Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika vzdělávací akce "Víkend pro oddílové rady" Junáka - českého skauta
Manková, Jiřina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Junák - český skaut, z. s. (dále jen Junák) má rozpracovaný systém vzdělávání svých činovníků (aktivních dobrovolníků). Těžiště systému leží v kurzech, které absolventy kvalifikují k práci s dětmi a vedení oddílů a táborů. Tématem bakalářské práce je nová forma vzdělávací akce, v dosavadním vzdělávacím systému ještě neukotvená, kterou organizace v roce 2019 pilotně ověřovala - Víkend pro oddílové rady (dále jen Víkend). Víkend vznikl s myšlenkou společného vzdělávání týmů skautských oddílů. Práce se zaměřuje na přípravu Víkendu a obsahuje popis jeho realizace vycházející z odborné literatury a relevantních dokumentů Junáka. Hlavní oporou pro podněty k přípravě Víkendu jsou zkušenosti a názory pořadatelů, které byly identifikovány prostřednictvím zúčastněného pozorování. Cílem práce je analyzovat a kriticky posoudit hlavní aspekty přípravy a realizace Víkendu tak, aby z ní mohli čerpat další vzdělavatelé, kteří se touto konkrétní akcí budou inspirovat. Kromě toho práce diskutuje, zda Víkend naplňuje možnosti, které od něj Junák očekává. KLÍČOVÁ SLOVA skauting, vzdělávání, teambuilding, týmový rozvoj, podpora, vedoucí, oddílová rada, inspirace, motivace, skautská výchovná metoda
Vzdělávací a volnočasové aktivity v domovech seniorů
Kratochvílová, Hana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou vzdělávací a volnočasové aktivity v domovech seniorů. Cílem práce je zhodnotit, jakým aktivitám se starší lidé nejčastěji věnují. Nejprve se zabývám teoretickým vymezením pojmu aktivizace a jejími podobami ve vztahu k seniorům. V práci je definován volný čas a jsou uvedeny nejčastější druhy volnočasových aktivit seniorů. Dále se zaměřuji na vzdělávání této cílové skupiny, jeho význam a specifika. Pozornost je věnována také tomu, jak příchod do domovů na seniory působí. Cílem empirického šetření je analyzovat vzdělávací a volnočasové aktivity v domovech seniorů v Praze a okolí s ohledem na to, které jsou nabízeny a realizovány nejčastěji a které jsou dle subjektivního názoru aktivizačních pracovníků mezi klienty nejoblíbenější. Empirické šetření probíhá formou rešerše webových stránek těchto zařízení a následně je doplněno o šetření dotazníkové. Výsledky mimo jiné ukazují, že v domovech často působí dobrovolníci a že jsou aktivizační programy považovány za významný faktor adaptace klientů. V rámci teoretických východisek je pozornost věnována tuzemským a zahraničním výzkumům, které se zabývají aktivizací seniorů, volnočasovými aktivitami starších lidí či aktivizačními programy v domovech seniorů. Klíčová slova Senioři, vzdělávání, aktivizace, domovy seniorů, vzdělávací...
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením
Eliášková, Klára ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Čechová, Marie (oponent) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením Klára Eliášková Katedra českého jazyka Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání žáků se zrakovým postižením (dále jen ZP) na 2. a 3. stupni škol. Zkoumá historické formování didaktiky českého jazyka žáků se ZP v dobových kulturních a společenských souvislostech v období od roku 1807 do roku 1989 se zvláštním zřetelem k období od roku 1945 až po současnost. Historický výzkum se soustřeďuje na specifické aspekty jazykového vyučování dětí se ZP, pro nějž je charakteristická skutečnost, že je realizováno bez možnosti vizuálních podnětů. Pro výzkum kombinujeme badatelské metodologické přístupy obvyklé pro lingvodidaktické (obsahová analýza primárních pramenů, řízené rozhovory s pamětníky jako doplňková metoda) a speciálně pedagogické obory (historicko-srovnávací metoda) s cílem propojit obě roviny v konzistentní pohled na zkoumanou problematiku. Zpracování historického vývoje didaktiky mateřského jazyka u žáků se ZP v odborné literatuře zcela chybí. Identifikace silných míst (koncepce osnov předmětu, vývoj vzdělávacích cílů, kvalifikace učitele českého jazyka, speciální učebnice českého jazyka apod.) v minulosti může podpořit teoretická východiska pro rozvoj soudobé inkluzivní didaktiky...
