Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah mezi syndromem vyhoření a sociální oporou ve škole
Jadrná, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelů a učitelek základních škol. Oblastí zájmu této práce je vztah syndromu vyhoření a sociální opory, kterou učitelům dané školy nabízí, především se zaměřuje na formální aktivity, které na školách podporují sociální oporu, která působí jako prevence vzniku syndromu vyhoření. Předložená práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny nejdůležitější pojmy spojené se syndromem vyhoření. V první řadě je to stres, jako jeden z hlavních příčin vzniku vyhoření a jeho dopad na lidské zdraví. Dále pak syndrom vyhoření, jeho pojetí, příčiny a projevy a v neposlední řadě jeho fáze. V další kapitole je popisován stres a syndrom vyhoření v pedagogické profesi, na které navazují možnosti jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části se pak zabývá konkrétními formálními aktivitami pro podporu profesní sociální opory. Praktická části jsou prezentovány výsledky výzkumu, pro který byly vybrány dvě školy, které nabízí rozdílný počet formálních aktivit, učitelům těchto škol byl předložen dotazník, jehož první část zjišťuje obecné informace, v druhé části je použit standardizovaný dotazník Shirom- Melamed Burnout Measure. Celkem se výzkumu zůčastnilo 101 respondentů. Výsledky tohoto výzkumu také nabízí nejčastější...
Třídní schůzka na prvním stupni základní školy.
Mutina, Petr ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na třídní schůzky na prvním stupni základní školy. Pojednává o tom, jak na tyto schůzky nazírají rodiče, jak je vnímají učitelé, na co je třeba se při jejich organizaci připravit. Teoretická část se opírá o literaturu a zdroje, které byly k třídním schůzkám napsány. Jejím cílem bylo zmapovat současné trendy v organizování třídních schůzek vzhledem k efektivní spolupráci mezi školou a rodinou. Empirická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli 1. stupně základní školy. Má za cíl uvést inspiraci a příklady dobré praxe, povzbudit zvláště začínající pedagogy v organizování třídních schůzek, nabídnout zkušenosti s touto formou komunikace mezi školou a rodinou, shromáždit náměty, jak třídní schůzky zvládnout. V závěru tato diplomová práce aktuálně přináší a reflektuje novou zkušenost s třídní schůzkou vedenou v elektronické podobě.
Vznik a vývoj Scioškol
Trzaskaliková, Aneta ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem a vývojem ScioŠkol. Teoretická část vysvětluje klíčové pojmy. Poukazuje na problematiku spojenou s proměnami školství ve světě i u nás. Uvádí pojmy alternativní, inovativní a svobodná škola. Stručně charakterizuje nejznámější představitele těchto typů škol - školy reformní pedagogiky, církevní školy, moderní alternativní školy, svobodné školy Summerhill a Sudbury Valley. Popisuje vznik ScioŠkol a jejich postupné rozšiřování a představuje zřizovatele. Soustředí se na charakteristické prvky ScioŠkol, zejména na pedagogické zásady a hodnoty. Vysvětluje roli průvodců včetně popisu výběrového řízení na tuto pozici. V neposlední řadě se věnuje spolupráci a sdílení ve školním prostředí, kdy představuje některé z využívaných metod. Za využití kvantitativních i kvalitativních výzkumných metod empirická část práce zkoumá spolupráci a sdílení mezi ScioŠkolami s ohledem na jejich postupný vývoj. Z pohledu zřizovatele mapuje vývoj využívaných forem v tomto systému škol v průběhu jejich existence. Prostřednictvím dotazníkového šetření vyhodnocuje spokojenost zaměstnanců s právě využívanými formami spolupráce a sdílení. Interpretuje a analyzuje výsledky realizovaného výzkumu, podle kterých formuluje návrhy, jak zefektivnit spolupráci a sdílení mezi ScioŠkolami. Spolupráci a...
