Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 439 záznamů.  začátekpředchozí421 - 430další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální komunikace u dětí s vysocefunkčním autismem v předškolním věku
Vymazalová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá sociální komunikací u dětí s vysocefunkčním autismem v předškolním věku. Teoretický rámec práce je založen na popisu projevů a možností vzdělávání těchto dětí. Dále pak na vymezení pojmu sociální komunikace. V praktické části je zpracována případová studie sedmiletého chlapce s vysocefunkčním autismem. Největší pozornost je věnována vývoji a nácviku sociální komunikace. Jsou zde uvedeny a rozebrány konkrétní postupy a pomůcky, které se dají k nácviku sociální komunikace využít.
Analýza nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním
Jůzová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem analýzy nejen speciálně pedagogických potřeb rodiny dítěte se zdravotním znevýhodněním. V teoretické části popisuji jednotlivé oblasti týkající se daného tématu, to znamená rodinu, psychické a dalšími potřeby jak rodičů, tedy vychovatelů, tak zdravotně znevýhodněných dětí, stejně jako speciálně pedagogické a sociální potřeby. V praktické části diplomové práce se zabývám analýzou zmíněných potřeb, při které vycházím ze dvou případových studií rodin dětí se zdravotním znevýhodněním. Porovnávám přístup zrakových terapeutů, profesionální podporu, které se rodině a dítěti dostalo, a vlastní rodinné zázemí.
Partnerské vztahy osob se zrakovým postižením
Janto, Pavol ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou partnerských vztahů, v nichž jeden z partnerů má zrakové postižení a druhý jej nemá. V teoretické části popisují faktory, které ovlivňují formování osobnosti člověka se zrakovým znevýhodněním jako dospívání člověka se zrakovým znevýhodněním, postoj rodičů ke zrakovému postižení, uplatnění člověka ve společnosti a předsudky společnosti vůči lidem se zrakovým postižením. Dále se zabývám dopady zrakových vad na partnerství a význam partnerství a jeho specifika. V praktické části vycházím z případových studií sedmi párů, u kterých se snažím analyzovat prožívání vztahu z hlediska obou partnerů.
Využití terapeutického konceptu u tělesně a kombinovaně postižených žáků
Viktorinová, Ivana ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Hájková, Vanda (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je podat přehled o využívání terapeutických konceptů u tělesně a kombinovaně postižených žáků na základních školách pro kombinovaně postižené žáky. Pozornost bude věnována především nabídce terapií v rámci škol a počtu žáků, kteří těchto nabídek využívají.
Možnosti využití tance u osob s mentálním postižením
Zámyslická, Květa ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce)
Diplomová práce "Možnosti využití tance u osob s mentálním postižením" se zabývá účinky tance a pohybu na jedince s mentálním postižením. Vymezuje pojmy důležité pro tuto práci, seznamuje s některými technikami taneční terapie a styly využitelnými pro osoby s mentálním postižením. Práce popisuje využití tanečních technik ve třech navštívených zařízení. Navrhuje tanečně pohybové lekce, které jsou řazeny podle věku. Součástí je CD s několika vysvětlenými prvky orientálního tance.
Vzdělávání žáků v rehabilitačních třídách se zaměřením na smyslovou výchovu
Serbusová, Jana ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bude zjištění, jaké terapie, metody, postupy a pomůcky používané při výuce smyslové výchovy rehabilitační třídy ZŠ speciální nabízejí a nejčastěji využívají. Následující část pak bude věnována přehledu možných terapií, metod a postupů užívaných při vzdělávání žáků s těžším stupněm mentálním postižení a žáků s kombinovaným postižením vzdělávaných dle rehabilitačního vzdělávacího programu základní školy speciální v oblasti smyslové výchovy. Závěr práce bude věnován ukázkám a popisu některých, především svépomocí vyrobených, pomůcek používaných v těchto třídách.
