Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora školy žákům, kteří zažili ztrátu blízké osoby
Zemanová, Kateřina ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby, jakými pedagogové a školní psycholog mohou přistupovat k jednotlivým žákům, kteří zažili úmrtí blízké osoby, zejména rodinného příslušníka. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na dosavadní výzkumy v oblasti prožívání ztráty a truchlení u dětí školního věku, a zejména upozorňuje na rizika spojená s necitlivým přístupem pedagogů, resp. školy, vůči žákům s touto zkušeností. Práce se zaměřuje na formulování principů senzitivního přístupu vyučujících v hodinách, kde se učitelé zaměřují na práci se žákovou osobností a hodnotový rozvoj v oblasti přístupu jedince k okolnímu světu, konkrétně v hodinách výchovy ke zdraví a výchovy k občanství. Dále se v teoretické části práce zaměřuje na kognitivní vývoj žáků a obecně dětský pohled na smrt jako na součást života, na kterou je třeba se nějakým způsobem připravit a vědět o úskalích, jež s sebou tato životní etapa nese. Empirická část je realizovaná formou individuálních rozhovorů s pedagogy obohacená o rozhovor se školním psychologem. Součástí rozhovorů je rozbor konkrétních učebních a studijních materiálů, jejich výhod i rizik. Cílem práce je formulovat principy senzitivního přístupu pedagogů vůči žákům, kteří zažili ztrátu blízké osoby. Výsledky práce ukazují, že přístup učitelů je ovlivněn především nepříjemným...
Utváření studentské identity vysokoškolských studentů, jejichž rodiče nemají vysokoškolské vzdělání
Škanderová, Taťána ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak se utváří studentská identita vysokoškolských studentů, jejichž rodiče nemají vysokoškolské vzdělání. Cílem je zjistit, jakým způsobem reflektují své minulé a aktuální zkušenosti za účelem porozumět významům, jež připisují subjektivně důležitým rozhodnutím a zlomovým okamžikům souvisejícím s jejich vysokoškolským studiem, a zachytit procesy, jež hrají klíčovou roli v utváření jejich identity, se zaměřením na vliv podpory a zájmu rodiny. V teoretické části práce je představen koncept sociální třídy v psychologii a základní teorie sociální reprodukce a mobility ve vzdělávání. Dále jsou charakterizována specifika českého vzdělávacího systému, přičemž se zvláště zaměřuji na terciární vzdělávání, hodnoty předávané rodinou a školou a vysokoškolské studenty první generace. V neposlední řadě se věnuji identitě, jejímu vymezení z hlediska mainstreamové a sociálně konstruktivistické psychologie a jejímu utváření v období vynořující se dospělosti a v průběhu tranzice na vysokou školu. V empirické části byly ke sběru dat využity polostrukturované rozhovory. Získaná data jsou kvalitativně zpracována v interpretativní tradici prostřednictvím tematické analýzy. Zkoumaný vzorek sestává z šesti vysokoškolských studentů první generace (ve věkovém rozpětí 18-30 let, v...
Studijní dráhy studentů z rodin bez vysokoškolského vzdělání
Sejčková, Šárka ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Sociologové ve svých pracích nabízí bohatý popis rodin z vyšších a z nižších sociálních tříd. Některým jedincům se ale podaří vymanit se ze systému společenských nerovností a získají akademický titul, přestože jejich rodiče dosáhli nižšího vzdělání. Cílem práce je popsat specifika takových studentů a nastínit psychologickou rovinu dané problematiky. Zahraniční psychologicky orientovaní autoři nazývají tuto populaci studenti první generace. Práce se zaměřuje na klíčové životní momenty, které ovlivnily vzdělanostní dráhu jedince. Dalším cílem je zjistit, jak takoví jedinci vnímají sebe v roli studenta a jaké atributy jsou s touto rolí spojeny. Výzkum se také orientuje na rodinu a širší sociální okolí jedince ve snaze zjistit, zda jedinci poskytují určitou podporu. Práce také přispěla k objasnění motivace a integrace jako klíčových faktorů spojených s akademickou úspěšností studentů. Výzkumnou metodou jsou polo-strukturované rozhovory a respondenty se stali mladí lidé z převážně magisterských/inženýrských studijních programů na VŠ. Stěžejní podmínkou bylo, aby měli rodiče bez vysokoškolského vzdělání. Analýza dat odhalila, že respondenti vykazují charakteristiky spojené s obdobím vynořující se dospělosti. Také se ukázalo, že tito mladí lidé mají rozvinutou výkonovou motivaci, která se projevuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.