Vzdělávání pedagogických pracovníků dětských domovů v oblasti kariérového poradenství
Uhlíková, Michaela ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou vzdělávání pedagogických pracovníků dětských domovů v oblasti kariérového poradenství v České republice. Cílem práce je identifikace toho, zda získané vzdělání a možnosti dalšího profesního vzdělávání v této oblasti odpovídají reálným požadavkům na výkon práce pedagogických pracovníků dětských domovů. Na základě odborných zdrojů a výzkumů k dílčím tématům dochází v práci k formulaci vzdělávací potřeby pedagogického personálu v oblasti kariérového poradenství. Součástí práce je přehled momentálně nabízených vzdělávacích aktivit v této oblasti pro pedagogy v České republice. Vyústěním práce je empirické šetření kvantitativního charakteru identifikující míru a další okolnosti účasti pedagogických pracovníků působících v dětských domovech v Praze a Středočeském kraji na tomto vzdělávání a jejich subjektivní vzdělávací potřeby. Klíčová slova: vzdělávání pedagogických pracovníků, další profesní vzdělávání, kariérové poradenství, dětský domov, pedagogičtí pracovníci dětských domovů
Kompetenční profil trenérů paměti seniorů
Ibrahimová, Marie ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou kompetence odborníků, kteří se zabývají trénováním paměti seniorů ve vzdělávacích, zdravotních a sociálních službách. Cílem práce je identifikovat kompetence trenéra paměti seniorů a uspořádat je do kompetenčního profilu tak, aby co nejlépe odpovídal pohledu samotných trenérů paměti. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola vymezuje pojem trénování paměti, popisuje varianty programů trénování paměti seniorů a vybrané aspekty této činnosti. Druhá kapitola se zabývá otázkou, zda je trenér paměti samostatné povolání či specializovaná pracovní role. Třetí kapitola mapuje systém vzdělávání trenérů paměti a legislativní úpravu této oblasti. Čtvrtá kapitola zpracovává téma profesních kompetencí, pozornost je věnována kompetencím souvisejících povolání. Na základě shromážděných informací je sestaven návrh kompetenčního profilu trenéra paměti seniorů. Další vhled do problematiky poskytuje empirické šetření mezi trenéry paměti, které je předmětem páté kapitoly. Výstupem empirického šetření je kompetenční profil upravený na základě získaných dat tak, aby reflektoval názor respondentů. Klíčová slova kompetence; kompetenční profil; trenér paměti; kognitivní trenér; trénování paměti; kognitivní trénink; vzdělávání seniorů
The Influence of Information-communication Technologies to Develop on Seniors Education
Selecký, Erik ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cieľom našej práce je poukázať na existujúce a nové nástroje, prvky v oblasti informačno- komunikačných technológií, ktoré môžeme aplikovať do seniorskej edukácie. Zavádzaním nových postupov môžeme skvalitniť a podporiť vzdelávanie seniorov, ktoré organizujú rôzne inštitúcie, organizácie, združenia, spolky, komunitné centrá a iní. Prieskumom IKT nástrojov nielen v stredoeurópskom prostredí otvárame priestor pre vyššiu kvalitu vzdelávacieho procesu. Náš teoretický prístup opierame aj o empirické zistenia, ktoré sme realizovali na študentoch a lektoroch univerzity tretieho veku. Prácu sme obohatili aj o diskusiu výsledkov vrátane odporúčaní pre prax určenú nielen pre odbornú verejnosť. Kľúčové slová: staroba, starnutie, aktívne starnutie, vzdelávanie dospelých, vzdelávanie seniorov, univerzity tretieho veku, virtuálna univerzita tretieho veku, informačno-komunikačné technológie, sociálne siete
Motivace tělesně postižených dospělých k dalšímu profesnímu vzdělávání
Vokurková, Anna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce je porovnání dalšího profesního vzdělávání osob se zdravotním postižením a osob bez postižení. Hlavním východiskem práce jsou výstupy výzkumů Českého statistického úřadu Šetření o vzdělávání dospělých (2016) a Vzdělávání zaměstnaných osob (2015) a dvou analy- tických zpráv projektu Kooperace, které byly realizovány v letech 2013-2015 Fondem dalšího vzdělávání a publikovány v roce 2015. Nejprve se věnuji charakteristice dalšího profesního vzdělávání a dále podrobně rozvíjím tematiku důvodů a překážek účasti v dalším profesním vzdělávání. Následně věnuji pozornost dalšímu profesnímu vzdělávání osob se zdravotním po- stižením, přičemž vymezuji tuto skupinu, popisuji systém pracovní rehabilitace a přibližuji si- tuaci zaměstnávání této skupiny. Nakonec se u této skupiny zaměřuji na oblast důvodů a pře- kážek účasti v dalším profesním vzdělávání. Poté komparuji podoby, resp. výskyt důvodů a pře- kážek účasti v dalším profesním vzdělávání u osob se zdravotním postižením a osob bez zdra- votního postižení (resp. celou dospělou populací České republiky).
