|
Product placement jako nástroj marketingové komunikace
Mika, Jiří ; Puchýř, Milan (vedoucí práce) ; Grmela, Tomáš (oponent)
Product placement je nový fenomén marketingové komunikace. Tato práce přináší analýzu product placementu a principů, na nichž je založen. Definuje placement. Popisuje jeho historický vývoj a současnou situaci. Zkoumá, zda je tento nástroj efektivní z hlediska marketingu. Pozastavuje se také nad rozdílným přístupem k regulaci placementu v USA a v Evropě. Zkoumá etiku placementu a odhaduje jeho budoucí vývoj na globálním trhu a v ČR.
|
| |
| |
|
Elektronické bankovnictví ve veřejném sektoru
Novotný, Milan Bc. ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Bubnová, Květa (oponent)
Tato práce popisuje několik druhů produktů elektronického bankovnictví nabízených bankami působícími v České republice. Na příkladu produktů poskytovaných Komerční bankou je pak popsán způsob elektronické komunikace klienta se svou bankou a funkce, jež tento způsob ovládání bankovních účtů umožňuje. Dále jsou v práci zveřejněny výsledky výzkumu používání služeb elektronického bankovnictví k ovládání bankovních účtů obcí různé velikosti náležejících do Jihočeského kraje.
|
|
Nástroje sponzoringu a jejich efektivní využití se zaměřením na mobilní operátory
Vychytilová, Markéta ; Puchýř, Milan (vedoucí práce) ; Kadlečková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá poměrně mladým nástrojem marketingové komunikace - sponzoringem. V teoretické části je nejprve podrobně popsán samotný sponzoring a jeho právní úprava. Následně jsou vymezeny jednotlivé typy sponzoringu včetně jejich výhod a nevýhod použití. Z různých druhů sponzoringu práce vymezuje mediální sponzoring; sportovní / sociální sponzoring, ambush marketing, branded entertainment, filmový sponzoring a celebrity ve sponzoringu. V závěru teoretické části je přiblíženo a nastíněno použití správného sponzoringového nástroje v závislosti na fázi vývoje značky. Empirická část již popisuje český telekomunikační trh, jeho současný stav a dále aktivity jednotlivých mobilních operátorů v oblasti sponzoirngu. Vlastní výzkum popisuje sponzoring letních festivalů v různém pojetí každého z operátorů a na základě teoretických poznatků i osobní praktické zkušenosti hodnotí tuto prezentaci. Dále práce se věnuje sponzoringové strategie jednotlivých operátorů na rok 2007 a vysvětluje použití jednotlivých nástrojů v závislosti na fázi vývoji značky. Zjištěný stav vede k určitým obecným doporučením, která tuto empirickou část uzavírají. Obecně se dá říct, že všichni mobilní operátoři se sponzoringem pracují jako s nástrojem marketingové komunikace, nicméně práce vyústila v několik obecných doporučení, které povedou k efektivnějšímu využití investice do sponzoringu.
|
|
Management podniku a životní prostředí
Poláková, Andrea Bc. ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Novotný, Milan (oponent)
Teoretická část: Systém environmentálního managementu a ISO 14 001. Aplikační část: popis vybrané společnosti, jejího Systému environmentálního managementu a procesu získávání normy ISO 14 001. Zhodnocení přínosů a změn nastalých certifikací, návrh zlepšujících opatření zjištěných nedostatků v oblasti ochrany životního prostředí.
|
| |
|
Analýza spokojenosti zákazníků on-line komunikace
Rumlerová, Jana ; Puchýř, Milan (vedoucí práce) ; Křížková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu spokojenosti zákazníků kamenných poboček jedné z předních internetových cestovních agentur. Teoretická část je věnována problematice odvětví cestovního ruchu, internetu a charakteristice jeho uživatelů. Důležitou součást tvoří podrobný popis marketingového výzkumu. Hlavní náplní je dotazníkové šetření spokojenosti klientů, na základě jehož výsledků jsou stanovena doporučení pro možné budoucí zaměření firmy.
|
|
Reverzní aukční systémy
Špaňhel, Dan ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Čech, Milan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast reverzních aukčních systémů. Reverzní aukce přinášejí reálné a významné úspory v oblasti cen nakupovaného zboží a služeb, snižují transakční náklady, potlačují možnou korupci. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na definici samotné aukce, popisuje elektronické reverzní aukce a také multikriteriální reverzní aukce. Zabývá se vlivem české legislativy na oblast reverzních aukcí. Popisuje průběh a účastníky reverzní aukce, výhody a nevýhody reverzních aukčních systémů a způsoby plateb za jejich využívání. Zaměřuje se i na bezpečnostní rizika při provozování reverzních aukčních systémů. Na závěr přináší přehled dostupných reverzních aukčních systémů na českém trhu a částečně také v zahraničí. Praktickou část tvoří podnikatelský záměr, který popisuje vznik nového reverzního aukčního systému Profitus.
|
|
Hospodářské vztahy ČR a Rakouska s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Landová, Lucie ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Šíma, MIlan (oponent)
Diplomová práce se zabývá hospodářskými vztahy mezi Českou republikou a Rakouskem. Důraz je kladen na obecnou a ekonomickou charakteristiku současného Rakouska, vývoj vzájemných vztahů ČR a Rakouska, bilaterální zahraniční obchod, pozornost je věnována též problematice přímých zahraničních investic. Definovány jsou hlavní perspektivy vzájemných hospodářských vztahů, uvedeny jsou 2 příklady z reálného podnikatelského prostředí. V neposlední řadě práce srovnává české a rakouské obchodní i kulturní zvyklosti a definuje shodné a odlišné znaky obou kultur. V závěru jsou stručně shrnuty nejdůležitější poznatky a východiska pro další vývoj vzájemných česko-rakouských vztahů.
|