Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak motivovat děti ke čtenářství: akční výzkum v mateřské škole
Papayová, Vanda ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu, jak motivovat děti předškolního věku ke čtenářství a zároveň zlepšení jejich čtenářské pregramotnosti. Cílem mé práce bylo, aby si děti předškolního věku vytvořily kladný vztah ke čtenářství a také abych je namotivovala k zájmu o knihy za pomoci realizovaných aktivit. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V části teoretické se zabývám vysvětlováním pojmů jako je čtenářství, čtenářská pregramotnost a gramotnost, dále uvádím faktory, které ovlivňující dětského čtenáře, také se zabývám rolemi četby a rozvojem čtenářství. Druhá kapitola pojednává o rozvoji čtenářství a o motivaci. Poslední kapitola v teoretické části je o současné literatuře. V empirické části popisuji realizovaný akční výzkum ve vybrané mateřské škole. Během akčního výzkumu jsem si stanovila problém a následně jsem si určila návrh na podporu motivace dětí ke čtenářství. V rámci výzkumného šetření jsem za pomoci své vedoucí práce sestavila dotazník (pretest a posttest), který jsem následně zpracovala a vyhodnotila. Při shrnutí a vyhodnocení získaných dat jsem došla k závěru, že aktivity, které jsem s dětmi realizovala, byly úspěšné. KLÍČOVÁ SLOVA čtenářství, předškolní dítě, motivace ke čtenářství, mateřská škola
Krizová pomoc u Policie ČR
NOVOTNÁ, Kateřina
Bakalářská práce čtenáře seznamuje s pojmem krize a pomocí v krizi, jakožto krizovou intervencí či první psychickou pomocí, kdy však klíčovou část práce představují krizové pomoci u PČR s důrazem na jejich hodnocení z hlediska standardů psychosociální pomoci a spolupráce. Cílem práce je s oporou odborné literatury poukázat na diferencovanost v oblasti péče o příslušníky Policie České republiky, kdy značnou úlohu, co se komparace týče, má odborná psychologická péče a standardy psychosociální pomoci.
Vlivy působící na kvalitu spermatu hřebců
NOVOTNÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce pojednává o problematice vlivů působících na kvalitu spermatu u hřebců. Práce je literární rešerší k dané problematice, která byla zpracována z české a zahraniční literatury. Ze získaných informací byl vytvořen závěr.
Porovnání chemické spotřeby kyslíku a celkového organického uhlíku pro stanovení organických látek ve vodě
Tobolková, Eva ; Načeradská, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Chemická spotřeba kyslíku (CHSK) a celkový organický uhlík (TOC) jsou stanovení, která se používají k sumárnímu zhodnocení organického znečištění vod. Tato stanovení však neposkytují stejné informace o obsahu organických látek ve vodách. CHSK je oxidační metoda a různé látky na toto stanovení reagují odlišně. TOC je jako ukazatel organického znečištění přesnější. Pro vody s různým složením se proto jejich poměr bude lišit. Tato práce se zaměřuje na zhodnocení výhod a nevýhod stanovení CHSK a TOC a porovnání jejich poměrů u vod s různým složením. Cílem práce také bylo určit, zda je u různých typů vod vhodné zavedení koeficientů pro přepočet CHSK a TOC. Na základě literární rešerše bylo zjištěno, že stanovení TOC poskytuje přesnější informace o obsahu organického znečištění ve všech typech vod. Stanovení CHSK dichromanovou metodou má význam u odpadních vod, a to zejména kvůli odhadu podílu rozložitelného znečištění. Poměr CHSK/TOC pro komunální vody je díky jejich podobnému složení poměrně stabilní a stanovení přepočítávacího koeficientu je zřejmě možné. U průmyslových odpadních vod toto neplatí, jelikož se hodnoty poměru liší v rámci jednoho, ale i v rámci různých odvětví. Pro přírodní vody prakticky neexistují studie, které by zároveň poskytovaly hodnoty poměru CHSK/TOC a informace o složení těchto...
