Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 265 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Screening sluchu u novorozenců
Prášilová, Nela ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Cílem diplomové práce je shrnutí dosavadních informací o vyšetření sluchu u novorozenců, zjištění míry informovanosti u nastávajících matek a predispozice z odborného hlediska k dalšímu možnému rozvoji vyšetření sluchu u novorozenců. Teoretická část obsahuje definice pojmů k této problematice, historický vývoj screeningu sluchu, aktuální poznatky a současný stav poznání dané problematiky v České republice a v zahraničí. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zjištění míry informovanosti nastávajících matek a laické veřejnosti formou dotazníku. Praktická část obsahuje mimo výsledků dotazníkového šetření také rozhovor s odborníkem. Kromě zjištění výzkumných dat bylo kladeno v diplomové práci za cíl zároveň informovat cílovou skupinu o možnostech a významu screeningu sluchu u novorozenců, jelikož je toto téma stále aktuální. KLÍČOVÁ SLOVA: Novorozenec Otoakustické emise Screening sluchu Sluchová vada Včasná diagnostika
Využití NTC metody k rozvoji dílčích funkcí u dětí v předškolním věku
Laňková, Pavlína ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se věnuji rozvoji dovedností dětí předškolního věku v předškolním zařízení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Kapitoly teoretické části se zabývají charakteristikou vývoje dítěte v předškolním věku, rozvojem dílčích funkcí a osobnostním vývojem a výchovou dítěte předškolního věku. Zabývá se vzděláváním dětí v mateřských školách a otázkou školní zralosti. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zavedení stimulačního programu NTC do výchovně vzdělávací činnosti soukromého vzdělávacího centra Salomon Preschool pro předškolní děti. V této části je zhodnocena metoda NTC na základě komparace výzkumné a kontrolní skupiny tvořené dětmi ze státní mateřské školy a dále jsou zde navrženy vhodné aktivity pro předškolní děti. Navržené aktivity jsou zaměřené na podporu konkrétních klíčových kompetencí a dovedností. KLÍČOVÁ SLOVA Dílčí funkce, předškolní věk, vývoj dítěte v předškolním věku, možnosti rozvoje dílčích funkcí, školní zralost, stimulace, vzdělávání dětí.
Úprava textu pro čtení s porozuměním u žáků se sluchovým postižením
Stará, Kristýna ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku žáků se sluchovým postižením, jejich vzděláváním, popisem výukových metod a úpravou textů pro čtení s porozuměním. Cílem praktické části byla úprava textů u čtyř žánrů, a to konkrétně povídky, dramatu, poezie a odborného článku, ověření porozumění jednoho vybraného upraveného textu v jedné třídě na Základní škole v Ječné a na základě této zkušenosti dále vytvořit metodický postup tvorby těchto textů. Metodou práce byla analýza dostupné odborné literatury, dále pozorování v ukázkové hodině českého jazyka a literatury a na závěr došlo k ověření porozumění prostřednictvím kontrolního dotazníku s otevřenými otázkami. Na základě tohoto ověření bylo zjištěno, že upravené texty žákům pomáhají lépe se v textu nebo postavách orientovat nebo například porozumět složitým větným celkům. Ověřování ale musí být prováděno více způsoby. Nelze se spoléhat na běžné testování jako u žáků slyšících pomocí otevřených otázek. Ani texty upravené nejsou vždy definitivní a musí se s nimi nadále pracovat, jelikož ke každému žáku se musí přistupovat individuálně. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, čtení s porozuměním, vzdělávání, úprava textů, testování žáků
Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni ZŠ pro sluchově postižené
Tománková, Zuzana ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání žáků se sluchovým a souběžným mentálním postižením na 1. stupni základní školy pro sluchově postižené" je zaměřena na analýzu dostupnosti didaktických materiálů u žáků navštěvujících 1. stupeň základních škol pro žáky se sluchovým postižením. Část práce je vzhledem k dané problematice zaměřena jak na metody výuky, které jsou při výchově a vzdělávání využívány, tak na spolupráci učitele s neslyšícím pedagogem či asistentem pedagoga, a dále také na typy komunikačních systémů, které nejčastěji pedagogové při své práci využívají. Součástí diplomové práce je také přehled základních škol v ČR, v nichž jsou v současné době vzděláváni žáci se sluchovým a souběžným mentálním postižením. Cílem práce bylo poukázat na jistý nedostatek didaktických materiálů pro žáky s tímto typem souběžného postižení, pro něž je nutné z hlediska specifik jejich vzdělávacích potřeb užívat různé vzdělávací strategie. K výzkumu byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru, pozorování a analýza edukačních produktů. Výsledkem výzkumu diplomové práce bylo zjištění, že dostupnost didaktických materiálů pro žáky se souběžným (sluchovým a mentálním postižením) 1. stupně základní školy není taková, jak by bylo žádoucí. Pedagogové musí často improvizovat při tvorbě vhodných pomůcek nebo užívat učebnice...
