| |
| |
| |
| |
|
Teorie a praxe politického marketingu
Vondráčková, Lenka ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Použití politického marketingu představuje stále důležitější součást předvolebních kampaní. Cílem této práce je analýza kampaní dvou největších českých stran - ODS a ČSSD - v parlamentních volbách 2006. Analýza je provedena na základě aplikace modelu komplexního politického marketingu britské politoložky Jennifer Lees-Marshment, která ve své teorii rozlišuje tři typy politických stran: produktově orientované strany, prodejně orientované strany a tržně orientované strany. Proces politického marketingu, který je pro každý typ odlišný, pak významně ovlivňuje chování strany v průběhu kampaně.
|
|
Political marketing in Slovakia: campaign 1998
Zábražná, Adela ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Ústředním tématem této práce je politický maketing a jeho využití na Slovensku v období před volbami v roce 1998. Politický marketing, jehož význam roste s každými volbami, vzbuzuje rozporuplné reakce nejen mezi voliči, ale i v rámci akademické obce. Vymezením historie i současného diskursu na poli politického marketingu se zabývá první kapitola práce. V druhé kapitole nalezneme popis výchozí situace na Slovensku před volbami v roce 1998 v klíčových oblastech demokracie a zahraniční politiky, jakožto i popis zapojení občanské společnosti do kampaně. Třetí kapitola představuje model tržně orientované strany od Jennifer Lees-Marshment, který je zároveň ve čtvrté kapitole použitý jako základ pro analýzu marketingu politických stran. Primárním cílem práce je ověřit přítomnost prvků tržně orientované strany podle modelu Jennifer Lees-Marshment u jednotlivých politických stran, které se dostaly do NR SR po volbách 1998. Druhá klíčová otázka se týká možnosti uplatnění tohoto modelu na nestabilní stranický systém, jako byl právě systém na Slovensku v roce 1998.
|
|
The influence of news service on the public opinion: The case study broadcast 168 hours
Fáberová, Dominika ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice veřejného mínění a vlivu médií na ně. Sleduje zpravodajský žánr jako klíčový mediální celek, který má vliv na společenské a politické konání diváků v budoucnosti. Teoretickými základy tvorby zpravodajství a jeho složek se zabývá první část práce. V této části je možné najít klíčovou definici kritéria objektivity jako normativního požadavku na zpravodajství v demokratických režimech, které profiluje média do polohy strážce demokracie a vymezuje jim i další důležité funkce pro společnost a její fungování. Analytická část se soustředí na případ relace 168 hodin, která se zakládá na souhrnu důležitých událostí uplynulého týdne. Analýza poukazuje na práci ve prospěch emotivního ovlivňování diváka a nachází souvislost vlivu relace na formování společenského a politického vědomí diváků. Cílem práce je zamyšlení se nad vlivem zpravodajství a konkrétní specifické relace zpravodajského typu, relace 168 hodin, na veřejné mínění a s tím spojené konání diváků v rámci společnosti, politického života, a například i volebního chování.
|
|
PDA pro práci manažera
Novotný, Lukáš ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Cílem práce je zjistit jakou úlohu hraje PDA pro práci manažera, k čemu obvykle manažeři PDA využívají a jak může usnadnit denní operativu. Práce obsahuje srovnání finanční (pořízení a dodatečné investice) a technologické náročnosti s aktuálně dostupnými technologiemi ze související oblasti zařízení pro osobní užívání -- notebook, mobilní telefon aj. a možnosti jak může PDA výrazně usnadnit každodenní komunikaci manažera s okolním světem. Výsledkem praktické části je vytvořený program pro emulaci PDA v prostředí operačního systému Windows pro stolní počítače a také přehled technických parametrů včetně finanční náročnosti pořízení PDA v kontextu ostatních IT technologií.
|
| |
| |