Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Léčba kyslíkem u novorozenců z ošetřovatelského hlediska
KADLEČKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se týká léčby novorozenců kyslíkem z ošetřovatelského hlediska. Práce má část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části se zaměřuji jak na nejnovější doporučené postupy Evropské resuscitační rady v podání kyslíku, tak na dlouhodobější podávání kyslíku podle doporučených postupů České neonatologické společnosti na lůžkovém oddělení. Nejdříve je zvláštní pozornost věnována přestavbě fetoplacentárního oběhu novorozence s následnými změnami v jeho plicním a krevním oběhu po porodu, protože to je nedílnou součástí znalostí v léčbě kyslíkem. Další část je věnována zásadám prvního ošetření novorozence, především s ohledem na zhodnocení jeho poporodní adaptace a rozhodnutí o zahájení oxygenoterapie sestrou nebo porodní asistentkou. Dále jsou v práci zmíněna současně platná doporučení pro resuscitaci novorozence, opět s důrazem na otázku použití kyslíku. V následující kapitole je zde shrnuta nejčastější novorozenecká patologie, která vyžaduje oxygenoterapii. Kapitola následující zahrnuje způsoby podávání kyslíku novorozencům jak ve fázi časné adaptace, tak při jeho pobytu na novorozenecké jednotce intenzivní péče. Výzkumná část zahrnuje identifikaci znalostí ošetřovatelského personálu v léčbě kyslíkem u novorozenců a následně systém v edukaci ošetřovatelského personálu v otázkách oxygenoterapie. Pro výzkum byly stanoveny dva cíle. První cíl je zmapovat znalosti ošetřovatelského personálu v zásadách aplikace kyslíku u novorozence na novorozenecké jednotce intenzivní a resuscitační péče a na porodním sále. A cílem druhým bylo zjistit, jakou formou je školen ošetřovatelský personál v oblasti aplikace kyslíku u novorozence. Na podkladě těchto cílů byly stanoveny 3 výzkumné otázky. První otázka zní: Jaké jsou hlavní rozdíly mezi znalostmi ošetřovatelského personálu a doporučovanými postupy v aplikaci kyslíku u novorozence? Druhá otázka zní: Je při edukaci ošetřovatelského personálu v resuscitaci kladen důraz na její praktické provedení a na systematické opakování? A třetí otázka zní: Jak probíhá edukace personálu v zásadách oxygenoterapie mimo resuscitaci? Pro výzkumné šetření byl zvolen kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byly využity individuální rozhovory s 5 dětskými sestrami, které pracují ve specializovaném neonatologickém pracovišti na úseku novorozenecké jednotky intenzivní péče a na úseku porodních sálů oddělení nemocnice České Budějovice a. s. Rozhovory byly následně přepsány do bakalářské práce a v závěru výsledků byla vytvořena přehledná tabulka, kde jsou výsledky prezentovány. Z výzkumného šetření lze uzavřít, že ošetřovatelský personál disponuje dostatečnými znalostmi v oblasti poskytování oxygenoterapie u novorozenců a zná ošetřovatelské a doporučené postupy v aplikaci kyslíku. Pokud jde o edukaci, která se týká resuscitace novorozenců je prováděna pravidelně, jedenkrát za rok na oddělení. Výsledky práce by se mohly využít k identifikování nedostatků při školení v oblasti aplikace kyslíku v resuscitaci s následným cílem nasměrování edukace personálu v této oblasti.
Nástroje sponzoringu a jejich efektivní využití se zaměřením na mobilní operátory
Vychytilová, Markéta ; Puchýř, Milan (vedoucí práce) ; Kadlečková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá poměrně mladým nástrojem marketingové komunikace - sponzoringem. V teoretické části je nejprve podrobně popsán samotný sponzoring a jeho právní úprava. Následně jsou vymezeny jednotlivé typy sponzoringu včetně jejich výhod a nevýhod použití. Z různých druhů sponzoringu práce vymezuje mediální sponzoring; sportovní / sociální sponzoring, ambush marketing, branded entertainment, filmový sponzoring a celebrity ve sponzoringu. V závěru teoretické části je přiblíženo a nastíněno použití správného sponzoringového nástroje v závislosti na fázi vývoje značky. Empirická část již popisuje český telekomunikační trh, jeho současný stav a dále aktivity jednotlivých mobilních operátorů v oblasti sponzoirngu. Vlastní výzkum popisuje sponzoring letních festivalů v různém pojetí každého z operátorů a na základě teoretických poznatků i osobní praktické zkušenosti hodnotí tuto prezentaci. Dále práce se věnuje sponzoringové strategie jednotlivých operátorů na rok 2007 a vysvětluje použití jednotlivých nástrojů v závislosti na fázi vývoji značky. Zjištěný stav vede k určitým obecným doporučením, která tuto empirickou část uzavírají. Obecně se dá říct, že všichni mobilní operátoři se sponzoringem pracují jako s nástrojem marketingové komunikace, nicméně práce vyústila v několik obecných doporučení, které povedou k efektivnějšímu využití investice do sponzoringu.

Viz též: podobná jména autorů
1 KADLEČKOVÁ, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.