Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí185 - 194dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima školní třídy v alternativní a tradiční škole
Kubátová, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Předmětem diplomové práce je klima třídy v alternativní a tradiční škole. Diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji vysvětlení základních pojmů týkajících se tématu. Dále se práce zabývá metodami diagnostiky třídního klimatu. Praktická část je tvořena výzkumem, který je realizován ve třídách škol alternativního a tradičního typu. Výzkum má kvantitativní charakter a jeho výzkumným nástrojem je dotazník. Praktická část je koncipována jako porovnání třídního klimatu mezi třídami obou typů škol. Cílem práce je porovnat třídní klima v alternativní a tradiční škole a interpretovat zjištěná data.
Vzdělávání českých menšin v rumunském Banátu
Lejskeová, Jana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje, jak je zřejmé již z názvu, na edukaci českých menšin v oblasti rumunské části Banátu (druhá část Banátu je srbská a žijí tam také české menšiny, ty však v této práci zahrnuty nejsou), popisuje vzdělávání již od založení českých vesnic až po současnou situaci v základních školách, zmiňuje v historickém kontextu změny, které tamější školství zásadně ovlivňovaly v průběhu let, jsou zde popsány zásadní části z rumunského vzdělávacího systému i spolupráce s ČR. Důležitou součástí je také výzkum, který proběhl na Banátských školách. V přílohách jsou fotky dětí z gernické základní školy, rozvrhy hodin gernické školy a část zpracovaných dotazníků.
Možnosti rozvoje kognitivně nadaných žáků v rámci 1. stupně běžných základních škol
Šlapalová, Klára ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje kognitivně nadaných žáků na 1. stupni běžných základních škol a je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena především na vysvětlení pojmů souvisejících s touto problematikou, charakteristiku kognitivně nadaného žáka a vymezení možností rozvoje jeho nadání v rámci 1. stupně základní školy. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký je přístup škol a jejich pedagogů ke vzdělávání kognitivně nadaných žáků a které metody práce a strategie jsou ve vzdělávacím procesu využívány.
Škola doma - výchova a vzdělávání dítěte na l. stupni v rodinném prostředí
Procházková, Romana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je domácí vzdělávání dítěte na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části se zabývám historií, vývojem a jednotlivými oblastmi domácího vzdělávání - důvody pro vstup do domácího vzdělávání, socializace dítěte v domácím vzdělávání a efektivita domácího vzdělávání, ve kterých jsem se snažila shrnout názory zastánců i odpůrců. V praktické části jsem pomocí strukturovaných rozhovorů s pěti rodinami získala konkrétní důvody pro vstup jednotlivých rodin do domácího vzdělávání. Dále jsem načerpala informace, jak je náročná příprava na výuku a výuka samotná, a jaká existují negativa domácího vzdělávání. Zjistila jsem, že výpovědi respondentů se poměrně shodují, žádné velké rozdíly jsem neshledala. Také rodiče potvrzují většinu názorů zastánců domácího vzdělávání uvedených v teoretické části. Tato práce by měla přinést základní informace a osobní zkušenosti rodin především rodičům, kteří o domácím vzdělávání uvažují.
Výchovné a vzdělávací problémy dětí z rozvedených rodin
Křiklánová, Vendula ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce "Výchovné a vzdělávací problémy dětí z rozvedených rodin" pojednává o negativních dopadech rozvodu na děti. Zaměřila jsem se především na problémové až delikventní chování, změnu školního prospěchu, problematiku záškoláctví a celkovou úspěšnost dětí z rozvedených rodin. Přináší ale také odpovědi na důležité otázky: Proč přibývá rozvodů? Jak minimalizovat tyto negativní dopady rozvodu na děti? Tato práce je výhradně teoretická, vychází však z dostupných zahraničních výzkumů, jež poskytují této práci potřebná fakta a dlouhodobé výsledky.
Vzdělávání dobrovolníků v Hospici sv. Štěpána
Stejskalová, Zuzana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním dobrovolníků v Hospici sv. Štěpána v Litoměřicích. Vytváří přehled o školeních, kterými musí dobrovolník projít a o pravidelných supervizích, kterými musí procházet po celou dobu svého působení v této organizaci. Poukazuje i na možnosti vzdělávání a rozvíjení osobnosti, které dobrovolník v Hospici sv. Štěpána má - workshopy, přednášky, semináře a mnohé další. V práci jsou obsaženy i výsledky dotazníků od dobrovolníků, ve kterých lze najít jejich vlastní zkušenost s prací dobrovolníka, motivaci pro tuto práci a v neposlední řadě jejich vyjádření ke vzdělávání dobrovolníků. Cílem této práce je na konkrétním příkladu přiblížit hospicové hnutí v České republice a důležitost vzdělání dobrovolníků pro tuto činnost, kterou vykonávají.
