Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 592 záznamů.  začátekpředchozí350 - 359dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Frekvenční analýza optickým systémem
Chlebounová, Klára ; Dvořák, Petr (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvoření metodiky měření vibrací na leteckých konstrukcích pomocí optického systému a provedení základní frekvenční analýzy. Práce se krátce věnuje teoretickým základům aeroelastických jevů a metodám řešení vlastních tvarů kmitů a frekvencí. V praktické části je metodika měření vytvořena pro jednoduché kmitání vetknutých prutů a dále je aplikována na frekvenční analýzu křídla.
Zhodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Dvořák, Petr ; Laštůvka, Ivo (oponent) ; Zinecker, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením finanční situace společnosti DBC AG, spol. s.r.o. a návrhy na zlepšení v problémových. Veškeré analýzy jsou zpracovány za pomocí metod finanční a strategické analýzy, mezipodnikového porovnání a jiných metod za období 2010-2014. Návrhová část diplomové práce prezentuje hodnocení investice z pohledu ekonomické efektivnosti.
Studie zařízení s modelářskými RC servy
Dvořák, Pavel ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat jak fungují modelářská serva a jak je možné je ovládat pomocí počítače. V práci byl vytvořen pohyblivý stojánek pro kameru nebo fotoaparát, určený k zabudování do modelu letadla. K řízení serv je využita deska Arduino.
Google Gadgets v prostředí Ext JS
Dvořák, Petr ; Schmidt, Marek (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce analyzuje platformu Google Gadgets a existující řešení správce rozložení stránky projektu KiWi. Stručně obě platformy popisuje a zaměřuje se na návrh a implementaci začlenění podpory Google Gadgets do správce rozložení. Na závěr srovnává původní a upravené řešení z hlediska rychlosti načítání stránky.
Šachový program s různými variantami šachů s rozdílným počátečním rozestavěním figur
Dvořák, Pavel ; Žák, Jakub (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem všech komponent potřebných pro implementaci moderního šachového programu. Cílem je implementace několika šachových variant za použití struktur a algoritmů používaných v profesionálních šachových programech. Práce se zabývá principem reprezentace šachovnice v počítači a faktory hodnocení stavu hry jak v klasickém šachu, tak v implementovaných variantách. Nakonec obsahuje popis a srovnání rozhodovacích algoritmů a jejich rozšíření.
ITIL trenažér
Dvořák, Petr ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací informačního systému pro podporu studia a procvičování vybraných postupů dle Information Technology Infrastructure Library (ITIL) se zaměřením na návrh a provoz služeb (service design and operation). V podobě webové aplikace představuje netradiční přístup k řešení výukového software s využitím rozšíření standardní výukové části o herní prvky a interaktivní scénáře. Vytvořený systém umožňuje uživatelům definovat služby a úkoly, jako jsou incidenty a problémy vzniklé jejich provozem, a hodnotit reakce odpovědných uživatelů. Aplikaci mohou využít IT správci nebo vedoucí Service Desku pro zaškolování nových techniků nebo obsluhy Service Desku.
Vyhledávání fotografií podle obsahu
Dvořák, Pavel ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá návrhem aplikace pro rychlé vyhledávání podobných fotografií ve velké databázi desítek až stovek tisíc fotografií. Součástí je návrh způsobu extrakce příznaků a vytvoření slovníku vizuálních slov. S tím je dále spojena problematika reprezentace těchto informací v databázi a způsob jejich rychlého vyhledávání. Na závěr jsou ve zprávě popsány experimenty s implementovanou aplikací, testy rychlosti vyhledávání a rozbor škálovatelnosti řešení.
Síťová aplikace pro výuku šachu
Dvořák, Petr ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením aplikace pro výuku šachu. Metody výuky zahrnují kromě hry proti počítači také síťovou hru proti hráči či počítači a je vytvořena i podpora pro použití šachových diagramů. Program disponuje podporou přehrávání existujících partií ve standardním formátu PGN. O rozbor těchto partií se stará šachový motor, který komunikuje přes standard Win/XBoard. Šachový motor generuje alternativní tahy v dané pozici a nabízí je hráči k zamyšlení. Aplikace také podporuje standard FEN. V úvodních kapitolách práce jsou rozebrány použité prostředky, základy šachu a podrobněji existující typy šachové notace. V dalších částech práce rozebírám jednotlivé existující šachové standardy, jejich návrh a mou implementaci v programu. Ve zbytku práce se nachází popis navržených a implementovaných částí programu, jako je jeho grafická podoba či podpůrné postranní panely. V poslední kapitole popisuji server, který propojuje všechny aktuální hráče.
Studium elektrodových hmot na bázi oxidu manganu
Kos, Lukáš ; Dvořák, Petr (oponent) ; Novák, Vítězslav (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá problematikou výroby a užití katalytických materiálů v palivových článcích. Základním zaměřením práce je výroba vzorků katalytických materiálů na bázi oxidu manganu obohacené o dopanty různých směsí. Vyrobené vzorky následně změřit, porovnat s ostatními vzorky a určit, zda jsou vzorky obohacené o dopanty lepší než vzorky bez dopantu. Podle získaných informací pak určit zda jsou vhodné pro použití v palivových článcích.
Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie
Dvořák, Petr ; Zamba, Martin (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 592 záznamů.   začátekpředchozí350 - 359dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.