Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Edukační prostředí Waldorfské mateřské školy v Praze s ohledem na jeho filozofická východiska
Andrštová, Tereza ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato exploratorní případová studie se zabývá výzkumem edukačního prostředí a školního klimatu vybrané waldorfské mateřské školy v Praze. Důraz výzkumu byl kladen na původní filosofická východiska Rudolfa Steinera, který danou pedagogiku na začátku 20. století založil. Cílem studie bylo podchytit specifické prostředí a určit způsob, jakým se v něm odráží Steinerovy výchovné principy. V rámci kvalitativního metodologického přístupu jsem využila osobní zkušenosti ze zkoumaného prostředí a probádané waldorfské teorie a teorie klimatu k sestavení komplexních dotazníků pro dvě skupiny respondentů: rodiče a učitelky. Dotazníky mi vytvořily šablony s dopředu připravenými základními kódy, které skrze odpovědi respondentů nabývaly zkoumaných charakteristik. Výstupem je definovaná základní hypotéza o fungování a působení prostředí a klimatu ve zkoumaném případě z pohledu dvou skupin respondentů. Výsledkem jsou zjištění, že školní klima působí silně a pozitivně a jeho všemi sdílenou charakteristikou je láskyplnost. Dále prostředí působí jak situačně (ve shodě s cíli edukace), tak formativně (latentně vychovává i rodiče). Uvedené jevy jsou důsledkem souhry všech zohledněných dimenzí a dílčích prvků (zahrada, estetizovaná výzdoba, přírodní vybavení, mezilidské vztahy, osobnosti učitelek, věkově smíšené třídy,...
Práce asistenta pedagoga na základních školách
Šrubařová, Svatava ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce "Práce asistenta pedagoga na základních školách" se věnuje práci asistenta pedagoga a jeho spolupráci a komunikaci s ostatními účastníky výchovně- vzdělávacího procesu jako jsou rodiče, učitel a žáci, kteří mají speciálně vzdělávací potřeby a asistent jim byl přidělen. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a zákony, které se týkají profese asistenta pedagoga. Nedílnou součástí této práce je seznámení se základními činnostmi asistenta pedagoga, jeho postavení ve třídách a školách. V této profesi došlo ke změně ve vyhlášce o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, která je zde popisována. Dále jsou zde uvedeny možnosti financování, představa o skutečném stavu asistentů v českém školství a postup každého ředitele školy, jakým způsobem si může o asistenty zažádat. Empirická část se zabývá metodologií výzkumného šetření, jehož metoda je formou dotazníku a rozhovoru. Cílem je zjistit práci asistenta pedagoga s důrazem na spolupráci asistenta pedagoga a učitelem na II. stupni běžné základní školy. Asistentky pedagoga v rozhovoru odpovídaly na otázky, které se týkaly jejich spolupráce s učitelem na II. stupni ZŠ. Jelikož je tato otázka všeobecná byla rozdělena na dvě dílčí otázky, rozhovor tedy probíhal ve dvou částech. Přičemž první část se týkala pracovní náplně...
Mateřské centrum jako pravidlená volnočasová aktivita rodičů a dětí
Nováčková, Simona ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
V práci je popsána problematika žen na mateřské dovolené z různých pohledů, jako je žena a společnost, žena a partnerské vztahy, žena a finanční situace, žena a zaměstnání, žena a péče o dítě. Dále je popsáno fungování mateřských center v obecné rovině a popis organizace a aktivit jednoho konkrétního mateřského centra. Cílem bakalářské práce je ověření hypotézy, zda aktivity konkrétního mateřského centra mohou odstranit pocit sociální a psychické izolace matek na mateřské a později rodičovské dovolené. Dalším cílem je objasnit a do jaké míry naplňují současné aktivity mateřského centra potřeby jeho současných uživatelek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.