Kulturně vzdělávací specifika seniorů
Řeháková, Magdaléna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu kulturně vzdělávacích specifik seniorů. Cílem práce je analyzovat tato specifika s ohledem na úroveň informační gramotnosti seniorů. Práce je rozdělena do šesti kapitol. Úvodní kapitola nejprve vymezuje základní pojmy týkající se stáří a stárnutí. Pozornost je věnována také demografickému vývoji a vnímání role seniora v dnešní společnosti. Dále se práce zaměřuje na koncept aktivního stárnutí. Třetí kapitola se věnuje kulturně vzdělávacím aktivitám. Po vymezení vývoje pojmu jsou představeny vybrané instituce, které se zabývají pořádáním kulturně vzdělávacích akcí. Následně jsou definována specifika seniorů jako jedné z cílových skupin těchto aktivit. Následující kapitola představuje informační gramotnost seniorů. Pozornost je věnována také projektu Senioři píší Wikipedii, jehož někteří účastníci tvoří následně respondenty vlastního kvalitativního empirického šetření. Cílem empirického šetření je zjistit, zda se kulturně vzdělávací specifika účastníků tohoto projektu liší od specifik zjištěných v již provedených výzkumech o seniorech. Klíčová slova senioři, vzdělávání seniorů, kulturně vzdělávací specifika, informační gramotnost, Senioři píší Wikipedii
Ageismus v české společnosti. Stereotypy a předsudky o stáří a schopnostech seniorů v náhledu posuzujících zástupců generací X, Y a Z
Krhovská, Denisa ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat rozdíly ve vnímání vybraných aspektů spojených se starším věkem (hodnocení staršího věku a stáří, pracovní uplatnění seniorů, schopností seniorů) u reprezentantů generací X, Y a Z. V bakalářské práci je nastíněna demografická situace stárnutí v České republice a potenciální fyzické, psychické a sociální změny ve stáří. Práce se dále zabývá ageismem, jeho zdroji a projevy a také ageismem na trhu práce. V práci jsou představeny i negativní stereotypy o stáří a seniorech. Pozornost je věnována charakteristice jednotlivých generací. Kvantitativní šetření je realizováno formou dotazníků, které byly rozdány reprezentantům jednotlivých generací. Respondenti byli vybíráni podle věku, na základě jejich příslušnosti k dané generaci. Cílem šetření je identifikovat potenciální rozdíly ve vnímání stereotypů a předsudků o seniorech u reprezentantů generací X, Y a Z. Dílčím cílem je zjistit, jak jednotliví reprezentanti výše zmiňovaných generací vnímají stáří, ať už obecné či stáří vlastní. Sběr dat byl prováděn ve vybraných městech a obcích. Klíčová slova ageismus, stáří, senior, stereotypy, předsudky, generace, generace X, generace Y, generace Z
Rizikové chování na sociálních sítích a jeho prevence u žáků základních a středních škol
Botlík, Tomáš ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Předložená diplomová práce "Rizikové chování na sociálních sítích a jeho prevence u žáků základních a středních škol" představuje problematiku primární prevence kyberšikany a bezpečnosti na sociálních sítích vzhledem k jejich současnému užívání žáky základních a středních škol. Dalším úkolem diplomové práce je zjistit, s jakými formami rizikového chování se cílová skupina na sociálních sítích v současné době setkává, a jak tyto sítě využívá (nejpoužívanější aplikace, frekvence užívání apod.). Práce se nezaměřuje pouze na sociální sítě samotné, ale dotýká se také problematiky kritického myšlení, neboť k problematickým jevům na sociálních sítích patří i čerpání z mnoha zdrojů, aniž by mladí lidé ověřovali správnost informací. Na základě těchto zjištění jsou navrženy krátkodobé aktivity primární prevence pro obě cílové skupiny podporující rozvoj kritického myšlení a mediální výchovu, které mohou být součástí dlouhodobých preventivních programů. Součástí návrhu aktivit jsou i doporučení pro přípravu lektorů. Obsah aktivit je založen na základě studia teoretické i metodologické literatury. Teoretickými východisky je současné pojetí primární prevence na základních a středních školách. Práce se věnuje také informačním a vzdělávacím zdrojům v této oblasti a následně i možnostem dalšího vzdělávání...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.