Role asistenta v inkluzivní škole
Jiráková, Anna ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí asistenta v současné době, v době inkluze. Zaměřuje se na pozici asistenta pedagoga, která je v současné době často vykonávána studenty z pedagogických fakult. Cílem této práce je zjistit motivaci studentů pro vykonávání této profese před nástupem do role třídního učitele na prvním stupni základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde se zabývá pojmy asistence od historie po současnost. Popisuje žáky se speciálními potřebami, které by měl asistent znát a se kterými by se mohl potkat. Praktická část je rozdělena do dvou oddílů. V jedné rozepisuje rozhovory se studenty, kteří vykonávají pozici asistenta pedagoga během svého studia. S třídními učiteli, kteří před nástupem do své role působili jako asistenti pedagoga a s vedením školy, které je známé svou spoluprací se studenty. V praktické části je popsána i osobní zkušenost s rolí asistence autorkou práce. Druhý oddíl popisuje analýzu dotazníkového šetření názoru studentů na předmět Asistentská praxe, při kterém se každý student pedagogického modulu setkává s rolí asistenta. V závěru práce jsou prezentovány získané údaje.
Meziškolní hospitace jako forma kolegiální podpory učitelů
Garguláková, Alena ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se ve své teoretické části věnuje možnostem profesního rozvoje učitelů na 1. stupni základních škol. Těžiště je kladeno na formy kolegiální podpory učitelů, s důrazem na meziškolní hospitace, jakožto praktický rozvoj učitelů přirozeným způsobem. Představen je zde také projekt kolegiální podpory v inovativním programu Začít spolu, který již na mnoha školách funguje. V části empirické bude představen projekt kolegiální podpory učitelů, do kterého se zapojili učitelé z různých typů škol, a kteří se zúčastnili meziškolní hospitace. Prevýzkumem byly polostrukturované rozhovory o očekávaném průběhu, následně proběhl experiment, který byl při zaznamenaných rozhovorech zhodnocen a zanalyzován. Podpůrným prostředím byly webové stránky, které vznikly pro tento účel. KLÍČOVÁ SLOVA kolegiální podpora, profesní rozvoj, spolupráce učitelů, standard kvality učitele, supervize, mentoring, učící se komunita, hospitace
Postoje pedagogů a rodičů k inkluzivnímu vzdělávání v programu Začít spolu
Koníčková, Klára ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je inkluzivní vzdělávání v programu Začít spolu, konkrétně se práce zabývá postoji zúčastněných pedagogů a rodičů k tomuto fenoménu. Teoretická východiska jsou zaměřena na vymezení terminologicky nejasných pojmů inkluze a integrace, nastiňují její historický a legislativní vývoj i cílový záměr a shrnují hlavní komponenty, jež ovlivňují její kvalitní průběh. Část se také zaměřuje na charakteristiku aktérů a zázemí tohoto vzdělávání i na psychologické aspekty, jež ovlivňují postoje jedince. V neposlední řadě je prostor věnován i programu Začít spolu, shrnutí jeho inkluzivních principů a porovnání publikace: Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA (2011) s dokumentem Profil inkluzivního učitele (Evropská agentura, 2012). Cílem práce bylo mapovat postoje některých pedagogů tohoto programu ke společnému vzdělávání a na jedné ukázce vhodné inkluzivní praxe zjistit, zda se hodnotná práce učitele pozitivně promítá do smýšlení rodičů žáků této třídy. K zjištění výsledků bylo užito metody pozorování a dotazníkového šetření. Výsledkem práce jsou předložená stanoviska všech respondentů i doporučení pedagogů k úpravě a realizaci společného vzdělávání. Ukázalo se, že většinové stanovisko zúčastněných pedagogů tohoto programu je pozitivní a pokud je...
