Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zplyňování biomasy
Kubík, Michal ; Špiláček, Michal (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologií zplyňování biomasy. Úvodní část práce je věnována biomase, jejímu rozdělení a základním způsobům jejího zpracování. Hlavní část se zabývá samotnou problematikou zplyňování, popisuje jednotlivé procesy, které během něj probíhají, a také podrobně popisuje různé typy zplyňovacích zařízení. Tato práce se také zabývá vytvořeným generátorovým plynem, nečistotami, které v něm jsou obsaženy a způsoby jejich odstraňování. V závěru práce je stručný popis vybraných aplikací zplyňovacích technologií v České republice a Evropě.
Testování remanence ve sportovním tlumiči v závislosti na materiálu magnetického obvodu
Polášek, Jan ; Kubík, Michal (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje testování maximální magnetické indukce, remanence a B-H křivek různých ocelí a uplatnění těchto poznatků při volbě materiálů pro magnetický obvod magnetoreologických (MR) tlumičů. Úvod práce se zabývá rešerší zachycující poznatky o magnetoreologických kapalinách a magnetických charakteristikách různých materiálů. Další část bakalářské práce se věnuje volbě ocelí o různém chemické složení, tepelném zpracování ocelí, jejím testováním a porovnáním s MKP výsledky. Cílem práce je také návrh upínacího přípravku na testování magnetického obvodu a popis použitých měřicích přístrojů a metodiky měření.
Rekonstrukce testeru tlumičů TriTec
Dvořáček, Milan ; Kubík, Michal (oponent) ; Sabo, Karol (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je rekonstrukce testeru tlumičů TriTec. Cílem je tedy odstranit nedostatky původní verze testeru, které znemožňovali přesnou a komfortní práci s testerem. TriTec je mobilní rezonanční adhezní tester pro bezdemontážní testování tlumičů motorových vozidel. Výstupem testu je procentuální vyjádření poměru přítlačné síly vzhledem ke statické síle, přepočtený tak, aby odpovídal výstupu metodiky EUSAMA (EUropean Shock Absorber Manufacturers Association).
Konstrukce zařízení pro odmagnetování MR tlumiče pro Hyundai
Batelka, Jiří ; Kubík, Michal (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Cílem práce bylo nalezení vhodného způsobu odmagnetování MR tlumiče. K dosažení tohoto cíle bylo sestaveno zařízení založené na Arduinu DUE a zkoumány vlivy nastavitelných parametrů na výslednou remanenci po odmagnetování. Bylo dosaženo poklesu remanence z původních 12 mT před odmgnetováním na výsledných 0,23 mT. Nalezené vlivy nastavovatelných parametrů a sestavené zařízení lze dále využít při hledání vhodných způsobů odmagnetování ostatních zařízení.
Konstrukční návrh „fail-safe“ magnetoreologického tlumiče
Hašlík, Igor ; Novák, Petr (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem takzvaného fail-safe systému magnetoreologického tlumiče. V úvodní části je obsaženo shrnutí vědomostí potřebných pro vývoj takového zařízení. Dále jsou uvedeny některé současné systémy. Následuje přehled koncepčních řešení tlumiče, z nichž je vybrána varianta ke zpracování v konstrukční části. Nakonec je sestaven zjednudušený magnetický a hydraulický model tlumiče.
Nápravové diferenciály, uložení pastorku
Kubík, Michal ; Indruch, Jiří (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem první části bakalářské práce je vytvoření rešerše základních typů diferenciálů. Počátek práce je věnován rozdělení stálého převodu. Dále následuje kapitola diferenciální ústrojí, která popisuje základní charakteristiky diferenciálů. Samotné tělo první části je popis jednotlivých typů diferenciálů Druhá část práce je zaměřená na uložení pastorku diferenciálu. V této části je uložení rozděleno dle ozubení stálého převodu. Pro jednotlivé typy jsou uvedeny konstrukční příklady z praxe. Konec kapitoly obsahuje zhodnocení a rady při konstrukci uložení pastorku diferenciálu.
