Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  začátekpředchozí155 - 164  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace migrantů. Případ Francouzů v České republice
Klusák, Miroslav ; Suša, Oleg (vedoucí práce) ; Duffková, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza procesu integrace vysoce kvalifikovaných pracovníků ze západu na východě, konkrétně Francouzů v Praze, v průběhu jejich dočasné pracovní migrace. Fenomén migrace západních vysoce kvalifikovaných pracovníků na východ Evropy se stává častějším, a tak se mu začíná věnovat i výzkumná pozornost. Kvalifikovaní pracovníci přijíždějí často se svými rodinami v průměru na období pěti let, po jehož uplynutí se vrací do původní země, nebo se přesunou do další destinace. Z kvalitativní analýzy rozhovorů vyplývá, že během svého pobytu se do života v České republice integrují specifickým způsobem a to v několika ohledech. Jednak navazují vztahy s místní většinovou společností, ale současně zde vytváří Francouzskou komunitu se silnými vazbami na Francii. Minimálně přejímají kulturní zvyky místní většinové populace. Snad jen v oblasti jazyka a stravování to znamená, že se s místními kulturními zvyklostmi neztotožňují. Taková integrace je umožněna prostou blízkostí francouzské a české kultury v rámci integrující se Evropské Unie.
Učitel a žáci jako spolutvůrci a konzumenti školního klimatu
Čapek, Robert ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Lašek, Jan (oponent) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Cílem této práce bylo uspořádat poznatky, týkající se školního klimatu, s důrazem na klima třídní. Nejdůležitějšími spolutvůrci a konzumenty klimatu jsou učitelé a žáci, kteří se na jeho vytváření podílejí ve vzájemných interakcích. Tyto interakce lze vnímat v jednotlivých kategoriích (jako je komunikace, výukové metody a aktivity, participace žáků aj.), které pojímám jako jednotlivé složky třídního klimatu. Klima ve školní třídě je možné nejen vnímat, ale i měřit. V práci se zabývám různými způsoby zjišťování klimatu - a to jak kvalitativními, tak i kvantitativními. Analyzuji jejich pozitiva a negativa, upozorňuji na nebezpečí při jejich používání. Výzkumná část prezentuje dvě fáze výzkumu. První z nich je kvantitativní měření v rozsáhlém vzorku 7. tříd základních škol a víceletých gymnázií. Druhá fáze ověřovala použití několika nástrojů na měření klimatu v jednotlivých třídách. Součástí výzkumné části je diskuze, která přináší nejen odpovědi na výzkumné otázky, ale analyzuje obecně možnosti zjišťování klimatu ve školní třídě.
Psychologické aspekty čtenářství a jeho ontogeneze
Andrlová, Lenka ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá tématem čtenářství. Formou kvalitativního výzkumu mapuje četbu žáků středního odborného učiliště a nástavbového studia, tedy mladých lidí ve věku 1 5 - 3 2 let. Zabývá se především dvěma tématy, a to procesem četby (výběrem knihy, četbou knihy a dozníváním knihy) a čtenářským vývojem. Formou individuálních rozhovorů pak zachycuje jemné aspekty čtenářství a prožitků, z něj plynoucích. Dále charakterizuje jednotlivá čtenářská stadia v závislosti na fyzickém věku čtenáře.
Bilance přátelství: věčné rysy?
Poppová, Andrea ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o přátelství a jeho věčných rysech. Přátelství je blízký vztah nejčastěji dvou lidí, který je charakterizovaný - vzájemností, intimitou: důvěra, potřeba blízkosti, sdílení prožitků, pozitivním hodnocením a bezpodmínečným přijetím. Díky vzájemnosti má jedinec možnost sdílet s přítelem různé osobní zkušenosti, názory i pocity. Díky hlubšímu porozumění obou jedinců lze vytvořit oboustranně fungující a uspokojující přátelský vztah. Přátelství mezi lidmi existuje již celá staletí, práce se proto snaží ukázat, jak přátelství vnímají a prožívají současní jedinci a jak se na přátelství díval Aristoteles z pohledu své doby. Jde o odhalení možného posunu a popsání aspektů, které jej případně ovlivňují, přičemž se vychází z dat získaných z rozhovorů s respondenty, z pojmových map vytvořených na jejich základě a z pojmových map vytvořených podle Aristotelova pojetí. Práce chce ukázat, že tak, jak funguje přátelský vztah mezi lidmi dnes, v podstatě fungoval i před mnoha lety. za dob Aristotela, samozřejmě s menšími obměnami, které se týkají především oblasti náplně a trávení času. Z rozhovorů vyplynuly zajímavé skutečnosti, které se následně opravdu většinou shodovaly s tím, co již dávno napsal ve svém díle Etika Nikomachova Aristoteles. Po rozhovorech s respondenty jsem došla ke zjištění, že...
Tranzit z kavárny do práce: Volba povolání lidí s mentálním postižením
Figallová, Kateřina ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Lidé s mentálním postižením, kteří ukončují svou účast ve školícím pracovním programu kavárny, stojí před důležitým rozhodnutím: "Kam dál?". Obvykle vstupují do navazujícího tranzitního programu, který jim pomáhá zvládnout přechod z kavárny do jiného prostředí. Cílem této diplomové práce je zmapovat, porozumět a získat hlubší pohled na proces volby povolání u lidí s mentálním postižením, využívajících služeb tranzitního programu. Výzkumným vzorkem je skupina pěti uživatelů, kteří v letech 2003 a 2004 vstoupili do tranzitního programu. Sběr dat probíhal až do konce roku 2005, kdy tranzitní program ukončil poslední z pěti uživatelů. Postup zpracování dat je inspirován zakotvenou teorií Strausse a Corbinové (1999), jedná se o kvalitativní výzkum. Data byla získána především zúčastněným pozorováním a etnografickými rozhovory s uživateli a pracovnicí tranzitního programu (tzv. pracovní konzultantkou). O procesu volby povolání je uvažováno jako o problematice profesní identity. Do tranzitního programu vstoupil každý z uživatelů s určitou představou o svém budoucím pracovním uplatnění. Hovoříme o žádoucí profesní identitě, kterou představují povolání pro uživatele z nějakého důvodu atraktivní, přitažlivá, lákavá. Žádoucí povolání jsou však pro uživatele často nedostupná. Významní druzí (pracovní konzultantka,...
