Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí201 - 210další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace pracovníků
Svobodová, Lucie ; Šerák, Michal (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá motivací pracovníků, tedy ovlivňováním jejich pracovní ochoty, s cílem zvýšit jejich výkonnost a loajalitu a vychází z toho, že lidé se svými znalostmi, schopnostmi, dovednostmi a určitým tvůrčím potenciálem jsou, při optimální úrovni motivace, klíčem k úspěchu každé organizace. Práce zdůrazňuje skutečnost, že motivace pracovníků nemůže spočívat pouze ve stimulaci hmotnými nástroji, neboť práce není pro člověka pouze zdrojem obživy, ale uspokojuje mnoho dalších potřeb, vyplývajících z přirozené lidské touhy po vykonávání smysluplné práce a sebeuplatnění. V textu je nejdříve objasněn samotný pojem motivace, její zdroje a popsán průběh a podstata motivačního procesu z pohledu psychologie. Poté jsou tyto poznatky aplikovány na oblast pracovního jednání a popsána souvislost motivace s pracovním výkonem. Pozornost je též věnována teoriím pracovní motivace, které jsou nesporným zdrojem cenných informací pro manažerskou praxi. Další část popisuje nástroje, kterými lze pracovníky stimulovat, přičemž neopomíjí ty, které si lidé ani neuvědomují a přitom mají velkou motivační sílu. Poslední kapitola je věnována motivačnímu programu organizace, nejdříve z teoretického hlediska, poté je uveden příklad motivačního programu orgamzace, působící v oblasti pojišťovnictví.
Harmonizace pracovního a rodinného života současné ženy
Vojtová, Pavla ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je informovat čtenáře o možnostech harmonizace pracovního a rodinného života současné ženy. Hned v úvodu bych však chtěla zdůraznit, že ačkoliv se v titulu vyskytuje slovo "žena", ženy nejsou - a ani nemohou být - v rámci tohoto tématu jedinou cílovou skupinou, které se harmonizace práce a rodiny bude týkat. Do této problematiky lze zahrnout všechny členy společnosti. V tomto smyslu jsou všichni lidé aktéry, kteří vytvářejí sociální realitu a tím ovlivňují kvalitu (nejen svého) života - a s ní spojené možnosti skloubení pracovní a rodinné sféry. Téma harmonizace je úzce spjato s prosazováním rovných příležitostí žen a mužů. Práce se primárně věnuje ženám, pro které je otázka slučitelnosti práce a rodiny každodenní realitou a leckdy nesnadným úkolem. Jedná se především o matky na mateřské a následně rodičovské dovolené, které v tu chvíli (a často ještě dávno před ní) stojí před rozhodnutím mezi kariérou a rodinou. Nejsou to však jen ony, kdo usilují o spokojenost v těchto dvou významných sférách života moderního člověka. Mluví-li se o ženách, musí se zároveň hovořit i o mužích. I jim je v práci věnována pozornost, protože jsou nedílnou součástí mozaiky společenských a hlavně rodinných vztahů a často stojí společně se ženami tváří v tvář podobným problémům. Otázky postavení a vztahů...
Teoretická východiska vzdělávání ve stáří
Drekslerová, Anna ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Vypracování následujícího textu bylo v prvé rade motivováno snahou prispet k rozširování povedomí o významu vzdelávání ve stárí a o možnostech a mezích jeho praktické realizace. S využitím statistik, analýz mezinárodních dokumentu a záveru nejruznejších výzkumu je poukázáno na evidentní rozpor mezi nemalými ocekáváními, která jsou na vzdelávání senioru kladena, a jeho skutecným stavem, zázemím a popularitou, jíž se teší v soucasné ceské spolecnosti. Stranou zájmu pochopitelne nemohlo zustat ani teoretické uchopení gerontagogiky - relativne moderní vední disciplíny zabývající se edukací "ve stárí a ke stárí", kterou považuji za další, velmi perspektivní, kvalitativní stadium v procesu diferenciace a specializace ved o výchove a vzdelávání. Spolecenská potreba, která za jejím formováním stojí, je obecne spojována zejména s celosvetovým trendem demografického stárnutí. Ten - nejen pro gerontagogiku - predstavuje velkou, neprobádanou oblast, nastolující radu otázek. Jaké zamerení ve vzdelávání senioru v budoucnu prevládne? Zvítezí jeho ekonomická, ci humanizacní dimenze? Bude samotnými seniory prijato jako samozrejmá soucást celoživotního rozvoje a stane se tak naplnením zodpovedného prístupu k vlastnímu, aktivnímu, stárnutí? Predkládaná práce nemá natolik vysoké ambice, aby se na tyto a radu dalších...