Metodika odmagnetování pístu sportovního magnetoreologického tlumiče
Strmiska, Tomáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hledáním ideálních metod odmagnetování. V úvodu je nastíněna problematika magnetoreologických (MR) tlumičů. Dále je z dostupných zdrojů zjišťováno, jaké jsou vhodné způsoby demagnetizace. Je sestaven a popsán měřicí řetězec, pomocí kterého jsou hledány nejvhodnější způsoby odmagnetování pístu MR tlumiče a magnetického obvodu MR viskozimetru. Výstupem práce je analýza zaznamenaných dat včetně vyhodnocení vlivu všech popsaných parametrů a určení nejvýhodnějšího nastavení.
Magnetorheological Suspension Damper for Space Application
Kubík, Michal ; Porteš, Petr (oponent) ; dr hab. inż. Janusz Gołdasz, prof. PK (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
The present thesis deals with the development of the MR suspension damper for space application. Some important requirements for semi-active control damper for space application are a hermetic separation of operating fluids from the rest of the launch vehicle and short response time of damping element. Those requirements meet magnetorheological damper with bellows unit, according to state of the art. Magnetic circuit of the MR damper was made from ferrite material which allows to rapidly decrease the response time of the MR damper. Hermeticity was ensured using a bellows unit. Design of this type of damper exhibits a lot of design limitations. The developed MR damper with ferrite magnetic circuit achieved response time 4.1 ms and dynamic force range 8. During the design of the MR damper for space application, a new method for design of semi-actively control MR damper with short response time were searched. Specifically, the method for elimination of eddy currents in magnetic circuit of MR damper, magnetostatic and transient magnetic model, CFD model of bypass gap, hydraulic model of MR damper and their experimental verification. The presented methods allow for the design new MR damper for space application lighter, with short response time and with higher dynamic force range.
Konstrukce magnetoreologického tlumiče s nesymetrickou rychlostní charakteristikou
Válek, Josef ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se snaží nalézt optimální řešení magnetoreologického tlumiče s nesymetrickou rychlostní charakteristikou. Magnetoreologické tlumiče představují nadějný směr vývoje tlumičů vibrací, zejména díky své nastavitelné tlumivosti, závislé na velikosti elektrického proudu. Nesymetrická rychlostní charakteristika znamená rozdílné chování při stlačování a roztahování tlumiče, čehož lze dosáhnout ventily. Ventily mohou být mechanické, hydraulické, magnetické a elektrické. V této bakalářské práci jsou zhodnoceny tyto čtyři základní způsoby, jak lze nesymetrické rychlostní charakteristiky dosáhnout a vypracována koncepční řešení jejich možné aplikace. Zároveň je podrobně rozpracována a realizována varianta považována nejvýhodnější. Vybráno bylo mechanické řešení s destičkou, jehož funkčnost je ověřena výpočtem a experimentem. Experimenty prokázaly použitelnost mechanického ventilu v magnetoreologických systémech.
Časová odezva magnetoreologické kapaliny ve smykovém módu
Válek, Josef ; Vimmr, Jan (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Magnetoreologické (MR) kapaliny jsou suspenze nejčastěji olejů a prášku karbonylového železa. Při vystavení vnějšímu magnetickému poli dochází ke změně zdánlivé viskozity směsi, čehož se využívá např. v automobilním průmyslu. Od změny magnetického pole po změnu viskozity uplyne časový úsek, tzv. časová odezva, který v moderních MR zařízeních nemůže být opomíjen. Časové odezvy rozlišujeme zejména dle zátěžného módu, kdy ve smykovém módu hovoříme o reologické časové odezvě. Tento druh odezvy stejně jako makroskopické chování MR kapalin bude ovlivněn jejím zatížením a složením. Tyto ovlivňující parametry jsou v diplomové práci vyšetřeny, což bylo umožněno zkonstruováním jedinečného reometru s minimální odezvou hardwaru a vyvinutím nové metodiky měření a vyhodnocování. Jako hlavní řídící parametr reologické časové odezvy se jeví Masonovo číslo udávající poměr vnitřních sil v kapalině. Naměřená data při vyšších hodnotách Masonova čísla korespondují s numerickým modelem, avšak u nízkých hodnot byl zjištěn zásadní rozdíl způsobený nejspíše rozdílným mechanismem rozvoje smykového napětí v MR kapalině než předpokládá model. Po dalším vyšetření numerického modelu dle našich experimentálních dat bude možné predikovat chování jakékoliv MR kapaliny v jakémkoliv MR zařízení, což může výrazně zlepšit např. bezpečnost automobilní dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.