Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 166 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritéria výběru ředitele ZUŠ v Plzeňském kraji
Egermaierová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mapováním a komparací kritérií, která nejčastěji používají zřizovatelé základních uměleckých škol v Plzeňském kraji pro výběr ředitele školy. Cílem práce bylo potvrdit nebo vyvrátit výzkumný předpoklad, že zřizovatelé mají předem stanovena kritéria výběru ředitele školy. Jedním z dílčích cílů byla snaha zjistit, zda považují dotazovaní zřizovatelé za potřebné stanovit legislativně konkrétní rámec použitelných kritérií výběru ředitelů škol. Druhým dílčím cílem bylo popsat názor zřizovatelů v tomto regionu na otázku povinnosti získat manažerské vzdělání před vstupem ředitele do funkce. Součástí práce je komparace výsledků výzkumu mezi krajským zřizovatelem a obecními zřizovateli. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky, řízení lidských zdrojů, dále kompetencí zřizovatelů a kompetenčního modelu ředitele školy. Praxe přináší výsledky průzkumu, který spočívá v dotazníkovém šetření a doplňujících rozhovorech a ukazuje na určité rozdíly v nahlížení na obsazování postů ředitelů ZUŠ a jejich následné řešení. Zajímavé zjištění přinesl průzkum v oblasti názorů zřizovatelů na manažerské vzdělání ředitelů škol před vstupem do funkce. Toto zjištění představuje, především v době neustále se zvyšujících nároků kladených na ředitele, pozitivní posun směrem ke...
Řešení skupinových konfliktů v mateřské škole (z pohledu ředitelek, ředitelů mateřských škol Středočeského kraje)
Dvořáková, Jana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řešení skupinových konfliktů v mateřské škole, předkládá názory, citaci a komparaci českých i zahraničních autorů, čerpá z domácích i zahraničních pramenů. V teoretické části přináší poznatky z dané oblasti, definuje termín "konflikt", vymezuje základní druhy konfliktů, věnuje se skupinovým konfliktům v souvislosti s vlivem osobnosti jedince na vznik konfliktu. V druhé polovině teoretické části se zaměřuje na řešení a předcházení konfliktům. V tomto smyslu je též orientován výzkum, který vychází z cíle výzkumného šetření. Výzkumná část předkládá výsledky výzkumného šetření, kdy popisuje a analyzuje příčiny a řešení skupinových konfliktů v praxi. Vyhodnocení pak vede k zodpovězení výzkumných otázek. Práce je stylizována tak, aby ji mohla využít co nejširší skupina ředitelů a řídících pracovníků v mateřských školách.
SWOT analýza jako nástroj personálního plánování na škole
Junková, Markéta ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití SWOT analýzy při personálním plánování ve škole. V teoretické části jsou uvedeny přístupy k řízení lidských zdrojů a současně je tu zařazen i vývoj pojmů z této oblasti. Následně je problematika řízení lidských zdrojů rozebírána v oblasti školství. Pozornost je také věnována personálnímu plánování opět jak v tržní sféře, tak v oblasti školství. Dalším tématem, které je v práci rozpracováno, je SWOT analýza. Je nastíněn vývoj této metody i její využití v několika oblastech, včetně školství. V praktické části je použita kvantitativní metoda dotazníkového šetření, na základě které je dosaženo cíle výzkumu. Jsou zde představeny výsledky a jejich zhodnocení. V závěru je doporučení k dalšímu zkoumání této metody ve školském prostředí, které může tato technika do budoucna velmi obohatit. KLÍČOVÁ SLOVA: SWOT analýza, řízení lidských zdrojů, personální plánování
Evaluační nástroje pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu
Tichá, Zdeňka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná práce se zabývá metodami a technikami, které slouží ke sběru a analýze dat užívaných v evaluačním procesu v oblasti školních vzdělávacích programů (ŠVP) v mateřské škole. Teoretická část vymezuje definice a základní pojmy související s oblastí hodnocení a evaluace, evaluačních nástrojů a procesů. Pojmenovává základní metody a techniky evaluačních procesů a jejich praktické používání při vyhodnocování evaluačního systému v ŠVP v podmínkách sloučených mateřských škol. V empirické části se zaměřuje na oblast evaluace školních vzdělávacích programů v podmínkách sloučených mateřských škol a pracuje s informacemi získanými dotazníkovým šetřením. Zkoumá praktické využívání konkrétních evaluačních nástrojů při vyhodnocování evaluačních systémů. Analyzuje vlastní realizaci, efektivitu a funkčnost evaluačních praktik a hodnocení výsledků výzkumného šetření. Na závěr přináší doporučení možných postupů a řešení zjištěných nedostatků v oblasti evaluace školních vzdělávacích programů v podmínkách sloučených mateřských škol.
