Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 294 záznamů.  začátekpředchozí282 - 291další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnostní a sociální výchova v současné základní škole
Chocholová, Zuzana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila charakterizovat osobnostní a sociální výchovu, která je povinnou součástí vzdělávání na všech základních školách. Popsala jsem teoretický základ, který se týkal zejména cílů, didaktických zásad a přehledu témat OSV, zároveň jsem nastínila možnosti zařazení OSV do práce školy. Teoretickou část jsem rozšířila a doplnila o výsledky výzkumu provedeném mezi učiteli i žáky současných základních škol. Podařilo se mi zjistit, jaká je představa učitelů o OSV, jaká znají témata OSV a zdali jsou na práci s nimi nějakým způsobem připraveni. Zaznamenala jsem, jak učitelé a žáci vidí ideálního učitele, tedy člověka, který je jim vzorem díky svým osobnostním kvalitám. Nalezla jsem značné množství literatury, která zahrnuje témata OSV, prostudovala jsem různé teoretické publikace zabývající se např. psychologií osobnosti a rovněž příručky obsahující soubory nejrůznějších her a aktivit na podporu osobnostního a sociálního rozvoje žáka. Literatura, která se bezprostředně dotýká tématu OSV, tak početná není, často se jedná o stále stejné autory. Problematikou OSV se v současné době zabývá v diplomové práci několikrát zmíněný Projekt Odyssea a tím se poznatky obohacují o nové nápady, zkušenosti a podněty.
Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebědůvěru žáka
Kubalová, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Starý, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Vliv způsobu opravování chyb v mluveném projevu na sebedůvěru žáka se zabývá opravou chyby učitelem v mluveném projevu v hodinách anglického jazyka a vlivem způsobu opravy chyby na sebedůvěru žáka. Definuje sebedůvěru na pozadí koncepce já a sebepojetí a představuje činitele, které sebedůvěru ovlivňují. Zmíněna je především rodina, vrstevníci, kultura a tělesné a psychické dispozice. Nejvíce pozornosti je věnováno vlivu školy. V další části je definována chyba a analyzována z pohledu její funkce, typologie a příčin. Práce reflektuje zásadní roli chyby ve školním hodnocení a popisuje rozdílné reakce učitele na chybu. Empirický výzkum prostřednictvím zakotvené teorie popisuje souvislost mezi sebedůvěrou žáka a reakcí na jeho chybu okolím a přináší náhled jak jednotlivé způsoby opravení chyby vnímají žáci.
Historie realizace osobnostní a sociální výchovy na konkrétní základní škole
Kalianková, Radka ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Práce se zabývá průřezovým tématem osobnostní a sociální výchova, jejím zakotvením ve vzdělávacím systému České republiky a v praktické části její dlouhodobou realizací na zvolené základní škole. Výzkumná část popisuje historii výuky samostatného vyučovacího předmětu osobnostní a sociální výchova na této škole a dále dovednosti získané skrze aktivity a činnosti v hodinách osobnostní a sociální výchovy a jejich přesahem do osobního, praktického života žáků a absolventů školy. Dotazníkové šetření získává pohled žáků a absolventů zvolené školy na využitelnost nabytých dovedností v praktickém, osobním životě. Cílem je ověřit, že způsob realizace osobnostní a sociální výchovy na zvolené škole je z pohledu většiny žáků a absolventů školy přínosem pro jejich praktický život. KLÍČOVÁ SLOVA: Osobnostní a sociální výchova, klíčové kompetence, dovednosti, průřezová témata
Dramatickovýchovné činnosti ve školní družině
Hájková, Dagmar ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je rozvoj sociálních kompetencí a osobnostní rozvoj dítěte ve školní družině s využitím prvků dramatickovýchovných činností.
Dramaticko- výchovné činnosti ve školní družině
Ušatá, Lenka ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je na základě teoretických poznatků navrhnout projekt lekcí tvořivé dramatiky ve školní družině. Projekt chce posílit osobnostní a sociální rozvoj dítěte. Součástí je ověřit jednotlivé části projektu v praxi.
Spolupráce vychovatele s třídním učitelem při realizaci adaptačního kurzu na střední škole
Tkáčová, Jana ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci vychovatele a učitele při realizaci adaptačního kurzu na střední škole. Zabývá se pojmem adaptačního kurzu a jeho teoretickými východisky. Chce objasnit smysl participace učitelů a vychovatelů na jeho tvorbě i realizaci.
