Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparativní analýza přístupů České republiky a Dánska ke kvalitě v dalším vzdělávání
Řeháková, Magdaléna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje přístupům České republiky a Dánska k oblastem určování a měření kvality dalšího vzdělávání. Cílem práce je analyzovat a srovnat pohledy obou států na kvalitu v dalším vzdělávání. Úvodní část nejprve vymezuje základní terminologii a poté se zaměřuje na rozdílná pojetí v určování kvality vzdělávání s následným zúžením na kvalitu v dalším vzdělávání. Dále popisuje situaci ve vybraných oblastech dalšího vzdělávání České republiky a Dánska. Prezentován je historický vývoj dalšího vzdělávání doplněný o současnou situaci ohledně legislativy, poradenství, financování a participace na dalším vzdělávání. Popisná část je zakončena představením nástrojů kvality, které obě země stanovují pro vzdělávací instituce, vzdělávací programy a lektorskou činnost. Ústřední část práce se zaměřuje na styčné a odlišné znaky obou systémů a zjištění zobecňuje. Cílem komparativní analýzy je nalézt podněty pro rozvoj určování a měření kvality v dalším vzdělávání v obou zemích. Klíčová slova další vzdělávání, kvalita, kvalita vzdělávání, kvalita v dalším vzdělávání, systémy řízení kvality, certifikace, Česká republika, Dánsko, komparace
Kulturně vzdělávací specifika seniorů
Řeháková, Magdaléna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu kulturně vzdělávacích specifik seniorů. Cílem práce je analyzovat tato specifika s ohledem na úroveň informační gramotnosti seniorů. Práce je rozdělena do šesti kapitol. Úvodní kapitola nejprve vymezuje základní pojmy týkající se stáří a stárnutí. Pozornost je věnována také demografickému vývoji a vnímání role seniora v dnešní společnosti. Dále se práce zaměřuje na koncept aktivního stárnutí. Třetí kapitola se věnuje kulturně vzdělávacím aktivitám. Po vymezení vývoje pojmu jsou představeny vybrané instituce, které se zabývají pořádáním kulturně vzdělávacích akcí. Následně jsou definována specifika seniorů jako jedné z cílových skupin těchto aktivit. Následující kapitola představuje informační gramotnost seniorů. Pozornost je věnována také projektu Senioři píší Wikipedii, jehož někteří účastníci tvoří následně respondenty vlastního kvalitativního empirického šetření. Cílem empirického šetření je zjistit, zda se kulturně vzdělávací specifika účastníků tohoto projektu liší od specifik zjištěných v již provedených výzkumech o seniorech. Klíčová slova senioři, vzdělávání seniorů, kulturně vzdělávací specifika, informační gramotnost, Senioři píší Wikipedii

Viz též: podobná jména autorů
5 ŘEHÁKOVÁ, Michaela
2 Řeháková, Martina
5 Řeháková, Michaela
1 Řeháková, Michela
1 Řeháková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.