Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty
Petříková, Lucie ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Tématem této diplomové práce je psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty. Cílem práce je prozkoumat danou oblast a konkretizovat její aspekty v rámci výchovně-vzdělávacího procesu. Obecným rámcem chápání pojmu psychosomatika v této diplomové práci je celostní přístup od učitele k žákovi, zohledňující jeho psychickou i fyzickou stránku a neopomíjející riziko vzniku psychosomatických obtíží. Teoretická část se věnuje základním termínům, historii vývoje psychosomatického myšlení, příkladům možných obtíží, vlivu rodiny, vlivu stresu ve výchovně-vzdělávacím procesu. Empirická část obsahuje výzkum, jehož hlavním cílem bylo prozkoumat, jaké projevy psychosomatických obtíží vnímají pedagogové na Gymnáziu Jiřího Ortena v Kutné Hoře jako nejběžnější dle jejich pedagogické zkušenosti. Klíčová slova Psychosomatika, psychosomatické obtíže, výchova, vzdělávání
Výchovně pedagogické aspekty dobrovolnických projektů
Beranová, Martina ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Magisterská diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje osobnosti, prostřednictvím výkonu dobrovolnické činnosti, s důrazem na výchovně pedagogické aspekty a nahlížené perspektivou samotných dobrovolníků. Teoretická část práce nabízí vhled do možností formování osobnosti, zahrnujíce vybrané vývojové teorie, na které navazuje část o aspektech výchovy v rámci vývoje člověka, včetně vybraných pedagogických konceptů s důrazem na cíle výchovy, a závěr teoretické části uzavírá část věnovaná dobrovolnictví a jeho současnému pojetí, s akcentem na vývoj jeho profesionalizace a benefity jež dobrovolnická činnost dle výzkumů přináší. Empirickou část práce, která mapuje zejména význam, přínosy a úskalí dobrovolnictví z pohledu samotných dobrovolníků, má těžiště v kvalitativním výzkumu, ve kterém jsou získaná data tvořena prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na konkrétní přínosy, které dobrovolnická činnost dobrovolníkům poskytuje, popisují význam dobrovolnictví, jež mu dobrovolníci přikládají a současně jmenují úskalí, která tato činnost může obnášet. Práci uzavírá zhodnocení výzkumných dat a návrh využitelnosti závěrů pro praxi.
Text simplification in Czech
Burešová, Karolína ; Pecina, Pavel (vedoucí práce) ; Bejček, Eduard (oponent)
Práce se zabývá zjednodušováním textu v češtině, zejména lexikálním zjednodušováním, tedy na- hrazováním složitých slov za jednodušší. V práci je implementováno a vyhodnoceno několik různých způsobů určování složitých slov, generování náhrad a hodnocení náhrad. Generování náhrad je testováno jak za pomoci slovníků, tak za pomoci slovních embeddingů. Práce dále představuje několik pokusů s lidmi. Tyto pokusy mají za cíl pomoci získat náhled do problematiky vnímané složitosti a faktorů, které ji ovlivňují. Provedené a vyhodnocené experimenty zahrnují porovnávání dvojic vět a ruční zjednodu- šování textu. V práci je uvedeno jak vyhodnocení jednotlivých způsobů řešení problému, tak výstupy provedených experimentů s lidmi; a jsou doporučeny i navazující směry práce. 1
Porozumění majoritnímu jazyku a romštině u romských předškoláků
Pokorná, Zuzana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice porozumění romštině a majoritnímu jazyku romských předškoláku z hlediska možností zavádění romštiny do škol a vlivu využívání romštiny na schopnosti plnit úkolové situace přiměřené věku romských předškoláků. Práce je rozdělená do dvou částí. V první, teoretické části, je shrnutá literatura věnující se školní neúspěšnosti romských dětí s důrazem na tu, která se věnuje jazykovému hendikepu. Dále je v této části věnována pozornost teorii jazykové směny, jazykovému kódu a subtrakčnímu bilingvismu. V druhé, empirické části, je proveden výzkum, který zkoumá míru porozumění romštině a majoritnímu jazyku ve třech lokalitách České republice a na Slovensku. Jako metodologie výzkumu byl zvolen smíšený design rozdělen do dvou fází. V první fázi byl proveden terénní výzkum a v druhé fázi byla kvantitativně vyhodnocována úkolová situace s romskými předškoláky. Výzkum ukázal, že ve všech zkoumaných lokalitách je odlišná jazyková situace a nelze tak zavádět paušální opatření. Zároveň výzkum nepotvrdil předpoklad, stanovený na základě prostudované literatury, že děti, které lépe ovládají romštinu než majoritní jazyk, budou úspěšnější v úkolové situaci. Tento předpoklad byl formulován na základě teorie o jazykové směně a subtrakčním bilingvismu, jejíž důsledky by měly mít negativní vliv...