Implications of the Double Reduction Policy in China for the providers of shadow education
Yu, Zhu ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Cílem práce je prozkoumat, jaké důsledky má politika dvojí redukce (2021) v Číně pro poskytovatele stínového vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické a části empirické. Teoretická část pojednává o definici stínového vzdělávání prostřednictvím definic a charakteristik. A pak poskytuje aktuální přehled výzkumu stínového vzdělávání v Číně, který postrádá výzkum související s politikou a perspektivní výzkum v sektoru stínového vzdělávání. V empirické části byla použita metoda sekundární analýzy dat a rozhovory. Zaprvé, práce ukázala rysy čínského stínového vzdělávání, populární byl typ malotřídní třídy a stínové vzdělávání na venkově a ve městě má rozdíly. Za druhé, byly diskutovány hnací síly stínového vzdělávání, soutěž nutí rodiče nakupovat stínové vzdělávání. Za třetí, čínské stínové vzdělávací politiky byly přezkoumány, existovaly čtyři fáze, podpůrná politika; regulační politika; politika Laisses-Faire; prohibiční politika. A pak prozkoumal politiku dvojitého snížení, jak je regulována, implementována. V této kapitole bylo zjištěno, že politika má určité nedostatky a nebyla plně implementována KLÍČOVÁ SLOVA Zásady dvojitého snížení; Implikace vzdělávací politiky; Vývoj stínového vzdělávání v Číně; Stínová výchova;
Spolupráce veřejné knihovny a mateřské školy: Vícepřípadová studie
Hajduchová, Hana ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce s cílem popsat reálný stav a možnosti spolupráce veřejné knihovny a mateřské školy v podpoře čtenářství dětí předškolního věku se zabývá rozvojem čtenářství dětí předškolního věku, popisuje mateřské školy v podpoře čtenářství a stav veřejných knihoven ve vztahu k dítěti předškolního věku. S ohledem na zvolené téma a cíl práce jsem využila kvalitativní výzkum, konkrétně desing případové studie, který popisuje spolupráci tří mateřských škol s veřejnou knihovnou. Jako metoda sběru dat byl využit polostrukturovaný hloubkový rozhovor a obsahová analýza čtenářských prostředí v mateřských školách a knihovně. Z výsledků výzkumu je patrné, že mateřské školy navozují spolupráci s veřejnými knihovnami především proto, aby se děti seznámily s prostředím knihovny, což je pro knihovny výhodné ke zvyšování počtů svých čtenářů.
Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku
Novotná, Kateřina ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název práce: Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí předškolního věku pomocí testové baterie MOBAK-KG a porovnat jejich výsledky v závislosti na pohlaví. Dílčím cílem bylo zjistit postoje učitelů k genderové problematice ve vztahu k pohybovým aktivitám. Zjišťovali jsme, zda pohlaví dětí ovlivňuje pedagogy při výběru a nabídce pohybových aktivit. Výzkumné metody: Pro zjištění úrovně motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí byla využita standardizovaná testová baterie MOBAK-KG. Celkem bylo testováno 24 dětí z toho 12 dívek a 12 chlapců. Pro zjištění dílčího cíle byla využita metoda dotazníku, kterého se zúčastnilo celkem 13 respondentů. Obě části výzkumu byly realizovány ve vybrané mateřské škole. Výsledky: Výsledky testové baterie MOBAK-KG ukázaly, že v testech ověřující manipulační dovednost vykazuje skupina chlapců nepatrně lepší výsledky než skupina dívek. V testech zaměřených na lokomoční dovednosti se mezi skupinou dívek a chlapců rozdíly nevyskytovaly. Celkově lze říct, že zjištěné rozdíly mezi skupinou dívek a skupinou chlapců jsou minimální, statisticky i věcně nevýznamné. Tato zjištění jsou v souladu s odpověďmi pedagogů na dotazníkové šetření zaměřeného na...
