Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Doporučování jako denní praxe každého z nás
Matoušová, Barbora ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá doporučováním jako všudypřítomným fenoménem, především pak jeho mechanismem fungování. Doporučování je běžnou součástí komunikace každého z nás. Jedná se o rozhovor na libovolné téma mezi přáteli či známými, kteří mají s daným tématem určitou vlastní zkušenost a na jejím základě vědomě druhému poskytují negativní či pozitivní referenci o probíraném výrobku, službě či události. Není však neobvyklé, že podstata doporučování je využívána k marketingovým a komerčním účelům, jakými jsou například reklamy nejrůznějších podob, webové stránky či určité mobilní aplikace. Na doporučování jakožto specifickou formu sociální komunikace můžeme pohlížet z několika různých úhlů pohledu. Běžné je si dle tradičních modelů komunikační situaci rozčlenit na aktéry, obsah, formu a záměry a efekty. Tyto obecné poznatky jsou v této práci pak dále propojeny s jednotlivými oblastmi života, jakými jsou zábava, služby, základní věci a výrobky denní spotřeby, nadstandardní výrobky a sociální vztahy. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že klíčovým konceptem v mechanismu doporučování je důvěra. Ta hraje důležitou roli ve všech složkách struktury doporučování. Nakonec jsou výsledky analýzy v práci také srovnány s poznatky z odborné literatury a předchozích výzkumů.
Typologie týmových rolí
Lexová, Adéla ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Voleková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá pojmy aktuální týmové role, osobnostních dispozic a fází vývoje týmu, které jsou v teorii často dávány do souvislosti. Existují jejich různé typologie a kategorizace. Ve většině případů byl také navržen nástroj, který slouží k odhalování aktuální týmové role, osobnostních dispozic nebo fáze vývoje týmu v rámci týmové nebo skupinové analýzy. Tyto nástroje jsou poté využívány při sestavování týmů nebo zvýšení efektivity týmové práce. Jejich aplikace a výsledky však přináší různorodé informace. Tato práce srovnává pět nástrojů týmové analýzy, jejich aplikaci, validitu, administraci a souvislosti. Závěrečná zjištění pak shrnují, zda jsou tyto nástroje kompatibilní, komplementární nebo si odporují. Dále bylo zjištěno, nakolik jsou tyto nástroje subjektivně hodnoceny jako odpovídající a zda jsou schopny odhalit týmovou roli, osobnostní dispozice a fázi vývoje týmu. Jako nejlépe subjektivně hodnocené nástroje při zkoumání týmu se ukázaly Bělohlávkův test týmových rolí a test osobnostních typů MBTI, jejichž vyšší míra souvislosti také poukazuje na souvislost aktuální týmové role a osobnostních dispozic, jak bylo předpokládáno.
Sociologické aspekty impulzivního nakupování
Pfeiferová, Jitka ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozhodováním, především pak otázkou, zda je spíše racionální či iracionální a co z toho vyplývá. Pro zúžení tématu je zaměřena na rozhodování při nákupu, které je zkoumáno v rámci kvalitativního výzkumu exploračního typu. Ten si klade za cíl zjistit, jaký podíl nákupů je proveden racionálně a jaký iracionálně, jak celý proces rozhodování probíhá a jaké faktory jej ovlivňují. Výchozím bodem jsou data ze zveřejněného výzkumu, který tvrdí, že je 70% nákupů impulzivních (neplánovaných), tedy jsou lidské rozhodování a lidé sami iracionální. Vlastní výzkum však ukazuje, že impulzivita a iracionalita nákupu spolu zřejmě nesouvisí. Proto se práce blíže věnuje problematice rozlišení nákupu racionálního a iracionálního, jehož výsledkem je, že iracionálně respondenti nakupovali zhruba v pětině případů, zatímco impulzivní povahy bylo asi 65% nákupů. Rozhodování při nakupování se tedy u zúčastněných respondentů ukázalo být spíše racionálním, což vede k úvahám, jak by to mohlo být s rozhodováním všeobecně. V neposlední řadě je zkoumána otázka emocí, jakožto neuvědomovaných podnětů rozhodování, kdy z vlastního výzkumu vyplývá, že existují a to napříč kategoriemi plánovaný - neplánovaný a racionální - iracionální nákup.
