Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah mezi syndromem vyhoření a sociální oporou ve škole
Jadrná, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelů a učitelek základních škol. Oblastí zájmu této práce je vztah syndromu vyhoření a sociální opory, kterou učitelům dané školy nabízí, především se zaměřuje na formální aktivity, které na školách podporují sociální oporu, která působí jako prevence vzniku syndromu vyhoření. Předložená práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny nejdůležitější pojmy spojené se syndromem vyhoření. V první řadě je to stres, jako jeden z hlavních příčin vzniku vyhoření a jeho dopad na lidské zdraví. Dále pak syndrom vyhoření, jeho pojetí, příčiny a projevy a v neposlední řadě jeho fáze. V další kapitole je popisován stres a syndrom vyhoření v pedagogické profesi, na které navazují možnosti jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části se pak zabývá konkrétními formálními aktivitami pro podporu profesní sociální opory. Praktická části jsou prezentovány výsledky výzkumu, pro který byly vybrány dvě školy, které nabízí rozdílný počet formálních aktivit, učitelům těchto škol byl předložen dotazník, jehož první část zjišťuje obecné informace, v druhé části je použit standardizovaný dotazník Shirom- Melamed Burnout Measure. Celkem se výzkumu zůčastnilo 101 respondentů. Výsledky tohoto výzkumu také nabízí nejčastější...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.