Inovace v řízení neformálního vzdělávání
Gaydošová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato závěrečná diplomová práce se zabývá inovacemi v řízení neformálního vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjistit, do jaké míry si vedoucí zaměstnanci organizací zájmového vzdělávání uvědomují potřebu inovací v jednotlivých oblastech řízení organizace, porovnat rozsah a obsah konkrétních inovací ve vybraných organizacích a prozkoumat, v jakých oblastech a na základě jakých podnětů v těchto organizacích inovace vznikají. Získané informace jsou využitelné pro efektivní přípravu dalšího vzdělávání vedoucích pracovníků organizací a popsané příklady dobré praxe jako inspirace ke zlepšování činnosti organizací zájmového a neformálního vzdělávání. V teoretické části práce je neformální a zájmové vzdělávání začleněno do celkového systému vzdělávání České republiky a jeho vývoj ilustrován na zákonech a vyhláškách od roku 1948 do současnosti. Výzkum formou strukturovaného rozhovoru odhaluje pohled respondentů na inovace v zájmovém vzdělávání a ukazuje zkušenosti respondentů se zaváděním inovací v jejich vlastních organizacích. Ze závěrů výzkumu jasně vyplývá nutnost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávání pro konkurenceschopnost jednotlivých organizací. KLÍČOVÁ SLOVA: celoživotní vzdělávání, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, zájmové vzdělávání, inovace, školní družina, školní klub, středisko...
Výběrové řízení na post ředitele školy z pohledu českého učitele a zřizovatele
Jaroš, David ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozdílným pohledem zřizovatelů a potenciálních ředitelů mateřských, základních a středních škol na konkurzní řízení. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části práce autor především analyzuje právní předpisy týkající se konkurzního řízení u nás, tj. školský zákon a jeho novely a vyhlášku č. 82/2005 Sb. V praktické části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany uchazečů o post ředitele) jednak na proces konkurzního řízení jako takové, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak se tyto názory dvou zainteresovaných stran liší. Závěry mohou být využitelné pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 uchazeči o funkci ředitele a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Ředitel školy, zřizovatel školy, konkurzní řízení, novela 472/2011 Sb., výběrová komise
Management školy a zapojování Globálního rozvojového vzdělávání do výuky
Máková Šmýdová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Globálním rozvojovým vzděláváním a zejména pak tím, nakolik je s touto problematikou obeznámeno vedení škol. Vychází proto z definice Globálního rozvojového vzdělávání, základních dokumentů, důležitých pro Globální rozvojové vzdělávání (Národní strategie Globálního rozvojového vzdělávání pro období 2011-2015), poznatků získaných na panelové diskusi k tomuto tématu a ve výzkumné části se snaží přinést odpovědi na nastolené otázky. Zjištěné skutečnosti nastiňují situaci a slouží k vyvození jistých doporučení. Tato doporučení by, v ideálním případě, mohla napomoci ředitelům škol, kteří se ještě s danou problematikou nesetkali, či právě stojí před jejím vpravováním do svých škol, nebo se potýkají s problémy při zapojování. Jedním ze záměrů celé práce je vymezení pojmu Globální rozvojové vzdělávání, posunutí této problematiky z okraje zájmu managementu škol do jeho středu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 166 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.