Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 
Nová podoba zpravodajství a publicistiky v časopise Respekt s novým formátem. Vítězství a prohry.
Žižková, Markéta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá změnou, kterou v roce 2007 prodělal významný český zpravodajský týdeník Respekt. Časopis prošel od roku 1990, kdy vyšlo jeho první číslo, několika změnami, které utvářely jeho současnou podobu. Tato práce se však bude zabývat pouze výraznou proměnou, kterou prodělal v roce 2007. Tehdy přešel z novinového formátu na formát plnobarevného časopisu. Výrazně tak změnil svou grafickou podobu. Proměnil se ovšem rovněž obsah týdeníku. Přibyly nové rubriky, redaktoři začali zpracovávat nová témata, která se v periodiku dříve neobjevovala nebo byla přítomna v menší míře. Tato práce nejprve popisuje, jak vypadal časopis před změnou formátu v roce 2007, a to jak z vnější, grafické stránky, tak i z hlediska obsahu. Poté se podrobně zabývá změnou formátu. Zkoumá důvody, které k ní vedly, popisuje okolnosti, které ji provázely, včetně vyhrocené situace, kdy chtěla téměř celá redakce Respektu kvůli nesouhlasu s vedením podat výpověď. Zabývá se i ekonomickým dopadem přechodu periodika na časopisecký formát. Následně pak popisuje jeho novou podobu. V závěru práce hodnotí, jak se změnila podoba zpravodajství a publicistiky v časopise Respekt se změnou formátu, jaké prohry a vítězství změnu provázely.
Mediální obraz prezidentské kampaně Baracka Obamy v denících Mladá fronta a Hospodářské noviny
Čermáková, Jana ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz prezidentské kampaně Baracka Obamy v denících Mladá fronta Dnes a Hospodářské noviny zkoumá prezentování afroamerického politika v období primárních a všeobecných amerických prezidentských voleb. Jedná se o vrchol a závěr primárních voleb a začátek voleb všeobecných v roce 2008. Články a zprávy, které vyšly ve zvoleném období a věnovaly se dané tematice obšírněji, byly následně podrobeny metodě kvalitativní analýzy. Práce si klade za cíl nastínit právě takový mediální obraz Baracka Obamy, jaký oba deníky předkládaly, přičemž se zaměřuje na to, zda bylo na demokratického kandidáta nahlíženo především jako na Afroameričana. Důležitým zdrojem pro výzkum tak byly mediální teorie, které se zabývají způsobem, jakým média zobrazují etnické a národnostní minority. Předmětem následného zkoumání bylo stereotypní zobrazování dané skupiny a v případě Baracka Obamy popisování na základě rasového stereotypu. V závěru je nastíněn výsledný mediální obraz demokratického kandidáta a konkrétně je zde upozorněno na pochybení, kterých se média v popisu Baracka Obamy dopustila. Klíčová slova Barack Obama, americké prezidentské volby, volební kampaň, média, černoch, Afroameričan, stereotyp
Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě
Mikešová, Kateřina ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě se zabývá úlohou fashion stories ve vztahu k lifestylovým magazínům, které je publikují, s ohledem na to, jací fotografové jsou pod jednotlivými fashion story podepsáni, a zda inzerce v daných magazínech souvisí s obsahem fashion stories. Analytická část práce je založena na konkrétním příkladu tří lifestylových magazínů vycházejících v České republice - Elle, Dolce Vita, proč ne?! a na práci čtyř fotografů v nich nejčastěji publikujících - Anně Mrázek Kovačič, Standovi Merhoutovi a dvojicích Štěpánka Stein & Salim Issa, René & Radka. Je rozdělena do tří dílčích celků. První zkoumá fashion stories a jejich roli v médiích, vymezuje parametry, na jejichž základě lze určit kvalitu jednotlivých fashion stories a tyto pak aplikuje na jednotlivé magazíny. Druhý analyzuje vztah fashion stories k reklamě na základě značek, které v daných magazínech inzerují v komparaci ke značkám, které jsou ve fashion stories použity. Třetí pak analyzuje fotografický styl autorů a hledá, nakolik je ovlivněn požadavky dané zakázky.
Zobrazení Baracka Obamy v agentuře ČTK v roce 2009
Štěpánek, Adam ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza zobrazení amerického prezidenta Baracka Obamy v jeho prvním roce v úřadě pohledem tiskové agentury ČTK. V první kapitole je popsána cesta Baracka Obamy jako prvního Afroameričana na post prezidenta USA. Druhá kapitola přibližuje ČTK jako instituci a zaměřuje se na formy produkce agentury. Třetí kapitola pojednává o tom, jak ČTK informovala o osobě Baracka Obamy v průběhu celého roku 2009, s důrazem na klíčové momenty, včetně jeho návštěvy České republiky. Zvláštní pozornost je věnována průzkumům veřejného mínění, které zkoumaly popularitu Baracka Obamy. Ta byla na začátku roku 2009 velice vysoká. V takových případech obvykle obliba osobnosti později výrazně klesala. Potvrdilo se to i v tomto případě, především příčinou vysokých očekávání veřejnosti a prvních Obamových politických krocích v prezidentském úřadě.