Technické aspekty u kochleárních implantací u osob s těžkým sluchovým postižením
Vacková, Dagmar ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem práce je vymezení technických aspektů kochleárního implantátu v souvislosti s dopadem na jeho uživatele. Hlavním přínosem této práce je skrze popsání jednotlivých částí implantátu a podstaty jeho fungování poukázat též na dopad jeho užívání na samotné uživatele. Zároveň též popsáním aktuálních novinek v oblasti kochleárních implantátů poukázat na stálý pokrok ve vývoji této neuroprotézy a jejího příslušenství. Bakalářská práce je zaměřena na rozdělení jednotlivých částí kochleárního implantátu a jejich technickou specifikaci. V práci je dále popsána podstata přenosu zvuku a samotného fungování implantátu a jeho nastavování. Pozornost je věnována výběru uživatelů kochleárního implantátu a postoji komunity Neslyšících k této kompenzační pomůcce. Omezení v životě uživatele kochleárního implantátu tvoří další část této práce. Jednotlivé teoretické informace jsou prokládány výpověďmi samotných uživatelek, které vyjadřují postoje a zkušenosti v jednotlivých oblastech běžného života. V závěru práce jsou uvedeny novinky v oblasti kochleárních implantátů. Jedná se hlavně o nejnovější řečové procesory a jejich příslušenství. KLÍČOVÁ SLOVA: Kochleární implantát, vnější část kochleárního implantátu, vnitřní část kochleárního implantátu, řečový procesor, vysílací cívka, komunita Neslyšících, uživatel...
Psychosociální situace hospitalizovaného dítěte s posttraumatickou poruchou tkáňové integrity
Marková, Pavla ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je shrnout poznatky speciálního pedagoga na klinice popáleninové medicíny v Praze. V teoretické části je definována problematika popálenin, jaká je historie péče o takto nemocné, jaké přístupy se užívají a prevence těchto úrazů. Dále jsou objasněny pojmy jako je nemoc a její psychické následky na dítěti, hospitalismus, atd. Poslední část teoretické části se zabývá vzděláváním dětí při zdravotnických zařízeních, blíže pak, jak funguje ZŠ a MŠ při fakultní nemocnici Královské Vinohrady v Praze, kde byl prováděn výzkum této práce. Praktická část spočívá v provedení a vyhodnocení dotazníkového šetření a popisuje 6 případových studií dětí po popáleninovém traumatu, s odlišnými mechanismy vzniku úrazu. Klíčová slova: popáleninové trauma, posttraumatická porucha, hospitalismus, vzdělávání dětí ve školách při zdravotnických zařízeních, rodina
Využití českého znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Mizerová, Miloslava ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím českého znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se sluchového postižení. Mapuje první historické počátky péče o hluchoněmé až po současné vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vzdělávacích přístupů používaných ve školách pro sluchově postižené. Následující kapitola se věnuje komunikačním systémům sluchově postižených osob. Empirická část se zabývá analýzou výsledků sledujících současné využití znakového jazyka ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřeného na učitele pedagogy z vybraných škol pro sluchově postižené v ČR. Práce by měla sloužit zejména pedagogům škol pro sluchově postižené, kteří se zajímají o využívání českého znakového jazyka během vzdělávacího procesu žáků se sluchovým postižením na různých školách. Klíčová slova: bilingvální přístup, český znakový jazyk, orální vzdělávací přístup, totální komunikace, žák s těžkým sluchovým postižením.
Komunikace ve vzdělávání neslyšících
Horký, Hynek ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikaci neslyšících. První kapitola je věnována komunikaci obecně, dále pak definuje narušenou komunikační schopnost. Popisuje rozdíly mezi verbální a neverbální komunikací a věnuje se jednotlivým druhům neverbální komunikace jako je mimika, proxemika, haptika, gestika a kinezika. Druhá kapitola pojednává o komunikačních systémech, jako jsou systémy facilitované komunikace, augmentativní a alternativní komunikace, jejich principu a důležitosti při vzdělávání neslyšících. Dále se věnuje znakovému jazyku a jeho významu při výchově sluchově postižených. Ve třetí kapitole jsou shrnuty systémy - přístupy používané při vzdělávání sluchově postižených, jejich odlišnosti, výhody a nevýhody. Klíčová slova: komunikace, sluchově postižení, vzdělávání, znakový jazyk, komunikační systémy, alternativní komunikace ABSTRACT The bachelor thesis deals with communication of the deaf people. The first chapter is about communication in general, and also defines communication disorders. It describes the differences between verbal and nonverbal communication and deals with various types of nonverbal communication such as facial gestures, proxemics, haptics, gesture and kinesics. The second chapter refers about communications systems, such as facilitated communication, augmentative and...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 265 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.