Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  začátekpředchozí189 - 198dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání pojetí současné sociální pedagogiky v anglofonních a posttotalitních zemích na základě přikladu Ruska a Velké Británie.
Nigmatova, Maria ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce řeší odborný problém spojený se současným pojetím sociální pedagogiky. Během posledního desetiletí se v anglofonních zemích začíná projevovat zájem o sociální pedagogiku tak, jak je vnímaná na území Evropy - tj, v jejím širokém pojetí. Tuto skutečnost potvrzuje fakt, že se v rámci mezinárodní spolupráce vědců, akademiků a jiných badatelů v oblasti sociální pedagogiky objevují stále častěji překlady a jiné knižní publikace na téma sociální pedagogiky. V těchto pramenech můžeme nalézt informaci, že je v anglosaské tradici sociální pedagogika spojená primárně s dětmi a mládeži, a nezahrnuje jiné věkové kategorie. Avšak autoři tvrdí, že sociální pedagogika v jejím širším pojetí má velký potenciál pro řešení sociálních problémů. Proto se vědci snaží implementovat sociální pedagogiku do kontextu sociální práce, která má v anglofonních zemích bohatou tradici. Cílem práce je vyhledat, podrobně analyzovat a porovnat příslušné zdroje spojené s pojetím sociální pedagogiky ve Velké Británii a Rusku. Jako hlavní prameny pro praktickou čast byly vybrány učebnice pro VŠ, studijní materiály a studijní plány univerzit, kde je sociální pedagogika vyučovaná jako samostatný obor. Tyto zdroje jsou stručně a přehledně popsané, analyzované a přibližuji problematiku pojetí současné pedagogiky ve zmíněných...
Problematické oblasti života studentů vysokých škol trpících sociální fobií
Šimonová, Lucie ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato práce se zabývá problematickými oblastmi života studentů vysokých škol trpících sociální fobií. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem sociální fobie a popisuje její příznaky a možné příčiny. Také zmiňuje povahové vlastnosti či emoce, od kterých je třeba sociální fobii odlišit. Dále se zabývá obdobím rané dospělosti a popisem vysokoškolského prostředí se zaměřením na potencionální faktory v obou oblastech, které mohou jedincům se sociální fobií přinášet problémy či způsobovat stres. Vzhledem k povaze práce byl zvolen kvalitativní výzkum a pro metodu sběru dat byl vybrán hloubkový polo-strukturovaný rozhovor, kterého se účastnilo pět respondentů. Analýza dat ukázala, že sociální fobie vážně postihuje celou řadu oblastí života během studia na vysoké škole. Na základě výpovědí respondentů bylo zjištěno, že nejvíce bývá komplikována oblast vztahů, a to především partnerských. Dále sociální fobie výrazně komplikuje oblast vzdělání a oblast práce, kdy nebývá výjimkou, že jedinci mají vzdělání či pracovní pozici neúměrnou jejich potenciálu. Jedním z největších problémů se stává komunikace s ostatními, a také skutečnost, že zdraví jedinci si jen obtížně dokáží představit, čím tito lidé prochází. V závěru práce jsou také navrhnuty možné formy...
Založení České zahradnické akademie-Mělník a její současnost
Šrubařová, Svatava ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá založením České zahradnické akademie-Mělník a její současností. Teoretická část seznamuje s historií Mělníka a představuje vybrané místní vinaře. Popisuje založení první vinařsko-ovocnářské školy na Mělníku, organizaci výuky, např. podobu přijímacích zkoušek, vyučovací předměty, odborný výcvik, pedagogický sbor, závěrečné zkoušky. Zaměřuje se také na seznámení se školou v současné době, popisuje přijímací zkoušky, studijní obory, vyučovací předměty, odborný výcvik, úspěchy školy. Součástí je i pohled na školu z hlediska didaktického a společenského. V úvodu praktické části je provedeno porovnání školy, jaká byla při jejím otevření a jaká je škola v současnosti. V této části jsou také rozhovory se současnou ředitelkou a absolventem této školy. KLÍČOVÁ SLOVA Způsob výuky na škole, odborné vzdělání, maturitní obory, učební obory, vyučovací předměty na škole.
Úroveň znalosti etiky a etikety u žáků středních škol
Sýkorová, Zdenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá úrovní znalostí etiky a etikety u žáků na středních školách. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jestli jsou jim známy rozdíly mezi těmito vědami. Jak žáci sami chápou smysl etiky. Jaké etické hodnoty jsou pro ně nejdůležitější, co jim naopak na současné morálce vadí. V oblasti etikety jsem zjišťovala, zdali žáci znají základní pravidla společenského chování, kdo nebo co je pro ně zdrojem těchto znalostí, a v neposlední řadě zdali jsou toho názoru, že bychom se měli podle etikety chovat. Informace k výzkumu jsem získávala prostřednictvím dotazníků a rozhovorů, které jsou zahrnuty v praktické části mojí práce. Díky tomuto výzkumu jsem získala odpovědi, podle kterých jsem došla k závěru, že úroveň znalosti etikety je u žáků spíše průměrná. Na rozdíl od toho etika, její chápání a to jak mají žáci nastavený morální kompas, se ukázalo být na velmi dobré úrovni. V teoretické části mojí práce jsem popsala charakteristiku, smysl, historii a stručný vývoj jak etiky, tak etikety. Dále se také zabývám genderovým rozlišením pravidel v etiketě, ale i odlišným chápáním genderu v etických názorech a genderem jako takovým.
Komparace rámcového vzdělávacího programu a státní maturity s pedagogicko-filosofickými směry a jejich představiteli
Varga, Vít ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat české školství na příkladu rámcového vzdělávacího programu a státní maturity s pedagogicko-filosofickými směry a myšlenkami pedagogických odborníků. Nejprve charakterizuji vybrané pedagogické směry a jejich představitele, poté popíši rámcový vzdělávací program z hlediska vývoje, důvodů vzniku, inspirace v okolních státech a jeho revize. Stejně tak se zaměřím i na státní maturitu z vývojového hlediska, důvodů vzniku a statistik maturitních výsledků. V praktické části se budu zabývat nejprve porovnáváním rámcového vzdělávací programu a pedagogicko-filosofických směrů nebo odborníků z historie i současnosti. Jako příklad si zvolím Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP ZV), u něhož se zaměřím na klíčové kompetence, které následně budu porovnávat s různými odborníky a koncepty ze současnosti i z minulosti. Také zjistím, která z kompetencí převládala i v minulém období a případně kdo ji případně prosazoval. Dále se zaměřím na státní maturitu, u které si vyberu dva současné trendy - centralizaci vzdělávacích systémů a povinnou maturitu z matematiky. Oba trendy budu porovnávat s myšlenkami odborníků a budu se snažit uvádět argumenty pro a proti, jestli jsou trendy spíše užitečné, či nikoli. Podívám se na odborníky, kteří prosazovali podobné nebo rozdílné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   začátekpředchozí189 - 198dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.