Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 182 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obrazová žurnalistika a umělá inteligence
Kubín, Michael ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Magisterská diplomová práce se zabývá možnostmi využití umělé inteligence (AI) v obrazové žurnalistice. Jejím cílem je zmapovat, jaké úkony může v praxi tato technologie zastat a jak by potenciálně mohla pomoci usnadnit a zefektivnit práci novináře. Výzkumnou metodou je zakotvená teorie, která je stanovena na základě získaných poznatků. V tomto případě praxe v redakcích a jejich vztahu ke zmiňovaným technologiím. Zkoumá proto jak konkrétní nástroje, tak i úlohy, které by mohla umělá inteligence v redakční praxi zastat. A to sběrem dat od zástupců největších českých mediálních domů, technologických novinářů, tiskových agentur a zástupců fotobank. Sekundárním zdrojem pro výzkum jsou pak odborné i popularizační zdroje. Z těchto oblastí čerpá a analyzuje informace o možnostech práce s obrazem, od správy fotoarchivů a videoarchivů přes automatické dohledávání dat, až po strojové vidění či dokonce sestavení originální ilustrační fotografie na základě zvolených parametrů. Vedle toho však může vyvstat řada nových podnětů souvisejících se zaváděním chytrých algoritmů a automatizace procesů usnadňujících práci novinářů. A to s ohledem na stále se zvyšující rychlost, přesnost a kvalitu zpravodajství. Zjišťuje proto, jak se vedení redakcí a dalších tvůrců mediálního obsahu strategicky staví k zavádění nových...
Dokumentární fotografie: Fenomén nový cirkus
Mikolandová, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Hlavním tématem této praktické bakalářské práce je nový cirkus. Tento druh dramatického umění v sobě kombinuje prvky tradičního cirkusu s prostředky scénických umění, jakými jsou např. tanec, hudba nebo výtvarná umění. Práce popisuje jeho základní principy a představuje českou novocirkusovou scénu, a to převážně formou fotografie. Teoretická část dále rozebírá specifika fotografie scénických umění a zabývá se jejich fotografováním za použití postupů dokumentární fotografie. Bakalářská práce je doplněna o rozhovor s dokumentárním fotografem Bohdanem Holomíčkem.
Česká dokumentární fotografie zaměřená na environmentální problematiku
Kotvalová, Lucie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Předmětem předkládané bakalářské práce je převážně environmentální fotografie. Teoretická část práci rámuje primárně skrze historii české dokumentární fotografie zaměřené na environmentální problematiku, ovšem zabývá se i definicí žánru dokumentární fotografie a dále formuluje, jak fotografie ovlivňuje percepci světa kolem nás. Praktická část této práce environmentální fotografii reprezentuje skrze soubor dokumentárních fotografií, který si kladl za cíl zachytit aktuální podobu českého venkova. Soubor funguje jako svědectví každodenní rutiny místních na rodinné farmě ve vesnici Krchlebská Lhota v okrese Kutná Hora. Autorka práce se skrze fotografický soubor snažila zdokumentovat to, co zbylo z tradičního vesnického života. Fotografie zobrazují pravidelné úkony - obstarávání, krmení a zabíjení zvířat, práci na zahradě, opravy na pozemku či práci v dílně. Ony fotografie dále dokumentují nejenom vztahy mezi lidmi, ale i vztahy mezi lidmi a zvířaty. Předkládaná práce tak může být považována za přínos v oblasti environmentální fotografie.
Děti v mediálních obrazech konfliktu v Sýrii
Benešová, Stanislava ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato bakalářská práce se soustředí na zobrazování dětí ve válečném konfliktu v Sýrii. Konkrétně skrze fotografie, na kterých jsou děti zachyceny při různých činnostech od nejútlejšího věku až po náctileté. Za pomoci obrazové analýzy a kompoziční interpretace zkoumá tyto fotografie více do hloubky a porovnává je v kontextu současné válečné fotografie. Z tohoto důvodu je v úvodních kapitolách popsána válečná fotografie v historii, která navazuje na tu současnou spolu s kontextem války v Sýrii a zobrazováním dětí ve válečných fotografiích. Je zde probrána i etická stránka tohoto žánru a text je doplněn i o postřehy fotoeditora tiskové agentury Reuters, který přinese svůj vhled na tuto problematiku.
Proměny mediálního obrazu smrti ve fotožurnalistice
Jarolímková, Zuzana ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá proměnou mediálního obrazu smrti ve fotožurnalismu s praktickým zaměřením na válečnou fotografii. V průběhu práce dojde k představení lidského pohledu na smrt a její uchopení v médiích. Cílem je představit změny v mediálním uchopení smrti, včetně reakce čtenářů. Důležitým aspektem bude i vliv zobrazení smrti na vývoj událostí. V praktické části bakalářské práce bude skrze vizuální a sémiotickou analýzu na vybraném vzorku novinářské fotografie ukázaná proměna mediálního obrazu.
Fenomen deepfakes jako hrozba žurnalistiky
Mudrová, Nikol ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje nově se objevujícímu druhu falešných zpráv - deepfake videím. S ohledem na jejich novost a to, že zatím videa nejsou hojně zneužívána k šíření dezinformací, práce tento fenomén uchopuje úplně od základu. V první části charakterizuje, co to dezinformace vůbec jsou, kde se vzaly, jak vypadaly dříve a jak vypadají dnes. K tématu bezpochyby patří i psychologická stránka věci - tedy vysvětlení, proč je lidský mozek na první pohled neodhalí a jaké "zkratky" v našem zpracovávání informací dezinformátoři využívají. Po tomto úvodu do problematiky následuje část vysvětlující technologii, která vytváří deepfake videa. V praktické části jsou následně analyzovány konkrétní příklady videí. Na základě poznatků z této analýzy a z rozhovoru s novinářem Jakubem Zelenkou, který se fake news dlouhodobě věnuje, práce odpovídá na otázky, jestli a jak deepfakes ovlivní žurnalistiku.
Zobrazení mužského a ženského těla ve fotografiích časopisu SOFFA
Orlova, Yulie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na zobrazování maskulinity a feminity na fotografiích českého slow living časopisu SOFFA. Základní výzkumnou otázkou je: Jak jsou zobrazeni muži a ženy v časopisu SOFFA. Výzkumnou metodou této práce je kvantitativní obsahová analýza s využitím kategorií zobrazení genderu Ervinga Goffmana a Mee-Uena Kanga. Na základě výzkumné otázky je stanoveno šest hypotéz, které předpokládají trendy v zobrazování feminity a maskulinity. Obsahové analýze je podrobeno 542 fotografií lidí z vybraných čísel časopisu SOFFA vybraných z let 2013 až 2017. Odborná literatura, která byla využita, jako zdroj zvyšování teoretické citlivosti je prezentována v teoretické části této diplomové práce. Závěry výzkumu potvrzují, že analyzované periodikum životního stylu rozpoznává a propaguje existující představy o feminitě a maskulinitě, zobrazuje ženu jako slabou a podřízenou, ale zároveň se snaží také rozšířit rigidní hranice stereotypů prostřednictvím tendenci k zobrazení muže jako pasivního a submisivního.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 182 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.