Integrace dětí ze speciálních tříd do tříd ZŠ
Petřinová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá integrací dětí ze speciálních tříd do tříd ZŠ. Jejím cílem je zjistit, zda integrace přispívá ke zlepšování vzájemných vztahů a k motivaci žít kvalitní a plnohodnotný život. Teoretická část vychází z odborné literatury, charakterizuje a definuje pojmy spjaté s předškolním a školním vzděláváním, specifikuje zdravotní zvláštnosti školních dětí, zaměřuje se na integraci, vývojové poruchy učení a chování, mentální retardaci a logopedické vady. V praktické části je formou výzkumu mapována integrace dětí konkrétní základní školy. Prostřednictvím pozorování, dotazníků a rozhovorů je sledována integrace pěti dětí ze speciální třídy na dané škole.
Předškolní výchova dětí se zrakovým postižením
Fibrová, Eva ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce)
Děti se zrakovým postiženími/jsou stejné jako zdravé děti. V základních fyzických, psychických a citových potřebách se od nich neliší. Mají však navíc speciální potřeby, vyplývající z jejich postižení. Mnohé z nich mohou obstát v dospělosti stejně jako ostatní členové společnosti, pokud je jim poskytnuta komplexní tyflopedická péče, vhodný vzdělávací program a vytvořeno dobré podnětné a přátelské prostředí. Prostředí, které vnímáme všemi smysly. Analyzátory smyslů fungují v neoddělitelné vzájemnosti. Není-li možné, abychom vnímali opticky, využijeme hmat. Je rozvrstven po celém povrchu těla, neustále jsme s něčím v dotyku. Materiály nás přitahují, ale i odpuzují. Sluch tlumočí informace o prostředí. Oči můžeme zavřít, ale sluchem vnímáme stále. Také čich nám předává zprávy i z prostor, do kterých nevidíme, známá vůně v nás může vyvolat vzpomínkovou představu. Stejně tak doplňuje představu chuť. Klíčem k tomu, aby se dítě se zrakovým postižením přirozeně integrovalo do společnosti jsou správně prováděna smyslová cvičení. Jejich podstatou je využít zdravých smyslů ke kompenzaci či reedukaci chybějícího či poškozeného zraku.
Psychické a speciálně pedagogické strategie akceptace progresivního zrakového postižení
Helebrantová, Petra ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na psychické a speciálně pedagogické strategie akceptace progresivního zrakového postižení. První kapitola se zabývá psychikou jedince s progresivním zrakovým postižením. Snaží se zmapovat, jaké jsou možnosti zvládání této náročné životní situace. Pozornost je také věnována osobnosti dítěte s progresivním zrakovým postižením. Druhá kapitola se zaměřuje na problematiku progresivního zrakového postižení z lékařského hlediska. Popisuje progresivní zraková onemocnění dětského i dospělého věku. Dále sleduje, jak vybrané diagnózy ovlivňují psychiku člověka. Třetí kapitola pojednává o možnostech výchovy a vzdělávání dětí, žáků a studentů s progresivním zrakovým postižením. Tato kapitola se také věnuje rehabilitaci dospělých osob s progresivním zrakovým postižením. Poslední kapitola, praktická část diplomové práce, se zabývá analýzou případových studií. Jejím hlavním cílem bylo analyzovat život člověka s progresivním postižením zraku v několika oblastech. Důraz byl kladen na to, jak se takto postižení lidé vyrovnávají se svým progresivním zrakovým postižením a jak využívají speciální pomůcky v průběhu postupného zhoršování zraku. V neposlední řadě byla věnována pozornost tomu, jak progresivní zrakové postižení ovlivňuje každodenní život jedince se zrakovým postižením.
Tvorba edukačního počítačového programu pro děti se zrakovým postižením
Holá, Klára ; Kučera, Miloš (oponent) ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou edukačního počítačového programu, který je určen dětem se zrakovým postižením mladšího školního věku, konkrétně dětem se zrakovými možnostmi v kategorii střední a silná slabozrakost a dětem s poruchami binokulárního vidění. Podstata softwaru spočívá ve vzdělávání dětí se zrakovým postižením, zejména v rozvoji poznatků o světě zvířat, a zároveň v reedukaci jejich zrakových schopností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 439 záznamů.   začátekpředchozí421 - 430další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.