Chápání zlomků u dětí ze 7. a 8. třídy
Sedláková, Jitka ; Rendl, Miroslav (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Těžištěm této práce je analýza dětských způsobů řešení zadaných problémových situací v oblasti zlomků a snaha o rozpoznání představ, které za těmito způsoby stojí. Zadané problémové situace (úlohy) jsou vybrány tak, aby pokrývaly pět interpretací zlomku (srovnání část-celek, kvocient, operátor, míra a poměr) vyčleněné Lamon (1999). Sada úloh je předložena dětem ze sedmé a z osmé třídy. Metody získávání dat jsou pozorování dětí při řešení, rozhovor s dětmi o tom, jakým způsobem úlohy řešily a rozbor pracovních listů. Prostřednictvím kvalitativní analýzy získaných dat je ukázána řada dětských strategií. Strategie řešení u jednotlivých úloh jsou kategorizovány podle způsobu řešení a uvažování. V práci je poukázáno na řadu souvislostí mezi strategiemi v jednotlivých zadaných úlohách. Práce dále ukazuje problematičnost jazykového osvojení matematických výrazů a nutnost naučení se vnímat zadání úlohy podle požadavků matematického kontextu. V práci se poukazuje na možné prolínání jednotlivých interpretací zlomku z etického hlediska a hlavně reálné prolínání z hlediska emického. Jednotlivé interpretace zlomku jsou v dětských řešeních přítomny, jejich výskyt ale nezávisí na typu příkladu. V práci se dochází k závěru, že uchopení zlomkového konceptu vyžaduje propojení a flexibilní pohyb mezi různými kontexty, což si...
Objektivizace ducha poutě
Straka, Luděk ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu Objektivizace ducha poutě. V Evropě existuje poutní cesta, dlouhá přes 1500 km, která vede z francouzského města Le Puy do španělského města Santiago de Compostela. Cesta je známá pod názvem Camino de Santiago. Cílem práce je zjistit, co je podstatou a smyslem poutě. Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Ke zpracování teoretické části byla použita relevantní literatura historická a religiózní. Praktická část spočívá v získání vlastní zkušenosti s poutí a v analýze podle zakotvené teorie kvalitativního výzkumu. Diplomová práce se v první části věnuje historickému objasnění vzniku, vývoje a významu poutní cesty do Santiaga de Compostela. Druhá část popisuje osobní zkušenost s poutí a sběr materiálů. Třetí část se zabývá tvořením hypotézy podle zakotvené teorie. Klíčová slova: pouť, Camino de Santiago, zakotvená teorie Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Představy smrti u dětí
Kubáňková, Jarmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Cílem práce je porozumění tomu, jak děti přemýšlí o světě a jak se v něm orientují. Ambicí výzkumu je nalezení významů, které děti smrti přikládají. Jedním z předpokladů výzkumu je domněnka, že na představy o smrti se nelze ptát přímo, aniž by docházelo k nežádoucí redukci potenciálně bohaté odpovědi. Z tohoto důvodu byl zvolen jako nástroj Tematický apercepční test, přičemž děti vyprávěly příběhy na předem vybrané tabule. Na výzkumu spolupracovalo jedenáct devíti až desítiletých dětí. Jako srovnávací vzorek bylo stejnému testu vystaveno i jedenáct mladých dospělých ve věku devatenáct až dvacet let. Výpovědi dětí i dospělých byly následně podrobeny tematické analýze, přičemž jednou z kategorií analýzy byl i význam smrti pro aktéry příběhu. Výsledky analýzy poté byly dány do souvislostí s prací Klatt (1991).
Intercultural communication in international relations: Models of intercultural learning and proposition of the research of their effects
Kissiová, Veronika ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
S rozšiřující se globalizací stále narůstá význam mezikulturní komunikace. Právě její zlepšení je úkolem mezikulturního vzdělávání. Jednou z forem mezikulturního vzdělávání je účast na výměnných pobytech v zahraničí. Tyto pobyty mají většinou dlouhodobější charakter a jsou považovány za velmi přínosné, ale jejich efekty jsou málokdy měřeny. Hlavním cílem této práce je navrhnout výzkum, který by dokázal zjistit do jaké míry jsou výměnné programy úspěšné v plnění svých cílů, zejména v oblasti přechodu od etnocentrických postojů k etnorelativním.
Nuclear weapons – inevitable element of world politics?
Tomahoghová, Jana ; Rolenc, Jan Martin (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Jaderné zbraně jsou už od svého prvního použití na konci druhé světové války předmětem neutichajících debat na půde světové politiky. Tím, že jsou lehce zneužitelné, totiž představují výrazné riziko pro mezinárodní bezpečnost. Jediným řešením je jejich úplná eliminace. Ačkoli dnes by se mohlo zdát, že se podaří jadernou demilitarizaci završit, existuje ještě mnoho překážek, které ji činí zatím nerealizovatelnou. Využívání jiných nových nástrojů v mezinárodních vztazích by však jednou mohlo celosvětové jaderné odzbrojení umožnit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   začátekpředchozí155 - 164  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.