syntaktické informace se zaměříme také na vliv vyhlazování, stemmingu, lemmatizace, použití stopwords a me- tody rozšiřování dotazů - pseudo relevance feedback. Provedeme také detailní analýzu použitých systémů vyhledávání informace a podrobně popíšeme jejich vlastnosti. Experimenty budou prováděny na...
Badatelské metody ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět: semena, plody, mladé rostliny
Nikrýnová, Alena ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Práce se věnuje problematice badatelských metod na 1. stupni ZŠ. V teoretické části zvažuje přínosy a limity badatelských metod, vymezuje základní badatelské dovednosti. V empirické části byly navrženy aktivity pro žáky1.- 4. tříd v tématu "semena, plody, mladé rostliny"; devět z nich bylo ozkoušeno ve výuce. Závěrem jsou shrnuty výsledky akčního výzkumu, vztahující se k výzkumným otázkám: 1. Jak vhodně upravit badatelské aktivity pro jejich použití v daných ročnících primární školy? 2. Jak děti reagují na tento styl práce? 3. Jaké nároky klade práce na učitele? 4. Jaké se vyskytnou problémy týkající se dílčích badatelských dovedností? Jak s nimi dále pracovat?
Profesní příprava žáků základních škol praktických
Bělová, Iva ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce přibližuje vývoj představ o budoucím pracovním uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením mladšího, středního a staršího školního věku, navštěvujících Základní školu praktickou v Chabařovicích a seznamuje nás s faktory, které tyto představy ovlivňují. Dále je přiblížena úroveň a úspěchy předprofesní přípravy na této škole. Práce je rozdělena na část teoretickou, která se zabývá vysvětlením pojmu mentální retardace, etiologií a klasifikací tohoto mentálního postižení, edukací žáků s lehkým mentálním postižením, jejich předprofesní přípravou a uplatněním mladých lidí s tímto handicapem na trhu práce. Část empirická obsahuje výzkum zaměřený na vývoj představ dětí s lehkým mentálním postižením o budoucím profesním uplatnění a poukazuje na vlivy, které na vývoj představ těchto dětí během jejich školní docházky působí.
Zaměstnanost studentů navazujícího magisterského studia v prezenční formě na FF UK
Lukešová, Jitka ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zaměstnanosti studentů, kteří studují v prezenční formě na FF UK v navazujícím magisterském programu. Teoretická část této práce se věnuje hlavním otázkám souvisejícími s vysokoškolským vzděláváním. Zabývá se systémem vysokoškolského vzdělávání, finančním zdrojům vysokoškolského vzdělávání, finančním aktivitám studentů, sociálním nerovnostem v přístupu k vysokoškolskému vzdělávání a také reformě vysokoškolského vzdělávání. V praktické části diplomové práce je popsána charakteristika výzkumné metody a její aplikace. Hlavní použitou výzkumnou metodou je dotazník určený pro studenty navazujícího magisterského studia na FF UK studující v prezenční formě. V závěru práce jsou uvedeny výsledky a závěry z výzkumu. Klíčová slova Zaměstnanost studentů, systém vysokoškolského vzdělávání, reforma systému vysokoškolského vzdělávání
Rozdíly v trávení volného času u dětí žijících na venkově a ve městě
Svobodová, Markéta ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
1 Resumé: V současnosti se naše společnost potýká s faktem, že děti ztrácejí zájem o aktivity, které nepřinášejí okamžitý výsledek a svůj volný čas tráví především pasivně. Celkové hodnoty společnosti se změnily. K získání různých prostředků, zážitků, majetku preferujeme snadnější cestu před námahou a vytrvalostí, pro kterou si pak můžeme cenit své vlastní osobnosti a poznat hodnoty sama sebe. Možná proto je dnešní společnost označována jako konzumní. Tato práce se skládá ze dvou částí - z části teoretické a z části empirické. Práce se zabývá souvislostmi mezi fyziologickým a psychickým vývojem dětí, vlivem prostředí a využíváním volného času. Zachycuje možnosti a schopnost využití volnočasové nabídky dětí v období pubescence, žijících v rozdílném prostředí - ve městě a na venkově, a zkoumá, do jaké míry je ovlivněn způsob trávení jejich volného času místem, kde žijí. Hlavním cílem je hledání rozdílů ve využívání volného času těchto dětí vzhledem ke specifikům života ve městě a na vesnici. Jsou zde shrnuty i některé problémy ve vztahu k volnému času, které se týkají např. specifik života dětí v satelitních městečkách, a některých sociopatologických jevů (kriminalita, drogová závislost či vandalismus). 2 V části empirické je shrnut a popsán celý postup, tvorba nestandardního dotazníku a jeho vyhodnocení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.