Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 280 záznamů.  začátekpředchozí147 - 156dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova ke zdraví v kurikulu základní školy speciální
Běloubková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce s názvem "Výchova ke zdraví v kurikulu základní školy speciální" se zabývá problematikou předmětu Výchova ke zdraví ve speciálních školách. Práce je rozdělena na teoretickou, výzkumnou a praktickou část. Teoretická část se zabývá kurikulem Výchovy ke zdraví, Školním vzdělávacím plánem a RVP ZV (RVP ZŠS) vzhledem k předmětu Výchova ke zdraví (VkZ), specifiky žáků a didaktikou VkZ. Cílem praktické části je navrhnout a v praxi ověřit výukový blok z VkZ pro vybranou speciální školu, který by mohl být inspirací i pro další školy. Výzkumná část zjišťuje celkové pojetí výuky VkZ a její vliv na žáky ZŠ speciální. Z výsledků dotazníkového šetření v rámci výzkumné části vyplývá, že VkZ je nedílnou součástí výuky v ZŠS, je důležitá pro rozvoj dětské osobnosti, osvojení si základních návyků a získání stěžejních informací pro další rozvoj a život dítěte. Zjistili jsme, že učitelé považují předmět VkZ za velmi důležitý pro rozvoj osobnosti dítěte, za předmět, který pomáhá rozvíjet dětskou osobnost a zároveň se o své osobnosti mohou žáci něco dozvědět. Cílem praktické části práce bylo zjistit realizaci předmětu Výchova ke zdraví na vybrané základní škole speciální Ostrovní ve Štětí. Cíl práce byl splněn. Praktický přínos celého výukového bloku spatřuji hlavně v možnosti jeho aplikace přímo ve...
Životní styl lidí s tělesnými modifikacemi
Šimůnková, Lucie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
NÁZEV: Životní styl lidé s tělesnými modifikacemi AUTOR: Lucie Šimůnková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra Pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRAKT: V této práci se věnuji tématu životního stylu lidí s tělesnými modifikacemi jako jsou tetování, piercing, roztažení uší a další. V teoretické části vysvětlím veškeré pojmy, stručně popíši historii modifikací, část bude věnována i pohnutkám k pořízení nějaké modifikace a také jejich významům. Praktická část bude věnována osobním zkušenostem, životním postojům a názorům jedinců s modifikacemi. Ke zjištění těchto informací bude použita metoda rozhovoru. Cílem práce je zjistit, jak společnost lidi s tělesnými modifikacemi vnímá, jestli tetování či piercingy ovlivňují osobní či profesní život lidí, kteří je mají a pokud ano, tak jak. Dále je cílem zjistit, co respondenty motivovalo k rozhodnutí s modifikacemi začít, jak se na toto rozhodnutí dívají dnes a také jak na onu první modifikaci reagovala rodina a nejbližší okolí. KLÍČOVÁ SLOVA: modifikace, tetování, piercing, skarifikace, těžší modifikace, subkultura, životní styl, minorita
Komparace rámcového vzdělávacího programu a státní maturity s pedagogicko-filosofickými směry a jejich představiteli
Varga, Vít ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat české školství na příkladu rámcového vzdělávacího programu a státní maturity s pedagogicko-filosofickými směry a myšlenkami pedagogických odborníků. Nejprve charakterizuji vybrané pedagogické směry a jejich představitele, poté popíši rámcový vzdělávací program z hlediska vývoje, důvodů vzniku, inspirace v okolních státech a jeho revize. Stejně tak se zaměřím i na státní maturitu z vývojového hlediska, důvodů vzniku a statistik maturitních výsledků. V praktické části se budu zabývat nejprve porovnáváním rámcového vzdělávací programu a pedagogicko-filosofických směrů nebo odborníků z historie i současnosti. Jako příklad si zvolím Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP ZV), u něhož se zaměřím na klíčové kompetence, které následně budu porovnávat s různými odborníky a koncepty ze současnosti i z minulosti. Také zjistím, která z kompetencí převládala i v minulém období a případně kdo ji případně prosazoval. Dále se zaměřím na státní maturitu, u které si vyberu dva současné trendy - centralizaci vzdělávacích systémů a povinnou maturitu z matematiky. Oba trendy budu porovnávat s myšlenkami odborníků a budu se snažit uvádět argumenty pro a proti, jestli jsou trendy spíše užitečné, či nikoli. Podívám se na odborníky, kteří prosazovali podobné nebo rozdílné...
Žák se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ
Jurásková, Hana ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Hana Jurásková, Žák se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ ABSTRAKT Ve své diplomové práci se budu zabývat sluchovým postižením a jeho úskalím ve výchově a vzdělávání žáka s kochleárním implantátem na druhém stupni běžných základních škol. Dále kompenzačními pomůckami pro žáka se sluchovým postižením a možnostmi jeho vzdělávání. Výzkumné šetření je orientováno kvalitativně a srovnává metody a formy výuky na ZŠ žáků s kochleárním implantátem z jejich subjektivního pohledu, a také z pohledu jejich třídních učitelů. Na základě hloubkové analýzy navrhuje metody a formy výuky na míru těchto případových studií. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, integrace, metody, případová studie, základní škola, žák

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 280 záznamů.   začátekpředchozí147 - 156dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.