Současné trendy ve vzdělávání nezaměstnaných v Dánsku a v České republice
Brand, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Cílem diplomové práce "Současné trendy ve vzdělávání nezaměstnaných v Dánsku a České republice" je popsat problematiku nezaměstnanosti v kontextu Dánska a České republiky. Práce se zaměřuje na nástroje aktivní politiky zaměstnanosti (APZ) s důrazem na mladé nezaměstnané, kteří tvoří na evropském trhu práce skupinu s nejvyšší mírou nezaměstnanosti. Naleznete zde popis nástrojů APZ s důrazem na vzdělávání jako nejefektivnější nástroj APZ. Diplomová práce je koncipována jako teoretická studie, která vychází z relevantních zdrojů těchto zemí a z dokumentů EU, jejíž jsou tyto země členy. Výsledkem této práce je seznámení se s aktuálními tendencemi v této oblasti, jako je např. podpora dalšího vzdělávání a stáže jako nástroj vzdělávání praxí. Zároveň přináší inspirativní náměty pro rozvoj APZ v ČR. Klíčová slova Nezaměstnanost, aktivní politika zaměstnanosti, vzdělávání nezaměstnaných, mladí nezaměstnaní, stáže, zvyšování kvalifikace, další vzdělávání
Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Michálková, Kamila ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce je Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti pedagogický pracovník v takovém zařízení vykonává, co je jeho náplní práce, jak pracuje s klienty a jejich dětmi. Dále se práce zabývá potřebností pedagogického pracovníka v azylovém zařízení a jeho ne/dostatečnou kapacitou. Práce je také zaměřená na zjišťování úspěšnosti pedagogického pracovníka v takovémto zařízení, jak se pedagogovi daří naplňovat cíle své činnosti. V teoretické části práce popisuji konkrétní činnosti, jaké pedagogický pracovník vykonává v azylovém domě, tedy v sociálně znevýhodněném prostředí. V empirické části práce zkoumám, zda je pedagogický pracovník v tomto zařízení potřebný, nakolik a zda je jeho pracovní kapacita dostatečná. Součástí výzkumu bude zkoumání úspěšnosti pedagogického pracovníka především za pomoci splněných cílů stanovenými klienty. Klíčová slova: pedagogický pracovník, azylový dům, klient, děti, sociálně znevýhodněné prostředí, vzdělávání
Jazykové vzdělávání v kontextu celoživotního učení
Sommerová, Markéta ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce přináší průřez jazykového vzdělávání v kontextu celoživotního učení - od předškolního vzdělávání až po zájmové vzdělávání dospělých, specifika jednotlivých věkových skupin i pohled na některé metody práce, tendence či nové směry v jazykové výuce. Práce představuje jednotlivé vzdělávací instituce i pohled na jazykové vzdělávání v kontextu Evropské unie a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
Umisťování mapových značek
Burešová, Karolína ; Mareš, Martin (vedoucí práce) ; Pangrác, Ondřej (oponent)
Při tvorbě map představuje velký problém umisťování mapových značek tak, aby výsledná mapa vypadala dobře. V této práci se zabýváme automatizací tohoto procesu pomocí evolučního algoritmu. Vstupem algoritmu jsou požadavky na značky (rozcestníky, zříceniny, jména ulic, . . . ), které mají být rozmístěné na mapě, výstupem popis jejich umístění. Naším hlavním cílem je možnost vytvářet vizuálně hezké papírové mapy - zejména čitelné a přehledné. Na rozdíl od jiných prací se zabýváme popisky všech typů symbolů (nejen bodových) i umisťováním symbolů samotných. Dokázali jsme navrhnout evoluční algoritmus, který generuje přijatelné mapy a skýtá prostor pro další vylepšování získaných výsledků.
Hodnoty dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí (výzkumná sonda na ZŠ Chanov)
Fichtnerová, Miroslava ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o hodnotách dětí a mládeže v kontextu sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zabývá vymezením základní terminologie a východisek týkající se hodnot a hodnotové orientace, morálního vývoje dětí, sociálního vyloučení. Text poskytuje detailní popis romské populace zahrnující její historii a současný stav, možné příčiny problémů a teoretická východiska psychosociálních odlišností. Praktická část práce přináší data týkající se sociálně vyloučené romské lokality Chanov a zejména místní základní školy. Výzkumná studie předkládá výklad, jaké životní hodnoty vnímají romské děti jako důležité a jaký postoj k jejich hodnotové orientaci mají učitelé základní školy Chanov. Výsledky rozhovorů a dotazníkového šetření jsou porovnány se závěry výzkumů uvedených v teoretické části práce.
Sociální stabilizace klientů s uloženým probačním dohledem
Podzimková, Marie ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na způsoby sociálně pedagogické práce probační a mediační služby a jejích pracovníků vůči klientům s uloženým probačním dohledem a na možnosti rozvoje a podpory jejich zdravého sociálního fungování. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou nejprve charakterizovány základní pojmy a termíny, následně je popsána cílová skupina klientů podmíněně propuštěných z výkonu trestu odnětí svobody, kterým byl současně uložen dohled probačního úředníka. Práce vnímá uvěznění jako náročnou životní situaci, zabývá se vlivem penitenciárního prostředí na osobnost odsouzeného ve vztahu k jeho dalšímu vývoji. V další části jsou charakterizovány konkrétní činnosti pracovníků probační a mediační služby realizované vůči klientům cílové skupiny. Diplomová práce se zaměřuje na sociálně pedagogické působení probačních úředníků, ale také sociálních kurátorů, případně dalších organizací sociální prevence a jejich vlivem na sociální stabilizaci jedinců spadajících do cílové skupiny. Pojem sociální stabilizace je zde konkretizován a vztažen k jednotlivým oblastem, které by měly být v rámci zkušební doby realizovány. Praktická část ukazuje na vybraných kazuistikách klientů cílové skupiny míru jejich sociální stabilizace v průběhu stanovené zkušební doby. KLÍČOVÁ...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.