Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnostně orientovaná témata OSV jako témata primární prevence závislostí
Zolotarová, Michaela ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Votavová, Milada (oponent)
Téma diplomové práce zní "Osobnostně orientovaná témata OSV jako témata primární prevence závislostí". Práce se tedy zaměřuje na uplatnění osobnostních témat osobnostní a sociální výchovy (dále jen OSV) v programech primární prevence závislostí, které probíhají na základních školách a gymnáziích. Teoretická část práce charakterizuje OSV jako průřezové téma v Rámcovém vzdělávacím programu Základní vzdělávání, dále vymezuje teoretické poznatky z oblasti jednotlivých osobnostních témat OSV. Zabývá se problematikou osobnostního rozvoje, primární protidrogové prevence a problematikou závislosti. V teoretické části je rozpracována také kapitola o metodách používaných při primárních prevencích. Praktická část diplomové práce se soustředí na to, zda a jakým způsobem uplatňují externí lektoři primárních prevencí a pedagogičtí pracovníci škol témata osobnostního rozvoje v programech primární prevence drogových závislostí na základních školách a gymnáziích na území hl. m. Prahy.
Způsoby informování rodičů o kurikulární reformě při vstupu dětí do 1. ročníků
Checcacci, Pavlína ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce má teoretický charakter, nezahrnuje žádná vlastní empirická šetření. Text shrnuje poznatky o kurikulární reformě školství v České republice a zaobírá se způsoby, jakými jsou rodiče o této události informováni na úrovní státní a školní. V textu jsou objasněny základní pojmy, které jsou v souvislosti s reformou užívány. Je věnována pozornost rolím, které ve vztahu ke škole zaujímají děti a rodiče. Tyto role se odráží na způsobech, jakým mezi sebou rodiče a škola komunikují a předávají si informace. Jelikož je informovanost rodičů považována za klíčový moment pro zdárnou implementaci reformy do škol, text se dále zaobírá způsoby poskytování a kvalitou informací v současné situaci. Dále je jeho snahou nahlédnout na způsoby předávání informací, které byly aplikovány při uskutečňování reforem v zahraničí, konkrétně ve Velké Británii a najít možnou inspiraci pro české prostředí.
Dramatická improvizace jako cesta rozvoje osobnosti
Malá, Klára ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá systémem dramatické improvizace, který vychází z divadelních sportů. Praktická část popisuje její cíle, východiska a podstatu. Nabízí využití metod dramatické improvizace jako jednu z možností osobnostního rozvoje učitele. V teoretické části zkoumá vliv tréninků dramatické improvizace na osobnostní rozvoj člověka a shrnuje poznatky získané empirickou sondou.
Vliv dramatických aktivit na rozvoj klíčových kompetencí: formulovaných v rámci tzv. Lisabonského procesu
Draberová, Jana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce overuje vliv dramatické výchovy na rozvoj sociálních klícových kompetencí. V teoretické cásti vymezuje rámec klícových kompetencí a dramatické výchovy. V cásti empirické uvádí širší kontext výzkumu, který je soucástí mezinárodního výzkumného projektu DICE (Drama Improves Lisbon Key Competences in Education). Dále se zabývá popisem a analýzou sebraných dat. Závery empirické cásti nepotvrzují vliv dramatické výchovy na rozvoj sociálních klícových kompetencí, zároven ale uvádejí možné duvody, proc tento vliv potvrzen nebyl.
Mediální výchovou k mediální gramotnosti
Benešová, Pavla ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce Mediální výchovou k mediální gramotnosti se zabývá novým tématem ve vzdělávání - mediální výchovou. První část práce se věnuje stručné historii mediální výchovy ve světě a zaváděním mediální výchovy v českém prostředí. Práce přibližuje problematiku mediální gramotnosti a představuje mediální výchovu jako jedno z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu. Z ryze didaktického hlediska je mediální výchova představena v kapitole Principiální elementy výstavby metodiky a v kapitole Metody mediální výchovy. Druhá část práce pojednává o vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy a s tím spojených projektech nestátních organizací. Tato část práce dále nabízí přehled metodických příruček, které byly publikovány pro výuku mediální výchovy v českém školství. V závěrečné kapitole jsou tři stěžejní metodické příručky porovnány.
