Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 256 záznamů.  začátekpředchozí237 - 246další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova ke čtenářství prostřednictvím práce s knihou v předškolním věku
Zahradníková, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice vztahu předškolního dítěte ke knize. Teoretická část se zabývá čtenářskou gramotností, možnostmi aktivit předškolních zařízení podporujících čtenářskou gramotnost dětí a kompexností činností podporujících estický vývoj dítěte předškolního věku. V praktické části byl realizován tématicky zaměřený projekt postavený na aranžováných setkáních s pohádkou. Cílem bylo vytvořit a posílit vztah dítěte ke knize. V práci jsou dále prezentovány výsledky řízených rozhovorů a pozorování, na jejichž základě byla analyzována současná čtenářská úroveň rodin tohoto vzorku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Profesní kompetence učitelů mateřských škol
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi učitelů mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na současné vzdělávání učitelů mateřských škol i jeho historii u nás s důrazem na profesní kompetence. Kromě toho vymezuje pojem profesní kompetence a jejich různá pojetí. České vzdělávání předškolních pedagogů je porovnáno se situací v Evropě. Hlavním cílem výzkumné části diplomové práce je popsat rozdíly mezi různě vzdělanými pedagogy mateřských škol v rámci pojímání profesních kompetencí. Ve výzkumné části je konkrétně porovnáváno, jak učitelé hodnotí význam profesních kompetencí a dostatečnost jejich rozvoje v přípravném vzdělávání. Výzkumné šetření zahrnuje předvýzkum a vlastní výzkumné šetření. Předvýzkum obsahuje sběr dat dotazníky a strukturovanými rozhovory pro čtyři případové studie s různě vzdělanými předškolními pedagogy. Vlastní výzkumné šetření je realizováno formou dotazníků s učiteli mateřských škol s různorodým dosaženým vzděláním a strukturovanými rozhovory s odborníky v oblasti předškolní pedagogiky. Dále byla realizována analýza vzdělávacích plánů vybraných institucí, které vzdělávají budoucí preprimární pedagogy. Přínosem předvýzkumu je zejména významná revize dotazníků a klíčovým závěrem je zjištění, že mezi participanty s různým stupněm vzdělání jsou rozdíly v pojímání...
Spolupráce s rodinou v současné mateřské škole, její úskalí a přednosti
Schořová, Jaroslava ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží nalézt odpovědi na to, jak probíhá spolupráce mezi rodiči v současné mateřské škole. Jsou zde objasněny některé základní pojmy: spolupráce, partnerství, význam rodiny pro předškolní dítě, druhá socializace. Popisuje, co funkční spolupráce dává dítěti. Dává si za úkol zjistit, zda rodiče a pedagogové považují spolupráci za nutnou, případně co od této spolupráce očekávají a jaké formy spolupráce využívají. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce, mateřská škola, rodina, učitelka mateřské školy, ředitelka mateřské školy, evaluace spolupráce
Přechod dítěte z mateřské do základní školy
Nováková, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce v teoretické části vymezuje historický a současný význam pojmů školní zralost, školní připravenost a klíčové kompetence. Stručně mapuje historický vývoj Školství na území naší republiky a zabývá se současnou legislativou, která se týká vstupu dítěte do základní školy. Dále popisuje zápis do první třídy a porovnává návaznost preprimárního a primárního školství v ČR a v některých dalších zemích. V praktické části zkoumá pohled laické i odborné veřejnosti na školní připravenost dětí v období přechodu školství k rámcovým vzdělávacím programům. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence při vstupu do ZŠ, odklady školní docházky, mateřská škola, základní škola, rodina, adaptace dítěte, zápis do 1.třídy základní školy, pedagogicko-psychologická poradna, pedagogická diagnostika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Náročnost povolání učitelky mateřské školy
Karmasinová, Dana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem náročnosti profese učitelky mateřské školy a jejím cílem a smyslem je dokázat tuto náročnost a poukázat na ni. Zviditelnění náročné práce učitelek mateřských škol by mělo vést k jejich uznání, ocenění i prestiži. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy profese, učitelská profese a náročnost práce učitele, která spočívá v různorodosti činností i jejich proměně v historickém vývoji společnosti. V teoretické části je dále uvedeno jaké role musí ve svém povolání zvládnout učitelka mateřské školy. V posledních letech se v důsledku společenských legislativních změn setkává učitelka s novými nároky kladenými na její profesi, a tím náročnost povolání učitelky mateřské školy roste. V teoretické části je také věnovaná pozornost možnostem pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol. Výzkumná část obsahuje hodnocení náročnosti své profese samotnými učitelkami mateřských škol. Dále vyhodnocuje jejich vzdělání i další vzdělávání, kterým se samy učitelky připravují na nové nároky v praxi. V praktické části je také vyhodnoceno mínění veřejnosti o pracovních povinnostech učitelek mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti využití pedagogické diagnostiky u dětí s odkladem školní docházky
Zábrodská, Eliška ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Za použití metod pedagogického výzkumu (kazuistiky jednotlivých dětí, pozorování dětí, rozhovoru a analýzy) byla v bakalářské práci zjišťována efektivnost odkladu školní docházky u jednotlivých dětí a skutečnost, které děti byly celkově úspěšnější dle vybraných faktorů v rámci jedné mateřské školy. Výzkum se týkal deseti dětí s odlišnými důvody odkladu školní docházky. Prokázalo se, že odklad školní docházky byl prospěšný zejména pro děti, které měly posudek z pedagogickopsychologické poradny. Na základě získaných výsledků by bylo možné pro děti připravit individuální vzdělávací program zaměřený na ty oblasti, ve kterých děti měly nejvíce problémy, neboť vstup do školy je důležitým mezníkem v životě každého člověka a byla by škoda v tomto období něco promeškat Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Společné aktivity rodičů s dětmi předškolního věku
Pavlíčková, Miriam ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou společných aktivit rodičů s dětmi předškolního věku. Teoretická část analyzuje aktuální informace o rodině, včetně času rodičů a dětí. Cílem praktické části bylo zjistit, kolik volného času věnují rodiče dětem předškolního věku a jakým způsobem ho společně tráví. V práci je dále prezentován projekt spolupráce mateřské školy a rodiny, který je zaměřen na společné využití volného času rodičů s dětmi. Annotation Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 256 záznamů.   začátekpředchozí237 - 246další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.