Hodnocení žáka v přírodopisu
Ouředníková, Eliška ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na formativní hodnocení v přírodopisu a dotýká se jeho využití ve výuce přírodopisu. Cílem je představit formativní hodnocení, jeho strategie, metody a postupy které lze využít v hodinách přírodopisu, ale i mimo něj. Teoretická část se věnuje problematice školního hodnocení a zvýšená pozornost je věnována formativnímu hodnocení. V praktické části bylo cílem zjistit, jak hodnotí učitelé v hodinách přírodopisu, jaké mají povědomí o formativním hodnocení a jaký k němu zaujímají postoj. Autorka se rozhodla pro kvalitativní výzkum. Design výzkumu je případová studie. Případová studie je designem empirickým a slouží ke zkoumání a porozumění jednomu nebo několika málo případů. Metodou sběru dat byl hloubkový rozhovor. Autorka chtěla zjistit, jak dotazovaní učitelé ověřují znalosti jednotlivých žáků a jaký to pro ně má význam. Dále chtěla od dotazovaných vědět, co pro ně znamenají známky jako takové. Zajímala se také o dopad pandemie Covid-19 na výuku a s tím spojené hodnocení. Ve výzkumu se ukázalo, že i do výuky přírodopisu je vhodné zařadit různé strategie, metody a postupy formativního hodnocení. Mezi nejdůležitější a možno říci i nejefektivnější lze zařadit zpětnou vazbu, hodnocení podle předem stanovených kritérií a vrstevnické hodnocení. Z výzkumu vyplynulo, že...
Metoda CLIL a její využití na 1. stupni ZŠ
Červená, Michaela ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá obsahově a jazykově integrovaným vyučováním, metodou CLIL (Content and Language Integrated Learning). Konkrétně je práce zaměřena na její využití při výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Teoretická část obsahuje seznámení s charakteristikou metodologie CLIL, její historií a teoretickými východisky. Dále se zabývá specifiky, které do výuky tato metoda přináší, včetně cílů, strategií a aktivit, výukových materiálů pro tento typ vyučování či výhod a rizik tohoto obsahově a jazykově integrovaného vyučování. Práce také mapuje, to jak realizace metody vypadá ve vybraných evropských zemích, včetně České republiky. Konkrétně v případě České republiky práce uvádí informace týkající se učitelů CLIL, organizace vyučování CLIL či projektů zaměřených na CLIL, které na území v uplynulých letech probíhaly. Cílem praktické části je popsat jakým způsobem je metoda aplikována na prvním stupni vybraných českých základních škol a jak je vnímána její efektivita a atraktivita z pohledu žáků a učitelů. Výzkum má formu vícečetné případové studie s využitím pozorování vyučovacích hodin a rozhovorů s žáky a učiteli ze tří základních škol v Praze. Výsledkem je analýza autorova vlastního pozorování CLIL výuky a zmíněných rozhovorů, doplněná o shrnutí poznatků ze všech částí výzkumu...
Podoba závěrečného hodnocení žáků v době distanční výuky (COVID-19): pohledem žáků a pedagogů
Malinová, Zuzana ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce, která nese název Podoba závěrečného hodnocení žáků v době distanční výuky (COVID-19), se věnuje formě hodnocení na vysvědčení v době pandemie COVID-19, zabývá se klady a zápory jednotlivých forem hodnocení a zkoumá preference žáků i jejich vyučujících, a to z různých hledisek, například motivace k učení. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních úseků - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá školním hodnocením a jeho pojetím, funkcemi, formami, ale například i jeho historií. Najdeme zde dále kapitolu věnující se motivaci žáků k učení, jaké jsou principy a metody rozvíjející žákovu motivaci k učení či hlavní překážky v rozvinutí motivace u žáků při práci ve škole. Teoretickou část uzavírá kapitola o hodnocení na vysvědčení v době pandemie COVID-19. Cílem empirické části bylo zjistit, zda žákům vyhovovala změna hodnocení na vysvědčení z důvodu distanční výuky a pandemie COVID-19, popsat názory žáků druhého stupně či nižších ročníků osmiletého gymnázia a jejich vyučujících na různé formy hodnocení; popsat zkušenosti vyučujících s hodnocením v souvislosti s distanční výukou a následně porovnat zkušenosti a názory žáků a učitelů k otázce forem hodnocení. Výzkum se skládal ze dvou částí, a to z kvalitativní části ve formě rozhovorů s učiteli a kvantitativní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.