Rozvoj jazykových dovedností žáků z jazykově znevýhodněného prostředí v přírodovědné výuce
Štěpán, Cyril ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce - Cyril Štěpán Abstrakt Ve své práci se v teoretické části zabývám nejprve konkrétními jazykovými problémy dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Snažím se popsat, co to vlastně je "sociální znevýhodnění" a jaká jsou jeho specifika. Dále se zabývám dětmi a zvláštnostmi jejich vývoje v takovém prostředí a nakonec samotnými komunikačními dopady na tyto děti při vstupu do mateřské nebo základní školy. V druhé kapitole píši o jazykových a komunikačních bariérách dětí s odlišným mateřským jazykem. Popisuji a vysvětluji pojem "odlišný mateřský jazyk". Poté se věnuji statistickým údajům týkajících se žáků cizinců na českých školách a jejich kategorizaci, abych pomocí těchto údajů odhalil nejpočetnější jazykové skupiny cizinců na českých školách. Tyto jazykové skupiny (slovanské jazyky a vietnamština) dále popisuji a vytýkám konkrétní jazyková specifika těchto jazyků, která jsou ve srovnání s češtinou zásadní a je tedy potřeba při výuce češtiny na ně klást zvláštní důraz. V poslední kapitole teoretické části své diplomové práce se věnuji začleňování těchto žáků do základních škol. Nejprve definuji pojem inkluze a dále se zabývám konkrétními strategiemi a možnostmi inkluze těchto žáků do českých škol. Empirická část mé diplomové práce je tvořena českým překladem publikace Lilu's house: Language...
Kvalitní formy spolupráce rodiny a mateřské školy
Košnerová, Petra ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce na téma Kvalitní formy spolupráce rodiny a mateřské školy pojednává o efektivitě vedení tripartit na dané mateřské škole. V teoretické části shrnuje pojmy jako spolupráce, komunikace, zastoupení spolupráce s rodinou v rámcových vzdělávacích programech pro předškolní a základní vzdělávání nebo portfolio. Praktickou část tvoří výzkum uskutečněný na konkrétní škole, který se zabývá popisem vedení tripartit, zmapování efektivity vedení tripartit za účasti dítěte a jeho portfolia a v samém závěru nabízí další možnosti k zapojení daných aktivit do tripartit s podporou portfolia.
Spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky dětí v okrese Pelhřimov
Brothánková, Aneta ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá aktuální situací v oblasti spolupráce mezi rodinou a školou v rámci základních škol běžného vzdělávacího proudu okresu Pelhřimov. Práce si klade za cíl přinést základní informace o problematice a zjištění míry spolupráce mezi uvedenými aktéry ze strany rodičů, pedagogů v okrese Pelhřimov. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část vychází z analýzy odborné literatury, objasňuje pojem komunikace, spolupráce, žák a učitel. Empirická část představuje výzkumné šetření, které bylo realizované na prvním stupni základních škol běžného vzdělávacího proudu v okrese Pelhřimov mezi rodiči žáků prvních tříd, dále mezi pedagogy těchto škol. Výzkum byl koncipován metodou kvantitativního šetření za použití nestandardizovaných dotazníků vlastní konstrukce. V závěru jsou prezentovány získané údaje. KLÍČOVÁ SLOVA komunikace, rodina, škola, žák
Komparace pojetí spolupráce rodiny a mateřské školy v hlavním vzdělávacím proudu a v programu Začít spolu
Pilpachová, Zdenka ; Rybárová, Eva (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Autorka ve své práci porovnává přístupy ke spolupráci s rodinou v pojetí mateřských škol hlavního vzdělávacího proudu a alternativních mateřských škol s programem Začít spolu. Cílem práce je zjistit, do jaké míry se formy a intenzita komunikace a spolupráce liší či shodují v závislosti na vzdělávacím programu, a identifikovat silné a slabé stránky vzájemné komunikace. V teoretické části autorka nastiňuje důležitost spolupráce rodiny a mateřské školy pro rozvoj dítěte předškolního věku, možné formy této spolupráce, zásady vyplývající z platných právních předpisů a kurikulárních dokumentů a popisuje, jak je tato spolupráce chápána v programu Začít spolu. V empirické části autorka k zodpovězení výzkumných otázek použila smíšenou výzkumnou strategii kombinující kvantitativní a kvalitativní výzkum. Data shromáždila metodou dotazníkového šetření, kdy respondenty byli pedagogové a rodiče dětí navštěvujících vybrané mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu a mateřské školy s programem Začít spolu v Praze. Z výzkumu vyplynulo, že formy komunikace a spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou v hlavním vzdělávacím proudu a v programu Začít spolu se významněji neliší, ale intenzita komunikace a spolupráce, byť obecně poměrně vysoká, je v rámci programu Začít spolu vyšší. Základní silné a slabé stránky komunikace...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.