Manažerské vzdělávání MBA
Vítová, Dominika ; Šerák, Michal (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je manažerské vzdělávání MBA. Tento typ postgraduálního studia se začal výrazněji rozvíjet v devadesátých letech minulého století a jeho popularita neustále roste. Studium absolvují každoročně stovky manažerů po celém světě, aby se dokázali lépe zhostit svých pracovních úkolů. Vzhledem k dosavadnímu vývoji managementu se dá očekávat, že potřeba dalšího vzdělávání a rozvoje u manažera bude téměř nevyhnutelnou nutností. Jednou z mnoha možností manažerského rozvoje je právě manažerské vzdělávání MBA, jehož cílem je "vychovávat" schopnější a produktivnější manažery. Ve své práci se zabývám nejen manažerským vzděláváním MBA, ale také jeho potenciálním účastníkem - manažerem. Rozebírám zde tedy jednak osobnost manažera z hlediska požadovaných vlastností a kompetencí, a jednak povahu manažerské práce z hlediska požadavků, které jsou na ni kladeny. V následujících částech se detailněji zaměřuji na studium MBA, konkrétně na jeho charakter a aspekty výuky. V poslední části se zaobírám podmínkami úspěšnosti manažerských škol. Tato bakalářská práce by ve svém důsledku měla sloužit především jako základní materiál pro získání uceleného přehledu o současné podobě manažerského vzdělávání MBA a o všech jeho důležitých aspektech.
Harmonizace profesního a rodinného života ženy
Trnková, Dagmar ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je problém harmonizace soukromého a pracovního života ženy. Práce popisuje postavení ženy ve společnosti a na českém trhu práce a odkazuje se přitom na související sociologické a statistické údaje. Autor poukazuje na přímou souvislost mezi mateřstvím a znevýhodňováním ženy v zaměstnání. Detailněji se věnuje také rodině a její podpoře ze strany státu a zaměstnavatele.
Srovnání přípravy vedoucích v dětských organizacích a pedagogů volného času
Chlumská, Lucie ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalárské práce je zmapování a srovnání soucasného stavu odborné prípravy vedoucích v detských organizacích a pedagogu volného casu na vysokých školách. Nejprve se zabývá problematikou celoživotního ucení, formálního a neformálního vzdelávání. Dále popisuje odbornou prípravu vedoucích jakožto príklad neformálního vzdelávání. Sleduje legislativní aspekty této prípravy, soucasnou vzdelávací nabídku a popisuje tuto nabídku z hlediska obsahu, forem a metod. Poukazuje na skutecnost, že príprava vedoucích není stále právne zakotvená a liší se v jednotlivých organizacích. Na druhou stranu, vzdelávací nabídka je pomerne široká, vedoucí i organizace, v nichž pusobí, mají potrebu odbornou prípravu dále rozvíjet. Poté nahlíží na soucasný stav vysokoškolské prípravy pedagogu volného casu s durazem na vzdelávací nabídku a obsah vzdelávání jakožto príkladu formálního vzdelávání. Vzdelávání pedagogu volného casu se odehrává zejména v bakalárských studijních programech, navazující magisterské studium tohoto oboru je spíše výjimecné. Na záver tato práce oba typy odborné prípravy porovnává a predkládá návrhy na prekonání jejich slabin. Ze srovnání mj. vyplynulo, že pedagogové volného casu mají díky príprave širší možnosti uplatnení, vedoucí jsou naopak pripravováni na míru dané organizaci.
