Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Akceptace zrakového postižení v produktivním věku
Lešková, Denisa ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce je zpracovaná v rovině teoreticko-empirické. Práce se věnuje problematice akceptace zrakového postižení v dospělosti. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola charakterizuje samotný produktivní věk a její podkapitoly popisují akceptaci a neakceptaci zrakového postižení a osobnost zrakově postiženého jedince. Druhá kapitola je zaměřená na zrakové postižení a zrakové vady. Třetí kapitola poskytuje pohled na zaměstnávání osob se zrakovým postižením v produktivním věku a problémy, se kterými se setkávají. Empirická část práce je popsána ve čtvrté kapitole a je postavena na interpretaci a analýze rozhovoru se zrakově postiženou osobou. Hlavním cílem rozhovoru bylo zjistit, jak se člověk vyrovná se zrakovým postižením v dospělosti. Práce je doplněna soupisem použité literatury a přílohami.
Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem
Leichtová, Barbora ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem" se zabývá problematikou sluchového postižení u dětí a možností jeho kompenzace kochleárním implantátem. Klade si za cíl přinést základní informace o problematice kochleární implantace a následné logopedické péči, uvádí základní metody a zásady pro práci s dětmi, podložené praktickými cvičeními. První část práce, obsahující spíše teoretické informace, shrnuje poznatky týkající se sluchového postižení, kochleárního implantátu, období před implantací a celého rehabilitačního procesu v době po implantaci, včetně následné logopedické péče. Druhá, výzkumná část práce, je zaměřena na výsledky logopedické péče a rozvoj řeči u dětí s kochleárním implantátem a obsahuje případové studie tří dětí zpracované pomocí metod kvalitativního výzkumu, konkrétně metod pozorování a rozhovoru.
Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Humlová, Dominika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce na téma "Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní" školy pojednává o problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, která je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, vypracována z odborných pramenů, definuje specifické poruchy učení, popisuje jejich klasifikaci, projevy, reedukaci a možnosti a zásady vzdělávání žáků s těmito obtížemi. Praktická část se věnuje popisu příkladu dobré praxe - Základní školy Táborské, kde individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení probíhá. Zabývá se kromě charakteristiky školy, školského poradenského pracoviště a průběhu integrace i několika konkrétními příklady individuální integrace.
Role neslyšícího asistenta na základních školách pro žáky se sluchovým postižením
Przeczková, Tereza ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
RESUMÉ Tato bakalářská práce se zabývala neslyšícími asistenty, kteří působí na základní škole pro žáky se sluchovým postižením. Cílem bylo zjistit, jaký je jejich celkový význam, přínos pro žáky se sluchovým postižením. První kapitoly obsahují uvedení do problematiky sluchového postižení, kulturní a jazykové menšiny Neslyšících, vývoje a vzdělávání žáků se sluchovým postižením se zaměřením na osobnost neslyšícího asistenta a jeho přínosu ve vzdělávacím procesu. Další část bakalářské práce pojednává o výzkumném šetření, jehož cílem bylo zjistit a popsat vliv neslyšících asistentů na jedné základní škole pro žáky se sluchovým postižením přímo ve vyučovacím procesu. Výzkumné šetření probíhalo formou pozorování ve třídách, kde působil primárně slyšící pedagog spolu s neslyšícím asistentem. Jak vyplývá z výsledků šetření, přítomnost neslyšícího asistenta na základní škole pro žáky se sluchovým postižením má velký význam pro vývoj a vzdělávání žáků se sluchovým postižením v mnoha ohledech.