Pedagogické aspekty v přípravě budoucích pěstounů v ČR
Vondrovicová, Lenka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu přípravných kurzů pro žadatele o pěstounskou péči. Cílem práce je zmapovat průběh odborných příprav budoucích pěstounů a doplnit jej o jejich subjektivní názory. V teoretické části poukazuje na aktuální legislativní změny ovlivňující oblast náhradní rodinné péče v ČR. Dále se zabývá tématy úzce spjatými s pěstounskou péčí, jako například příbuzenská pěstounské péče, kontakt s biologickými rodiči nebo identita dětí v pěstounské péči. Následující část práce je zaměřena na analýzu dostupných vzdělávacích programů pro pěstouny, jejich specifika a dále s nimi související metodická doporučení Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky. Praktická část práce byla realizována za podpory DC Paprsek. Formou polostrukturovaných rozhovorů s žadateli o pěstounskou péči byl zkoumán jejich subjektivní náhled na efektivitu a důležitost vzdělávacích kurzů.
Psychohygiena ve škole a aplikace relaxačních technik do vyučování na základní škole
Kohoutová, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou psychohygieny ve škole a možností aplikace relaxačních technik do vyučování na základních školách. Duševní hygiena je zde zaměřena především na žáky. V práci je vymezeno několik základních pojmů vztahujících se k tématu, jako např. psychohygiena, duševní zdraví, relaxační techniky apod. Hlavním záměrem této práce je poukázat na nutnost věnovat větší pozornost psychohygieně žáků od základní školy z důvodů udržení duševního zdraví žáků, naučení se relaxování, předcházení duševním problémům, únavě či vyčerpanosti. V práci jsou uvedeny možné projevy duševního neklidu u žáků a důvody, proč je nutné pečovat o duševní zdraví žáků. Na závěr bakalářská práce seznamuje čtenáře s několika relaxačními technikami a cvičeními. Součástí bakalářské práce je návrh několika relaxačních technik, které by byly ve škole využitelné a vhodné pro zavedení do vyučovacího procesu. Klíčová slova Psychohygiena, duševní zdraví, relaxace, relaxační techniky, škola, žák, vyučovací proces, stres, strach, úzkost, únava, zátěž
Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů
Kohoutová, Veronika ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce "Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů" je teoretické vymezení zážitkově reflektivních aktivit ve vztahu k prevenci sociálně patologických jevů a seznámení se zážitkově reflektivní metodou Divadla fórum. Tato bakalářská práce je zaměřena převážně teoreticky. V první kapitole se věnuji problematice sociálně patologických jevů, příčinám vzniku sociálně patologického chování a vymezení a klasifikaci sociálně patologických jevů. V druhé kapitole se zaměřuji na primární prevenci a její realizaci. Třetí kapitolu věnuji zážitkově reflektivním aktivitám, zážitkové pedagogice a výchově prožitkem. Čtvrtá kapitola se zabývá metodou Divadla fórum, jeho historií, ale především realizací. Pátá kapitola je zaměřena více prakticky, popisuji v ní mé osobní zkušenosti s metodou Divadla fórum a její realizací na základních školách. Tyto zkušenosti dokresluji výzkumnou sondou realizovanou formou rozhovorů. Tyto rozhovory jsou zaměřeny na názory a zkušenosti učitelů s metodou Divadla fórum. Klíčová slova sociálně patologické jevy, primární prevence, rizikové chování, zážitkově reflektivní aktivity, zážitková pedagogika, výchova prožitkem, dramatická výchova, Divadlo fórum
Multidisciplinární přístup při sanaci rodiny
Hoznauerová, Viola ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
RESUMÉ Teoretická část práce si klade za cíl shrnout základní informace o sanaci rodiny, jako poměrně novém fenoménu v české sociální práci s rodinami. Nejprve na základě dostupné literatury popisuji funkci rodiny, její důležitost pro dítě i nejčastější problémy, které se v rodinách objevují. Dále zařazuji přístup sanace rodiny do systému péče o ohrožené děti v České republice a popisuji současné nedostatky tohoto systému. Nakonec shrnuji základní charakteristiky sanace rodiny jako multidisciplinárního přístupu k práci s rodinou. Empirická část práce se zakládá na polostrukturovaných rozhovorech s odborníky v oblasti sanace rodiny a klienty služeb sanace rodiny. Klade si za cíl zjistit možnosti využití vzdělávacích aktivit pro rodiny ohrožené sociálním selháním. KLÍČOVÁ SLOVA: sanace rodiny, multidisciplinární přístup, rodiny ohrožené sociálním vyloučením, případová konference Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí185 - 194dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.