Vliv dlouhodobého pobytu v zahraničí na identitu mladých lidí
Vichnarová, Veronika ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá vlivem dlouhodobého pobytu v zahraničí na identitu mladých lidí. Změna prostředí a především kultury je výrazným zásahem do osoby jedince. Nachází se daleko od všech zavedených konvencí a hodnot. Jeho identita zažívá pocit zmatenosti vzhledem k novému kulturnímu prostředí. To může mít vliv na změnu jeho osobnosti. Nejprve se zabývám samotným pojmem identita - jejím formováním, druhy a zkoumáním v sociologii. Hlavní část práce představuje analýzu dat z longitudinálního výzkumu, který jsem na dané téma provedla ve Francii a v České republice. Popisuji, jak podle zjištěných dat pobyt v zahraničí ovlivňuje vývoj mladých lidí a jaký je jeho konkrétní vliv na formování identity. Zmiňuji základní charakteristiky života jedinců v cizině, zabývám se otázkou vazeb na domov během tohoto pobytu a změnou priorit a plánů do budoucna. Neopomíjím také změny v národní a etnické identitě. Nejdůležitější část textu je věnována změnám v charakteru a chování mladých lidí. Věnuji se také shrnutí toho, zda se jednalo o změny zamýšlené a jaké faktory je případně podporovaly a jaké naopak zpomalovaly. V případě změn se zajímám o délku jejich trvání. Práce celkově odpovídá na otázku, zda je vliv zahraničního pobytu na identitu mladých lidí sociálním fenoménem. PDF vytvořeno zkušební verzí...
Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost
Sedláčková, Martina ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Společenská odpovědnost firem a její vliv na společnost" se zabývá formou odpovědnosti v rámci firemního chování a jeho působení na své okolí. Z důvodů neustávajícího hospodářského růstu se v dnešní společnosti musíme potýkat s řadou vyvstávajících rizik, a proto odpovědnost nabývá v minulosti nepoznaného směru. Komerční firmy tak do své podnikatelské strategie zahrnují koncept společenské odpovědnosti, který je zaměřen na široký okruh tzv. stakeholderů. Práce seznamuje čtenáře s konceptem společenské odpovědnosti firem. A dále na základě provedeného kvalitativního výzkumu se věnuje celkovému postavení, vnímání a roli společenské odpovědnosti firem z hlediska čtyř vybraných skupin stakeholderů. Vybrány byly firmy s rozvinutým konceptem společenské odpovědnosti, zaměstnanci firem s tímto konceptem a bez něho, neziskové organizace a zákazníci. Práce rozebírá zkušenost jednotlivých skupin s odpovědností firem, její vliv na ně a rozhraní, na kterém se koncept pohybuje, zda je vnímán spíše jako marketingová strategie a PR nebo nezištná snaha pomáhat a být odpovědný. Z výzkumu pak především vyplynulo, že společenská odpovědnost firem má výchovný vliv na společnost a zkoumané skupiny rozvíjí, přičemž podporovat tento rozvoj může právě marketing. Společenská odpovědnost firem tak je...