Ideologická perspektiva na stránkách ženských exkluzivních časopisů
Kadlecová, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent) ; Pavelka, Jiří (oponent)
Ve své disertační práci se zabývám tím, jak se právě v českých exkluzivních ženských časopisech pracuje s ideologií v jazyce a jakými postupy a metodami lze ideologii zkoumat. Za samozřejmost považuji to, že je nutné ji zkoumat interdisciplinárně, jak dokazují už názvy a různorodá hlediska odborných časopisů věnujících se ideologii a kritické analýze diskurzu Discourse and Society, Discourse Studies a od roku 2007 i Discourse and Communication. Součástí disertace je zamyšlení nad možným metodickým postupem a souhrn dosavadních poznatků o ideologii v jazyce (a zejména v jazyce médií) - např. teorie Foucaultovy, Fowlerovy, Faircloughovy, van Dijkovy, Mathesonovy aj. Posléze aplikuji teoretický základ na konkrétní materiál, jímž budou exkluzivní ženské časopisy, na něž bylo zatím v rámci kulturálních a genderových studií nahlíženo téměř výhradně z levicových ideologických pozic. Ráda bych se tento přístup pokusila vyrovnat analýzou, která z podobných pozic nevychází.
Dějiny českojazyčných časopisů pro děti v letech 1850-1989
Švec, Štefan ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent) ; Knapík, Jiří (oponent)
Bibliografická evidence vysokoškolských prací 1 - Příjmení, jméno autora: Švec, Štefan 2 - Název práce: Dějiny českojazyčných časopisů pro děti v letech 1850-1989 3 - Podnázev práce: - 4 - Překlad názvu a podnázvu: A History of Czech Children Magazines 1850-1989 5 - Disertační práce 6 - Rok vydání (zpracování) práce: 2010 7 - Počet stran: 785 8 - Univerzita Karlova - Fakulta sociálních věd 9 - Referát (abstrakt) Disertační práce Dějiny českojazyčných časopisů pro děti v letech 1850-1989 se zabývá historií českých časopisů pro děti od samotného počátku jejich vývoje až do pádu komunistického režimu v roce 1989. Tuto historii práce dělí do pěti období, vyznačených obsahovými, ekonomickými a ideologickými změnami v oblasti vydávání časopisů. Výsledkem století a půl trvajícího vývoje vznikla specifická, unikátní tradice českého časopisectví pro děti a mládež, srovnatelná s nejvyspělejšími tradicemi světovými. Práce je rozdělena do tří hlavních částí: 1) úvodu, který ohledává teoretické problémy zkoumání dětských časopisů, vymezuje materiál takového zkoumání a zasazuje ho do širšího kontextu, 2) hlavní části, jež blíže popisuje pět popisovaných fází vývoje časopisectví pro děti a 3) kartotéky titulů, která blíže popisuje jednotlivé tituly, jejich obsah, vydavatele, redaktory a další informace s periodiky...
Proměna titulní strany deníku Mladá fronta Dnes v průběhu 21. století
Křivka, Vladimír ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o proměně titulní strany deníku Mladá fronta DNES v pruběhu 21. století. Autor využívá příklad zvoleného períodika, považovaného za tzv. seriózní titul, aby na něm demonstroval rostoucí bulvarizaci českých médií. V první kapitole je popisován fenomén celosvětové bulvarizace, zahrnující nejenom média, ale i celou společnost. V obecném smyslu je zde bulvarizace popisována jako nemístné zhrubnutí slovníku, senzacechtivost či upřednostňování zábavních funkcí před těmi vzdělávacími. Bulvární prvky si našly cestu dokonce již na titulní strany deníků, dosud vnímaných jako seriózní. O tom, jak se sestavuje titulní strana a jakým zpusobem se na ní bulvarizace projevuje, pojednává druhá část práce. Klíčové kapitoly bakalářské práce srovnávají obsah titulní strany deníku Mladá fronta DNES v jednotlivých zvolených obdobích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obraz české rodiny v časopisu Respekt v roce 1996 a 2006
Nováková, Marie ; Osvaldová, Barbora (oponent) ; Jirsová, Pavlína (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o tom, jakým způsobem týdeník Respekt reflektuje problematiku české rodiny a školství. Porovnávány byly články o rodině a školství z ročníků Respektu 1996 a 2006. Celá práce je rozdělena na teoretickou a vlastní analytickou část. V teoretické části je stručně popsán vývoj rodiny, vliv období komunismu na současnou rodinu a historie časopisu Respekt. V druhé části je provedena analýza tematického zaměření, analýza kritiky v nich a analýza článků z hlediska média. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.