Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Doporučování jako denní praxe každého z nás
Matoušová, Barbora ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá doporučováním jako všudypřítomným fenoménem, především pak jeho mechanismem fungování. Doporučování je běžnou součástí komunikace každého z nás. Jedná se o rozhovor na libovolné téma mezi přáteli či známými, kteří mají s daným tématem určitou vlastní zkušenost a na jejím základě vědomě druhému poskytují negativní či pozitivní referenci o probíraném výrobku, službě či události. Není však neobvyklé, že podstata doporučování je využívána k marketingovým a komerčním účelům, jakými jsou například reklamy nejrůznějších podob, webové stránky či určité mobilní aplikace. Na doporučování jakožto specifickou formu sociální komunikace můžeme pohlížet z několika různých úhlů pohledu. Běžné je si dle tradičních modelů komunikační situaci rozčlenit na aktéry, obsah, formu a záměry a efekty. Tyto obecné poznatky jsou v této práci pak dále propojeny s jednotlivými oblastmi života, jakými jsou zábava, služby, základní věci a výrobky denní spotřeby, nadstandardní výrobky a sociální vztahy. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že klíčovým konceptem v mechanismu doporučování je důvěra. Ta hraje důležitou roli ve všech složkách struktury doporučování. Nakonec jsou výsledky analýzy v práci také srovnány s poznatky z odborné literatury a předchozích výzkumů.
Doporučování jako denní praxe každého z nás
Matoušová, Barbora ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Gorčíková, Magdaléna (oponent)
Tato práce se zabývá doporučováním jako všudypřítomným fenoménem, především pak jeho mechanismem fungování. Doporučování je běžnou součástí komunikace každého z nás. Jedná se o rozhovor na libovolné téma mezi přáteli či známými, kteří mají s daným tématem určitou vlastní zkušenost a na jejím základě vědomě druhému poskytují negativní či pozitivní referenci o probíraném výrobku, službě či události. Není však neobvyklé, že podstata doporučování je využívána k marketingovým a komerčním účelům, jakými jsou například reklamy nejrůznějších podob, webové stránky či určité mobilní aplikace. Na doporučování jakožto specifickou formu sociální komunikace můžeme pohlížet z několika různých úhlů pohledu. Běžné je si dle tradičních modelů komunikační situaci rozčlenit na aktéry, obsah, formu a záměry a efekty. Tyto obecné poznatky jsou v této práci pak dále propojeny s jednotlivými oblastmi života, jakými jsou zábava, služby, základní věci a výrobky denní spotřeby, nadstandardní výrobky a sociální vztahy. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že klíčovým konceptem v mechanismu doporučování je důvěra. Ta hraje důležitou roli ve všech složkách struktury doporučování. Nakonec jsou výsledky analýzy v práci také srovnány s poznatky z odborné literatury a předchozích výzkumů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.