Analýza firemních kultur Baťa, Google a Toyota a porovnání postojů zaměstnanců v ČR v roce 2011
Ježková, Kateřina ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Analýza firemních kultur Baťa, Google a Toyota a porovnání postojů zaměstnanců v ČR v roce 2011" stručně pojednává o firemní kultuře obecně- o jejích možných definicích, utváření a změně. Blíže se pak věnuje Scheinově pojetí firemní kultury, zejména jejímu tří úrovňovému modelu. Dále je v práci pozornost věnována firemní kultuře společností Baťa, Google a Toyota, která byla analyzována na základě dostupné literatury. Ze srovnání pojetí firemní kultury vybraných firem vyplynuly kategorie atributů firemní kultury společné všem třem firmám. Tyto kategorie atributů se staly předmětem empirického šetření, které bylo zaměřeno na zjišťování důležitosti jednotlivých atributů a jejich vlivu na celkovou spokojenost zaměstnanců v České republice. Výstupem výzkumu je typologie zaměstnanců a hodnocení atributů zaměstnanci různých firem v České republice z hlediska jejich důležitosti a z hlediska toho, jak jsou s nimi zaměstnanci spokojeni. Na základě šetření bylo možné určit, které atributy je vhodné zachovat na stávající úrovni a tím také zachovat úroveň spokojenosti zaměstnanců, které atributy představují potenciál pro zlepšení úrovně jejich spokojenosti a ty, které již do jisté míry pozbyly důležitosti a tím také vlivu na celkovou spokojenost zaměstnanců se zaměstnáním.
Facebook: společenská komunikace online
Vacatová, Linda ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Práce pojednává o relativně novém fenoménu online sociálních komunit, konkrétně serveru Facebook, a jeho potenciálu v oblasti šíření informací. Virtuální komunita Facebook se stala v posledních několika letech velmi populární a počet jejích uživatelů neustále stoupá, zejména mezi mladými lidmi. Stává se běžnou součástí jejich sociální existence, a jako taková si zasluhuje zájem sociálních věd. Studie, na které je tato práce založena, si klade za cíl zjistit, jak se liší komunikace v online sociální síti, oproti komunikaci v sítích offline, a jakou roli hraje z hlediska šíření informací. Hlavním rozdílem jsou v tomto ohledu zejména velice nízké transakční náklady komunikace a tendence uživatelů této sociální sítě komunikovat převážně nepřímým způsobem, skrze sebeprezentaci a vyhledávání informací o ostatních. Dalším cílem výzkumu je zjistit, čím jsou charakteristické důležité informační uzly internetové sociální sítě a jak je lze dále rozlišovat. Zjištěné závěry vedou k předpokladu, že v případě správné identifikace důležitých informačních uzlů s dostatečným sociálním kapitálem, které mají vhodnou pozici v síti a jsou dostatečně uživatelsky aktivní, lze objevit informační kanál, s jehož pomocí by bylo možné šířit sdělení skrze online sociální síť velkou rychlostí.
Happiness - explorations, explanations and applications of the koncept
Osuský, Michal ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Text této práce se pokouší dosáhnout třech cílů - a) zhodnotit metodologickou kvalitu (platnost a spolehlivost) sebe-zhodnocování vlastní spokojenosti, b) ukázat různé přístupy k měření a analýze spokojenosti a štěstí a c) ukázat možné aplikace konceptu spokojenosti. Koncept spokojenosti je popsán prismatem kognitivní psychologie, další koncepty a teorie, jako jsou například 3 mody zakoušení spokojenosti, hédonické přizpůsobení, flow, role očekávání, typy atributů ve vztahu ke spokojenosti a další, jsou následně popsány ve vztahu k tomuto konceptu. Je popsáno, jak pro každou osobu platí její vlastní stabilní úroveň spokojenosti, kolem které pak míra spokojenosti osciluje v závislosti na výše zmíněných faktorech. Je navržen model pro integraci těchto faktorů. Tento model je nazván modelem hédonického potenciálu. Míra stabilní spokojenosti se však liší napříč zeměmi. Aby bylo možné představit průměrnou úroveň stabilní spokojenosti napříč zeměmi, byly použity nástroje pro získávání. V práci se také diskutuje otázka odchylek mezi mírou stabilní spokojenosti u jedince a agregovanou průměrnou mírou v rámci daného státu. Ukazuje se, že odlišné mechanismy působí na každé z úrovní. Práce obsahuje teoretická vysvětlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.