Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí169 - 178  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění regionálních zvláštností ve vzdělávacím programu mateřské školy
Munduchová, Olga ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou projektu jako možnosti přiblížení regionálních zvláštností v kurikulu mateřských škol. Součástí práce je teoretické vymezení pojmu kurikulum a pojmu projekt. Zdrojem konkrétních informací o problematice poznávání regionu dětmi předškolního věku je výzkum školních a třídních vzdělávacích programů patnácti mateřských škol Jihlavska. Součástí přílohy je zpracovaný celoroční projekt s danou tématikou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchovně-vzdělávací přístupy v dětském domově a v mateřské škole
Soukupová, Martina ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na výchovně-vzdělávací přístupy učitelek v určitém typu mateřské školy - ve škole s prvky Začít spolu - a zdravotních sester v určitém typu dětského domova - v Dětském centru. Teoretická část zpracovává teoretické a odborné poznatky o dítěti předškolního věku v rodině, v MŠ a ve výchovné instituci mimo rodinu. V praktické části zjišťuje, jak probíhají spontánní a řízené činnosti v obou institucích, jaký je jejich denní poměr, jak a kým jsou vytvářeny plány těchto činností. Dále se zabývá tím, jaké jsou metody práce učitelek / zdravotních sester, jak probíhá volná hra dětí, jakým způsobem je do ní v daných institucích zasahováno a jaké hry a hračky mají děti k dispozici.
Náročnost povolání učitelky mateřské školy
Karmasinová, Dana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem náročnosti profese učitelky mateřské školy a jejím cílem a smyslem je dokázat tuto náročnost a poukázat na ni. Zviditelnění náročné práce učitelek mateřských škol by mělo vést k jejich uznání, ocenění i prestiži. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy profese, učitelská profese a náročnost práce učitele, která spočívá v různorodosti činností i jejich proměně v historickém vývoji společnosti. V teoretické části je dále uvedeno jaké role musí ve svém povolání zvládnout učitelka mateřské školy. V posledních letech se v důsledku společenských legislativních změn setkává učitelka s novými nároky kladenými na její profesi, a tím náročnost povolání učitelky mateřské školy roste. V teoretické části je také věnovaná pozornost možnostem pregraduálního vzdělávání učitelek mateřských škol. Výzkumná část obsahuje hodnocení náročnosti své profese samotnými učitelkami mateřských škol. Dále vyhodnocuje jejich vzdělání i další vzdělávání, kterým se samy učitelky připravují na nové nároky v praxi. V praktické části je také vyhodnoceno mínění veřejnosti o pracovních povinnostech učitelek mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Potřeby dětí v mateřské škole a jejich evaluace
Hancová, Barbora ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Téma, které bylo zvoleno pro bakalářskou práci, bylo vybráno na základě několika absolvovaných odborných pedagogických praxí autorky při studiu na vysoké škole. Během posledního ročníku studia se autorka rozhodla sledovat, zda je dětem, navštěvujícím mateřskou školu, v dostatečné míře dána možnost uspokojovat základních potřeby, s důrazem na potřebu spontánní pohybové aktivity. V této práci se autorka snaží zjistit, jaké mají učitelky teoretické znalosti, do jaké míry naplňují potřebu pohybu, zda mají děti volný prostor ke spontánnímu pohybu, ke hře a jak učitelky tuto potřebu evaluují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Současné netradiční formy péče o děti předškolního věku
Slavotínková, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Práce se zabývá současnou nabídkou netradičních způsobů péče o děti předškolního věku, její dostupností, kvalitou a zároveň sleduje zda-li je pobyt v těchto zařízeních pro děti přínosem. K získání potřebných údajů byla použita metoda dotazníku, který jsem s rodiči vyplňovala. Z šetření vyplynulo, že rodina sleduje netradiční nabídku, kvalitu a finanční stránku při využití možnosti péče o děti předškolního věku a využívá ji dle aktuální situace. Mateřská centra a dětské koutky jako součást této nabídky nekonkuruje institucionalizovanému předškolnímu vzdělávání v mateřské škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Naplňování multikulturní výchovy v mateřeké škole
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatňováním multikulturní výchovy v českém prostředí mateřských škol, konkrétně v mateřských školách na Praze 6, kde se vzhledem k velkému množství ambasád a rezidenčních bytů může očekávat větší počet přijatých jinojazyčných dětí. Teoretická část diplomové práce poukazuje na specifičnost předškolního období dítěte a na nezastupitelnou funkci mateřské školy právě ve spojitosti s multikulturní a interkulturní výchovou jedince. Zdůrazňuje rovněž kulturní kontext jako hlavní veličinu ovlivňující integraci. Praktická část diplomové práce předkládá konkrétní výsledky pedagogického šetření, které zahrnuje úroveň podmínek vedoucích k integraci. Zjišťuje postoje, zkušenosti a problémy pedagogů, postoje, zkušenosti a přání rodičů, ověřuje stav socializačních a komunikačních dovedností jinojazyčných dětí, hodnotí míru jejich integrace do prostředí české mateřské školy a do skupiny vrstevníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí169 - 178  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.