Etická výchova a školní družina
Zvelebilová, Rosana ; Pávková, Jiřina (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Práce na téma "Etická výchova a školní družina" je pro mne velmi přínosnou zkušeností i po tak dlouholeté praxi vychovatelky. Díky této práci jsem měla možnost nastudovat a prověřit vědecky získané informace, které se týkají hlavně vývoje morální úrovně, prosociálního chování a vlivu všech aspektů, které působí na osobnost dítěte. Potvrdilo se mi, že je důležité znát právě morální vývoj v daném věku (mladší školní věk), dále rodinné zázemí, vliv školy a spolužáků. Ve svém působení v oblasti etické výchovy jsem objevila nečekaný zájem ze strany dětí, především v řešení problémů, které se týkají jich samotných a také problémů ve skupině i s jednotlivými dětmi (např. Patrik). Děti mají radostnou snahu splňovat očekávané normy chování, dodržování určených pravidel. Často se stává, že tyto pravidla porušují a zde se opět potvrzuje správnost odborného hlediska. Osobnost vychovatele je zde neodmyslitelná. V průběhu mého projektu jsem měla vážné obavy, že v některých situacích nezvládnu moji roli, když jsem měla děti dovést k určenému cíli. Moje obavy byly zbytečné. Neuvěřitelná solidarita, podpora a opora z řad dětí mě přesvědčila, že právě prohlubování, opakování a působení v oblasti etické výchovy přináší velký pokrok v rozvoji jejich osobnosti. Působení na skupinu dětí v této oblasti považuji za velmi zdařilé,...
Zážitkový kurz jako prostředek zlepšení vztahů mezi třídami
Nováková, Dana ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Zážitková pedagogika a zážitkové kurzy jsou v Česku poměrně novým fenoménem. Někdo si pod těmito pojmy představí pouze termíny jako adrenalin, vzrušení, riziko, fyzické vypětí. Zážitkem ovšem může být i chvilka ticha či letmé zastavení na rozkvetlé louce. A právě tato vyváženost a harmonie je jedním ze základních pilířů každého úspěšného kurzu. Zážitek zde není cílem, cílem je zkušenost, která z prožitků a reflektujících zážitků vzniká. To je podstatné pro pedagogické využití metod zážitkové pedagogiky. Zážitek představuje takovou formu získávání poznatků, která zanechá v paměti dlouhodobé stopy. Proto je velmi potřebné se touto problematikou zabývat a věnovat jí i nadále zvýšenou pozornost. O to se úspěšně snaží i Základní škola Želiv, Základní škola Nová Cerekev, Základní škola Nový Rychnov, Základní škola Humpolec Hradská, Základní škola Pacov a Základní škola Lukavec - školy, jejichž zástupci mi ochotně poskytli jeden z jejich loňských projektů, ať už to byl zážitkový kurz, seznamovací kurz či jiná akce, zaměřená na aplikaci zážitkové pedagogiky. Jejich rozborem, srovnáním a následným dotazníkovým šetřením mezi pedagogy jsem dospěla k závěru, že nezáleží na tom, jak se akce nazývá, jaké má zaměření, jak je časově či organizačně náročná, ale v prvé řadě na tom, zda splní daný účel - zlepšit vztahy mezi...
Možnosti a meze uplatnění pedagogických inovací v současné škole
Richtrová, Anna ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Tématem mé diplomové práce jsou "Možnosti a meze uplatnění pedagogických inovací v současné škole". Tato práce se skládá ze dvou částí. První je teoretické povahy a druhá část je zaměřena prakticky. V teoretické části se zabývám vymezením pojmů, historickým vývojem a přehledem těch pedagogických inovací, které jsou v současné době nejvíce diskutovány a zaváděny do výuky, se zvláštním přihlédnutím k jejich přínosu pro žáka z hlediska klíčových kompetencí, možnosti uplatnění v běžných školách a omezením, která od nich mohou učitele odrazovat. V praktické části se věnuji výzkumu na základních školách. Tento výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a na základě pozorování výuky na vybraných školách ze středočeského kraje. Cílem bylo zmapovat reálné využívání pedagogických inovací ve školní praxi, názory učitelů na jejich zavádění do běžné výuky a hledat případné determinanty jejich postojů.
Vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času
Pelnářová, Veronika ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času. Teoretická část vymezuje pojmy, jež jsou spjaty s tématem diplomové práce. Rozebírá jednotlivé subjekty, které přijdou do kontaktu s dítětem v průběhu dětství a ovlivňují jeho volný čas. Největší pozornost ovšem věnuje vlivu učitele 1. stupně. Empirická část zjišťuje, do jaké míry využívají školy a zejména jejich učitelé na 1. stupni možnosti vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času. Dále sleduje oblast participace dětí na aktivitách, jež souvisejí s volným časem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 294 záznamů.   začátekpředchozí282 - 291další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.