Vliv rekvalifikace na zaměstnanost uchazečů o zaměstnání v rámci lokálního trhu práce
Švarcová, Miroslava ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem rekvalifikace. Úvodní část popisuje obecné teoretické pojmy, které souvisí s nezaměstnaností, rozebírá rizikové skupiny, které jsou nezaměstnaností nejvíce ohroženy. Práce poukazuje na současný systém rekvalifikačního vzdělávání v České republice, sleduje historický vývoj politiky zaměstnanosti a nakonec rozebírá možnosti rekvalifikačního vzdělávání v okrese Most. Nedílnou součástí této práce je obecná charakteristika mosteckého regionu, který je specifický vysokou mírou nezaměstnanosti a omezenými možnostmi zaměstnanosti. Proto je práce zaměřena hlavně na rekvalifikace realizované úřady práce pro nezaměstnané. Statistická data, která jsou v bakalářské práci analyzována, jsou za období 2004-2008 a týkají se rekvalifikací, které realizoval Úřad práce v Mostě. Cílem této analýzy bylo porovnat vliv věku, vzdělání a pohlaví na vstup do rekvalifikace. Dále jsou podchyceny výsledky rekvalifikace u rizikových skupin.
Vzdělávání cizinců
Kalhotková, Iveta ; Beneš, Milan (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je "Vzdělávání cizinců". Práce popisuje základní vymezení této problematiky. Zabývá se migrací jako jevem, který naší společnost provází a následnou integrací jako logickým důsledkem procesu migrace. Práce vymezuje možnosti legálního pobytu na našem území na základě víz nebo na základě žádosti o mezinárodní ochranu. Vzděláváním se práce zabývá především v souvislosti s integrací cizinců do české společnosti, jíž je bezpochyby součástí. Diplomová práce přináší přehled integračních a vzdělávacích služeb, které poskytují státní orgány České republiky a nevládní neziskové organizace. V příloze této práce naleznete rozhovory s cizinci, kteří se zapojili do projektů, které jim v jejich situaci mají pomoci. Sami můžete posoudit, jak pomoc a naši zemi vnímají. Jak je z mé diplomové práce patrné, integrace a tedy i samotné vzdělávání cizinců je komplikovaný proces, při kterém je nutné zapojení celé řady organizací. A i když se všechny tyto organizace spojí a budou fungovat s naprostou přesností a neomylností, nebude to nic platné, pokud se dobrovolně nezapojí samotní cizinci a celá česká společnost nebude tomuto tématu otevřená.
Příležitosti a ohrožení rozvoje neziskových organizací
Limanová, Kristýna ; Reichel, Jiří (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Vývoj společnosti, legislativní uspořádání a ekonomické prostředí výrazně ovlivňují neziskový sektor a jeho subjekty. Lze říci, že za dobu své existence získaly neziskové organizace ve společnosti své nenahraditelné místo. Toto jejich postavení je však stále ohroženo neporozuměním ze strany široké veřejnosti. Je proto nutné přesně definovat pojmy neziskový sektor a nezisková organizace tak, aby byly srozumitelné široké veřejnosti a v budoucnu se tento sektor mohl těšit větší a efektivnější společenské podpoře. Vzhledem ke snaze snížit závislost na státních dotací je také nezbytné upravit právní prostředí na podporu vícezdrojového financování subjektů neziskového sektoru. Je třeba zajistit přesné monitorování jejich činnosti a transparentnost finančního hospodaření. Autorka práce popisuje a hodnotí současný stav vybrané neziskové organizace na základě zvolených parametrů. Zaměřuje se dále zejména na význam styku s veřejností jako příležitost pro její další rozvoj. Autorka dochází k závěru, že jen s podporou široké veřejnosti mohou subjekty neziskového sektoru stabilně a dlouhodobě naplňovat svá poslání a cíle. Neziskové organizace by měly více využívat všech dostupných nástrojů public relations a pravidelně a pravdivě informovat veřejnost o svých aktivitách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí201 - 210další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.