Čelákovické školství a odbojová činnost učitelů za nacistické okupace
Šturma, František ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou českého školství v období nacistické okupace. Na konkrétních příkladech obecné a měšťanské školy v Čelákovicích jsou přiblíženy základní rysy především našeho národního školství v tomto tragickém období, které podle charakteru působení nacistů na školskou oblast členíme na několik etap. Přitom za úvodní časový úsek považujeme již období tzv. druhé republiky, které v mnohém předznamenává následující léta existence Protektorátu Čechy a Morava. Zde pak sledujeme, jak se až do konce druhé světové války čelákovické školy proměňovaly pod stále se zvyšujícím tlakem německé okupační moci, jak postupem času docházelo k degradaci nejen každodenní školní práce, ale i postavení českých učitelů. Pozornost je také věnována neúspěšnému pokusu o založení městské hudební školy, která se měla stát významným kulturním centrem Čelákovic. Závěrečná část práce se zaměřuje na odbojovou činnost učitelů, kteří byli zároveň hlavními představiteli místní odbojové organizace. Jedná se zejména o Jaroslava Kruckého, jedné z obětí nacistického režimu, a Václava Grafnettera, který se jako vedoucí zdejšího odboje postavil v květnu 1945 do čela lidového povstání v Čelákovicích.
Techniky a hry pro ovlivňování koheze třídního kolektivu
Salvetová, Petra ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se snažila upozornit na potřebu zařazení osobnostního a sociálního rozvoje žáků do školního vzdělávání. Je mnoho způsobů, jak osobnostní a sociální rozvoj žáků zařadit do kurikula. Ve své práci jsem se rozhodla popsat kohezní program, se kterým mám osobní zkušenost, a který je možnou alternativou zařazení aktivit, které umožňují osobnostní a sociální rozvoj žáků, do kurikula. Bude-Ii tato práce někomu inspirací pro vytvoření vlastního kohezního programu ve škole, budu ráda. Mým cílem bylo také v této souvislosti poukázat na potřebu dalšího odborného vzdělávání pedagogických pracovníků v osobnostně sociální oblasti.
Problematika výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech
Seltenhoferová, Klára ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech. Cílem práce je zjistit konkrétní činnost jednotlivých organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech a případně navrhnout zlepšení práce v těchto organizacích. Práce je členěna do dvou částí: Teoretická část vysvětluje historii a základní pojmy v oblasti pedagogiky volného času a předkládá návrhy trávení volného času u různých věkových skupin. Empirická část obsahuje přehled všech zařízení pro volnočasové aktivity v Klatovech a polostrukturované rozhovory se zástupci vybraných organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování. Zabývá se metodologií tohoto výzkumu.
Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání
Neumannová, Klára ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
a klíčová slova Škola jako centrum komunity - realita a možnosti rozvoje komunitního vzdělávání Klíčová slova: lokální komunita, škola jako společenské centrum, spolupráce, komunitní práce, celoživotní vzdělávání, případová studie. Tématem diplomové práce jsou komunitní školy v České republice a možnosti jejich rozvoje. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunitní vzdělávání v mezinárodním kontextu a komunitní škola. Dále jsou popsána teoretická východiska práce a aktuální výzvy rozvoje komunitních škol u nás. Výzkumná část je založena na vícečetné případové studii a seznamuje s aktuálním stavem vybraných komunitních škol. Tento aktuální stav škol je komparován s jejich stavem před šesti lety, jehož zdrojem je Analýza připravenosti prostředí v ČR a možností rozvoje komunitních škol z roku 2008, a je tak zhodnocen jejich vývoj. Na základě zmíněné diachronní komparace bylo zjištěno, že komunitní koncepty vybraných škol se prakticky nezměnily. Závěr práce polemizuje s možnými příčinami stagnace tohoto vývoje. Praktickým přínosem práce je vedle návrhu možností dalšího rozvoje komunitních škol v České republice také podrobnější popis jejich aktuálního fungování.
Učitelský ústav v Kutné Hoře a jeho proměny v letech 1870-1948
Křemenáková, Radka ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Učitelský ústavu v Kutné Hoře a jeho proměny v letech 1870 - 1948" mapuje historii instituce od jejího založení v roce 1870 do roku 1948, kdy byla v souvislosti s úpravou vzdělávání učitelů elementárních škol zrušena. Předkládané informace získané především studiem pramenů jsou podpořeny příslušnými právními předpisy upravujícími vzdělávání učitelů v učitelských ústavech, které vysvětlují vnitřní změny instituce v různých etapách jejího vývoje a poskytují komplexní obraz o podobě vzdělávání učitelů elementárních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.