Komunikační systémy osob s hluchoslepotou
Kubálková, Barbora ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Název: Komunikační systémy osob s hluchoslepotou Anotace: V diplomové práci nahlédnu do problematiky komunikace a komunikačních systémů osob s hluchoslepotou se zvláštním zřetelem na rozvoj této komunikace u dětí. Práce je zaměřena jednak na hluchoslepotu jako takovou, jednak na specifika, která toto postižení přináší v období dětství. Rovněž jsou zde uvedeny nejrozšířenější komunikační systémy osob s hluchoslepotou. V druhé části práce jsou popsány výsledky dotazníkového šetření, které přinášejí praktický pohled na tuto problematiku. Přínosem by se měly stát všechny tyto shromážděné poznatky i zkušenosti, které by tak mohly opět o něco více přiblížit život jedné skupiny osob s kombinovaným postižením - konkrétně lidí s hluchoslepotou. Klíčová slova: hluchoslepota, dítě/člověk s hluchoslepotou, komunikace, komunikační systémy
Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů
Ptáčková, Klára ; Souralová, Eva (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent) ; Potměšil, Miloň (oponent)
NÁZEV: Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů AUTOR: Klára Ptáčková OBOR: Speciální pedagogika ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D. Předkládaná dizertační práce se věnuje problematice čtenářství neslyšících dětí se zaměřením na upravené texty, které slouží jako prostředek ke zvýšení čtenářských kompetencí u těchto dětí. Práce shrnuje teoretické poznatky týkající se oblasti komunikace a vzdělávání neslyšících žáků v souvislosti s problematikou čtenářství, jeho specifiky, rozvojem i kritickými místy. Zaměřuje se na modifikované literární texty pro neslyšící, metodikou jejich vytváření a různými přístupy k nim. V empirickém výzkumu bylo použito kvantitativních metod zpracování, které systematicky shromáždily a vyhodnotily údaje v kombinaci s kvalitativním přístupem. Výzkumné šetření v úvodu pomocí analýzy nastínilo jevy v upravených literárních textech užívaných pro slyšící děti mladšího školního věku. V další části je uvedena podrobná analýza upravených textů vzhledem k míře jejich obtížnosti (dle metody Mistríka). Kvalitativní část výzkumu se soustředila na deskripci, definici a konkretizaci specifických rysů a postupů v upravených českých textech pro neslyšící v komparaci s jejich výchozími verzemi. Zjištěné poznatky a...
Rozvoj komunikačních dovedností u dětí se sluchovým postižením v mateřské škole (Holečkova ulice, Praha)
Rozlívka, Pavel ; Roučková, Jarmila (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem komunikačních dovedností u dětí se sluchovým postižením v předškolním věku. Věnuje se komunikaci jakožto atributu lidské společnosti a základům teorie lidské komunikace. Uvádí čtenáře do problematiky vad sluchu, funkce sluchového analyzátoru a nastiňuje diagnostiku vad sluchu, klasifikaci sluchových vad a možnosti sluchové protetiky. Pojednává o vývoji dětské řeči a vlivech sluchových vad na komunikaci, možnostech komunikace u osob se sluchovou vadou a možnostech vzdělávání. Zabývá se také důležitostí předškolního vzdělávání dítě se sluchovou vadou, hlavními složkami rehabilitace a vzděláváním v mateřské škole (Holečkova ulice, Praha). Výzkum odpovídá na otázky, zda tato mateřská škola pozitivně ovlivňuje rozvoj komunikačních dovedností u dětí, které jí navštěvují, a jaký vliv má velikost sluchové ztráty a rodinné zázemí na rozvoj komunikace.
Gender na školách pro sluchově postižení
Pánková, Tereza ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá projevy genderu a genderovými stereotypy na školách pro žáky/kyně se sluchovým postižením a to v oblasti vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. Teoretická část je rozdělaná na dvě poloviny, kdy první polovina teoretické části práce se věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s generovou problematikou, tzn. pojmů gender, genderové stereotypy, genderové role apod. Dále se zbývá problematikou genderu na škole. Druhá polovina se věnuje člověku se sluchovým postižením, jeho vývojem a vlivem sluchového postižení na osobnost člověka. Také se věnuje základnímu vzdělávání osob se sluchovým postižením. Tyto dvě části propojuje kapitola, která se věnuje genderu, postižení a vzdělávání. Praktická část se zabývá konkrétními oblastmi týkající se vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. Ke zkoumání projevujících se genderových stereotypů v této oblasti práce využívá kvalitativního analýzu dat, získanou formou pozorování výuky na škole pro žáky/žákyně se sluchovým postižením a strukturovaných rozhovorů s vyučujícími.
Komunikační problémy neslyšících ve zdravotnictví
Jirmanová, Renata ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se věnuje komunikačním problémům neslyšících ve zdravotnických zařízeních. Cílem práce je zmapovat v současné době nejčastější problémy při komunikaci neslyšících se zdravotnickým personálem. Teoretická část práce se zabývá klasifikací sluchových vad, způsoby komunikace sluchově postižených, rolí tlumočníků znakového jazyka a právy pacientů. Praktickým východiskem práce je průzkum formou dotazníku pro neslyšící. Jsou analyzovány nejčastější komunikační potíže neslyšících ve zdravotnických zařízeních.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.