Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam rodiny Hildprandtů z Ottenhausenu pro Blatensko
Vokrojová, Eliška ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je poukázat na různé přínosy (kulturní, ekonomické, politické, podnikatelské, aj.) šlechtické rodiny Hildprandtů z Ottenhausenu pro Blatensko. Na začátku jsou uvedeny na různé pohledy vymezení regionu Blatenska. Též jsou zde stručně vylíčeny dějiny rodu a následně popsány aktivity členů aristokratické rodiny, jimiž přispěli k rozvoji zmíněného regionu, ale i se jimi snažili pomoct svým spoluobčanům. Hildprandtové se zasloužili především o rozkvět blatenského zámku či vybudování zámeckého parku z přilehlé obory. Díky nim se v tomto regionu dařilo průmyslové činnosti (cukrovarnictví, lihovarnictví nebo pivovarnictví) a mnoho lidí získalo práci v těchto podnicích nebo na jejich velkostatku. Za jejich přičinění Blatnou navštívilo mnoho významných osobností např. František Ferdinand d'Este či indický mahárádža. Zaměstnávali osoby vlastenecky smýšlející (Jan Evangelista Purkyně a Antonín Jaroslav Vrťátko), které učily lásce k vlasti následné generace této rodiny. Někteří členové toho rodu obohacovali společnost svým uměleckým nadáním skrze své výtvory (malířství, sochařství či spisovatelská činnost). V politické sféře své vlastenecké smýšlení předvedli otec a syn, Robert (1824-1889) a Ferdinand (1863-1936) Hildprandtovi, kteří svými názory i za rizika sankce hájili český národ....
Principy tržního hospodářství ve výuce Výchovy k občanství
Šulc, Martin ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu tržního hospodářství a jeho výuce v hodinách výchovy k občanství na základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje se základními principy tržního hospodářství, vysvětluje pojmy trh, tržní mechanismus, nabídka, poptávka, konkurence, monopol, cena a zisk včetně vzájemných souvislostí. Následuje vhled do kurikula a teorie didaktiky. V závěru teoretické části je vyčleněn prostor pro uvedení do základní problematiky výuky ekonomické tématiky na základní škole. V praktické části představuji projektovou výuku, následně je provedena didaktická analýza principů tržního hospodářství, navržen a vyhodnocen vyučovací celek, který byl zrealizován na ZŠ a MŠ Kralupy nad Vltavou, Třebízského 523. Práce je zakončena sebehodnocením.
Vývoj agrární strany v období 1. Československé rapubliky
Štuller, Jan ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj české, později československé agrární strany. V práci jsou popsány okolnosti vzniku agrární strany a její postupný rozmach ještě před vznikem Československa. Jsou zmíněni zakladatelé a první političtí představitelé strany z druhé poloviny 19. století. Popsán je postoj agrární strany během první světové války a v době vzniku samostatného státu. Důraz je však v práci kladen především na politické působení strany během První Československé republiky v rozmezí let 1918-1935. Práce popisuje výsledky voleb od roku 1920 do roku 1935, dále rozebírá vznik a působení vládních koalic. V textu je podán přehled o agrárních politicích, kteří zastávali nejvyšší vládní funkce a uskutečňovali důležitá politická rozhodnutí. Práce se věnuje postupnému rozvoji strany v období První republiky a také jejím vnitrostranickým konfliktům. Popisuje stranické sjezdy a organizační vzestup strany. Znázorňuje postoj agrárníků k jiným politickým stranám či k prezidentům republiky. Dále jsou v práci popsány programové požadavky a cíle agrární strany od jejích počátků až do roku 1935. V textu je charakterizována myšlenka agrarismu, ideového základu agrární strany. Také je rozebrán dobový tisk strany a jejích politických oponentů v počátcích vzniku strany a poté v období parlamentních voleb....
Pojetí totality v díle George Orwela.
Pelán, Štěpán ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl charakterizovat způsob, jakým George Orwell nazíral na totalitu a kterak ji ve svých dílech vyobrazoval. Stěžejní částí je analýza charakteristických rysů totalitních režimů v Orwellových nejvýznamnějších dílech 1984 a Farma zvířat. Pro hlubší porozumění Orwellovu náhledu na totalitní režimy je také blíže pojednáno o jeho životě a událostech, které jeho politické smýšlení formovaly. Kromě výše zmíněného je součástí práce také obecná charakteristika typických rysů totalitarismu a obecně platných principů v rámci totalitních režimů, přičemž je odkazováno na historicko-politický kontext dvacátého století vybraných států, kupříkladu SSSR, Německa nebo Československa. Tato část je následována analýzou vybraných děl autorů, kteří se totalitou zabývali z pozic politické teorie, například Hannah Arendtové, F. A. Hayeka, Zbigniewa Brzezinského či Ernsta Jüngera. Přestože George Orwell tíhl k levici a označoval sám sebe jako socialistu, jakoukoliv formu totalitní vlády striktně odmítal a, jak v jedné ze svých esejů napsal, velkou část jeho díla tvoří protitotalitně zaměřená literatura. Jeho ostře vyhraněný názor na totalitarismus se začal rodit během Španělské občanské války, jíž se aktivně zúčastnil. Tam se také poprvé setkal s totalitními praktikami Sovětského svazu,...
Význam hry ve filosofické reflexi
Keplová, Michaela ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fenoménem hry ve filosofické reflexi. Hra je promýšlena v nejrůznějších kontextech, tak jak se o historickém, ale i současném filosofickém myšlení. Je promýšlena ve vztahu k celku světa, přírody a kosmických sil, ve vztahu k životu, společnosti, kultuře, jako projev kreativity v umění, jako protiváha vážné práce i jako intimní rovina prožitku štěstí. Práce ukazuje hru v celku jejich nejednoznačných určení a působnosti na jednotlivce i celé společenství. Jednotlivé kapitoly, v nichž se inspiruji velkými mysliteli od a současnost postihují právě tyto odlišné kontexty, v nichž je hra ve i promýšlena. Dnešní ludologie přesahuje z původně filosofických základů do nejrůznějších oblastí humanitně vědního zkoumání, což se objevuje i v práci sledováním tzv."svodu hry" a promýšlením pedagogického významu hry ve výchově a vyučování. LÍČOVÁ SLOVA hra, symbol, význam, pojetí, reflexe

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.