Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 333 záznamů.  začátekpředchozí324 - 333  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gender ve škole
Zemková, Jana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem práce je získání vhledu do problematiky genderu. Teoretický rámec práce je založen na vymezení pojmů gender, genderová identita, gender mainstreaming, gender a rodina, gender a škola. Ve výzkumné části zjišťuji míru informovanosti vyučujících o genderové problematice na základních školách. Ve své práci se snažím konfrontovat poznatky získané z prostudované literatury a ze školské praxe. Výzkumná část je doplněna terénními poznámkami. V závěru práce je formulováno doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti.
Spolupráce rodiny a školy se zaměřením na waldorfskou pedagogiku
Zemánková, Jitka ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci rodiny a školy. Obsahem bakalářské práce je charakteristika waldorfské pedagogiky a její některé zvláštnosti. Teoretická část pojednává o zakladateli waldorfské pedagogiky Rudolfu Steinerovi, přibližuje historii vzniku této pedagogiky a charakterizuje její základní rysy. Praktická část je založena na popisu forem spolupráce, na malém vzorku mapuje úroveň spolupráce rodičů běžných základních škol a rodičů škol waldorfských.
Preference pohybových činností ve volném čase dětí a mládeže
Kopecká, Jitka ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na zjištění preferencí pohybových činností dětí a mládeže ve volném čase. Teoretická část obsahuje pojmy, týkající se volné času, výchovy ve volném čase, sportu a ontogeneze dětí a mládeže školního věku. Praktická část je zaměřena na empirický výzkum, který zkoumá, jaké pohybové aktivity preferují ve svém volném čase děti a mládež školního věku. Výsledky tohoto výzkumu, jsou porovnány s nabídkou konkrétního školského zařízení zájmového vzdělávání.
Vliv pedagogiky Marie Montessori na osobnostní rozvoj dítěte
Janochová, Michala ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Marie Montessori nezaložila svoji práci na teoretických domněnkách. Její pedagogika se vyvinula z každodenní práce s dětmi, z jejich pozorování. Je to vzdělávací systém založený na zkušenosti! Montessori principy fungují dodnes, mnohé z nich jsou ověřeny výzkumy. Montessori pedagogika by se mohla stát mnohým učitelům cennou inspirací. V její práci najdeme mnoho prvků, které lze v našem školství úspěšně použít. Nemůžeme si ale myslet, že tento systém je všemocný. S výchovou dětí - s jejich správnou výchovou - je třeba začít od nejútlejšího věku. Pokud zde uplatníme správné zásady, sklidíme ovoce své snahy již záhy, v době školní docházky dětí. Osobnost dětí je třeba rozvíjet odmala a na tomto rozvoji je třeba pracovat až do doby, kdy jsou děti (nebo již spíše mladí lidé) schopny za svůj další rozvoj samy převzít zodpovědnost.
Využití projektu pro volnočasové aktivity
Brettová, Soňa ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Většina lidí si pod pojmem učení představí činnost, která je sama o sobě nepříjemná a na jejímž konci budou něco znát, umět. Využitím projektů se dá značně zvýšit motivace jedince, což následně proces učení velmi usnadní. Projektová metoda, je jedním ze způsobů práce, které jsou v moderním školství velmi populární, avšak počátky jejího používání spadají až na začátek 20. století. Školství ale není jedinou oblastí, kde se zmíněná metoda dá s úspěchem využít, je však oblastí, kde se její používání stalo v současnosti módním trendem. V pedagogice volného času je, díky jiným cílům a celkově jinému způsobu práce, než ve školství, využívání projektů stálým jevem. Projekty umožňují spojení více oblastí lidského poznání dohromady, ukazují použití poznatků v praxi. Při jejich realizaci by měl pedagog vyloučit jakoukoli improvizaci. Měl by včas připravit všechny potřebné věci, vypracovat časový plán, přesná a jednoznačná pravidla, určit výchovně - vzdělávací cíl, úkoly, způsob hodnocení. Pravidla práce je důležité vysvětlit jasně a přehledně, pokud možno s názorným příkladem. Je žádoucí si ukázkou ověřit, že všichni všemu rozuměli.
Organizační formy ve vyučování matematice
Kovářová, Dorotea ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabývala organizačními formami v souvislosti s vyučováním matematice. Mým cílem ale nebylo postihnout pouze problematiku organizačních forem. Pokusila jsem se na celou problematiku podívat komplexně. Jsem přesvědčena, jak jsem již uvedla v úvodu práce, že není možné jednotlivé složky vzdělávacího procesu chápat odděleně. Naopak je důležité být si vědom jejich vzájemné provázanosti. V této souvislosti jsem se proto snažila vyzdvihnout dvě věci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 333 záznamů.   začátekpředchozí324 - 333  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.