| |
|
Gender ve škole
Zemková, Jana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem práce je získání vhledu do problematiky genderu. Teoretický rámec práce je založen na vymezení pojmů gender, genderová identita, gender mainstreaming, gender a rodina, gender a škola. Ve výzkumné části zjišťuji míru informovanosti vyučujících o genderové problematice na základních školách. Ve své práci se snažím konfrontovat poznatky získané z prostudované literatury a ze školské praxe. Výzkumná část je doplněna terénními poznámkami. V závěru práce je formulováno doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti.
|
| |
|
Spolupráce rodiny a školy se zaměřením na waldorfskou pedagogiku
Zemánková, Jitka ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci rodiny a školy. Obsahem bakalářské práce je charakteristika waldorfské pedagogiky a její některé zvláštnosti. Teoretická část pojednává o zakladateli waldorfské pedagogiky Rudolfu Steinerovi, přibližuje historii vzniku této pedagogiky a charakterizuje její základní rysy. Praktická část je založena na popisu forem spolupráce, na malém vzorku mapuje úroveň spolupráce rodičů běžných základních škol a rodičů škol waldorfských.
|
|
Preference pohybových činností ve volném čase dětí a mládeže
Kopecká, Jitka ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na zjištění preferencí pohybových činností dětí a mládeže ve volném čase. Teoretická část obsahuje pojmy, týkající se volné času, výchovy ve volném čase, sportu a ontogeneze dětí a mládeže školního věku. Praktická část je zaměřena na empirický výzkum, který zkoumá, jaké pohybové aktivity preferují ve svém volném čase děti a mládež školního věku. Výsledky tohoto výzkumu, jsou porovnány s nabídkou konkrétního školského zařízení zájmového vzdělávání.
|
|
Vliv pedagogiky Marie Montessori na osobnostní rozvoj dítěte
Janochová, Michala ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Marie Montessori nezaložila svoji práci na teoretických domněnkách. Její pedagogika se vyvinula z každodenní práce s dětmi, z jejich pozorování. Je to vzdělávací systém založený na zkušenosti! Montessori principy fungují dodnes, mnohé z nich jsou ověřeny výzkumy. Montessori pedagogika by se mohla stát mnohým učitelům cennou inspirací. V její práci najdeme mnoho prvků, které lze v našem školství úspěšně použít. Nemůžeme si ale myslet, že tento systém je všemocný. S výchovou dětí - s jejich správnou výchovou - je třeba začít od nejútlejšího věku. Pokud zde uplatníme správné zásady, sklidíme ovoce své snahy již záhy, v době školní docházky dětí. Osobnost dětí je třeba rozvíjet odmala a na tomto rozvoji je třeba pracovat až do doby, kdy jsou děti (nebo již spíše mladí lidé) schopny za svůj další rozvoj samy převzít zodpovědnost.
|
|
Využití projektu pro volnočasové aktivity
Brettová, Soňa ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Většina lidí si pod pojmem učení představí činnost, která je sama o sobě nepříjemná a na jejímž konci budou něco znát, umět. Využitím projektů se dá značně zvýšit motivace jedince, což následně proces učení velmi usnadní. Projektová metoda, je jedním ze způsobů práce, které jsou v moderním školství velmi populární, avšak počátky jejího používání spadají až na začátek 20. století. Školství ale není jedinou oblastí, kde se zmíněná metoda dá s úspěchem využít, je však oblastí, kde se její používání stalo v současnosti módním trendem. V pedagogice volného času je, díky jiným cílům a celkově jinému způsobu práce, než ve školství, využívání projektů stálým jevem. Projekty umožňují spojení více oblastí lidského poznání dohromady, ukazují použití poznatků v praxi. Při jejich realizaci by měl pedagog vyloučit jakoukoli improvizaci. Měl by včas připravit všechny potřebné věci, vypracovat časový plán, přesná a jednoznačná pravidla, určit výchovně - vzdělávací cíl, úkoly, způsob hodnocení. Pravidla práce je důležité vysvětlit jasně a přehledně, pokud možno s názorným příkladem. Je žádoucí si ukázkou ověřit, že všichni všemu rozuměli.
|
|
Organizační formy ve vyučování matematice
Kovářová, Dorotea ; Kubínová, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zabývala organizačními formami v souvislosti s vyučováním matematice. Mým cílem ale nebylo postihnout pouze problematiku organizačních forem. Pokusila jsem se na celou problematiku podívat komplexně. Jsem přesvědčena, jak jsem již uvedla v úvodu práce, že není možné jednotlivé složky vzdělávacího procesu chápat odděleně. Naopak je důležité být si vědom jejich vzájemné provázanosti. V této souvislosti jsem se proto snažila vyzdvihnout dvě věci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |
| |