Název:
Spolupráce veřejné knihovny a mateřské školy: Vícepřípadová studie
Překlad názvu:
Cooperation between a Public Library and Kinderkarten: A Multiplecase Study
Autoři:
Hajduchová, Hana ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s cílem popsat reálný stav a možnosti spolupráce veřejné knihovny a mateřské školy v podpoře čtenářství dětí předškolního věku se zabývá rozvojem čtenářství dětí předškolního věku, popisuje mateřské školy v podpoře čtenářství a stav veřejných knihoven ve vztahu k dítěti předškolního věku. S ohledem na zvolené téma a cíl práce jsem využila kvalitativní výzkum, konkrétně desing případové studie, který popisuje spolupráci tří mateřských škol s veřejnou knihovnou. Jako metoda sběru dat byl využit polostrukturovaný hloubkový rozhovor a obsahová analýza čtenářských prostředí v mateřských školách a knihovně. Z výsledků výzkumu je patrné, že mateřské školy navozují spolupráci s veřejnými knihovnami především proto, aby se děti seznámily s prostředím knihovny, což je pro knihovny výhodné ke zvyšování počtů svých čtenářů.Bachelor's thesis aims to describe the actual state and options for cooperation between a public library and a kindergarten. The thesis is focused on supporting preschool children in reading. The text is interested in developing reading habits in preschool children and describes the kindergartens, their support in this topic and the state of the public libraries in relation to the preschool children. In respect of the chosen subject and the aim of the thesis, used methods are quality research, specifically design of the case study containing cooperation of three kindergartens and the public library. Data are collected using half structured in-depth interview and content analysis of spaces for readers in the kindergarten and the public library. From the research outcome it is clear that the kindergarten stimulate cooperation with the public libraries especially for introducing children to the library's space. This action is also beneficial for the public library in the rise of readers.
Klíčová slova:
mateřská škola; veřejné knihovny; vícepřípadová studie; čtenářství dětí předškolního věku; kindergarten; multiplecase study; public library; reading of preschool children