Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Barokní Lysá nad Labem a její využití ve výchovně vzdělávacím projektu na druhém stupni základní školy.
Šenkýřová, Martina ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Klíčová slova: Regionální dějiny, projektová výuka, baroko a barokní kultura Anotace: Práce se zabývá barokním obdobím regionálních dějin města Lysá nad Labem a jeho využitím ve výchovně vzdělávacím projektu na druhém stupni základní školy. V první části diplomové práce jsem se věnovala stručnému přehledu a zhodnocení regionální literatury Lysé nad Labem a pedagogické literatury využitelné pro projektovou výuku. Dále jsem charakterizovala dobu baroka v českých zemích - konkrétně způsob, jak se promítala v umění, víře a myšlení člověka a v utváření krajiny. Popsala jsem historii města Lysé nad Labem s důrazem na její barokní etapu a významný rod Šporků. Pro ucelenost teoretické části práce a upotřebení v projektové výuce, jsem také popsala všechny barokní památky města a jeho nejbližšího okolí. Zabývala jsem se významem regionálních dějin a projektové výuky. V praktické části diplomové práce se snažím pomocí realizovaného projektu prokázat vhodnost využití projektové výuky pro začlenění regionálních dějin do výuky dějepisu a dalších předmětů na Základní škole v Lysé nad Labem. Při přípravě projektu jsem vycházela z nejvýznamnější a nejdůležitější etapy historického vývoje města - doby baroka. Nejdříve jsem naplánovala koncepci projektu, jeho fáze, mezipředmětovou propojenost, rozdělení žáků do skupin a...
Historická procházka městem Dačice (školní projekt)
Procházka, Petr ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Práce mapuje p ípravu, provedení a zp tnou vazbu kolního projektu. V první ásti je práce zam ena na region, regionální historii a její aplikaci ve výuce, dále na seznámení s historií m sta Da ice a významnými památkami a osobnostmi této obce. Hlavní ást práce popisuje n kolikadenní projektové vyu ování, provád né v terénu, a jeho zpracování s ohledem na dal í vyu ití za ínajícího projektu pro kolu samotnou, pro dal í t ídy a pro samotné m sto a vyu ití pro celý region. Hlavní cíl diplomové práce jsem splnil. Vytvo il jsem metodickou p íru ku pro u itele základních i st edních kol, jak provést exkurzi m stem.
Jak vyučovat o holocaustu - metodické náměty
Hupková, Soňa ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tento citát jsem zvolila záměrně, protože si myslím, že vystihuje problematiku, které se ve své diplomové práci věnuji. Kdykoliv otevřete jakoukoliv publikaci věnovanou problematice židovského národanebo vyhledáváte ve slovníku heslo "holocaust", narazíte na statistiku, která obecně zní: přibližně 6 miliónů Židů v Evropě bylo v období 2. světové války pronásledováno a nakonec systematicky vyvražděno nacistickým terorem v rozmezí let 1933 - 1945. Tyto informace jsou samozřejmě pravdivé, ale mám obavu, že jsou až příliš obecné na to, aby si jednotlivec, který je ve výchovně - vzdělávacím procesu uvědomil fakt, co to holocaust vlastně byl. Při této myšlence jsem se pozastavila a výsledkem je moje diplomová práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Praktické využití průřezového tématu "multikulturní výchova"v dějepisu
Stržanovský, Karel ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Cílem mé práce bylo vytvořit manuál, ve kterém bych přiblížil práci s vybraným průřezovým tématem. Ve své práci jsem se pokusil uplatnit veškeré zkušenosti, které jsem získal během tvorby vlastního ŠVP na dvou pražských základních školách. Proto si má práce kladla za cíl, být praktickým průvodcem pro učitele, který vytváří vlastní ŠVP. Má práce má zcela úmyslně dvě roviny, které ovšem tvoří kompaktní celek mezi teoretickými východisky na jedné straně a didaktickou aplikací na straně druhé. V rovině první, která je obsažena v pomyslné první části práce, jsem si vytkl dva cíle. Mým prvním cílem bylo přiblížit tendence a principy, které přinesl rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání do české pedagogické reality. Učinil jsem tak především proto, že RVP je komplexně pojatý dokument a každý, kdo s ním chce pracovat, ho musí pochopit právě v jeho komplexnosti. Svou pozornost jsem zaměřil také na problematiku klíčových kompetencí a průřezových témat. Především proto, že představují významnou novinku v českém školství a pak také proto, že rozvíjení vybraného průřezového tématu, tvoří jádro mé práce. Mým druhým cílem bylo poukázat na možné nesnáze, se kterými by se mohl učitel setkat. Proto jsem se pokusil o hodnocení RVP jako prakticky využitelného dokumentu z hlediska své dvouleté praxe při práci s ním....
Josef Knap - ruralista z Jičínska
Boldišová, Martina ; Ferstl, Roman (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Základním cílem bylo vykreslit osobnost Josefa Knapa. Zajímala mě také jeho činnost, rozvoj a zrání v osobnost. Chtěla jsem odkrýt kořeny hnutí ruralismu, zmínit se o jeho významu. Poukázat na Knapa, jako na hlavního představitele tohoto směru. Nechtěla jsem vynechat ani další představitele. Na stěžejní otázky životního příběhu Josefa Knapa, přístupu k době, postoji ke skutečnosti se mi podařilo odpovědět. Dokládám to i jeho programem, uchovaném v článcích a ohlasech. Zajímaly mne recenze, bezprostřední reakce na první vydání Knapových knih. Oslovily mne reedice vyšlých děl, polemiky, které rozpoutal. Byla bych ráda, aby se o jeho jménu více psalo v literárních příručkách, aby byly v čjtankách ukázky z jeho díla. Takový povídkový soubor Čas kopřiv neztratil na své aktuálnosti. (Velmi silná je Povídka Maškary na Popeleční středu - o selce, které zabaví statek a ona se vrátí v noci, aby pomohla prasnici při porodu, i když už to není její majetek.) Zajímavá by byla i monografie, ovšem to již přesahuje cíle této práce. Ruralismus má rozměr historický, sociologický, politický, ovšem i obecně lidský. Málokdy se na to tak díváme, protože příručky daly tématu zkreslující pachuť. Není jednoznačná odpověď na to, kdo je ruralista, co je ruralismus. Myslím, že záleží na kontextu, zda autora zařadíme do katolické,...
X. všesokolský slet roku 1938 a jeho ohlas ve společnosti
Dvořáček, Petr ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Co vlastně znamenal X. všesokolský slet pro česku, československou společnost v době svého konání? Bezesporu to byla velká manifestace připravenosti a odhodlanosti ČOS i českého/československého národa bránit Československo před hrozbou expanzivní politiky nacistického Německa. Sokol se od svého vzniku a po dobu trvání první republiky prezentoval jako česká vlastenecká až vyhraněně nacionálni organizace. Z tohoto úhlu pohledu ho také musíme chápat. Tělovýchovná a sportovní činnost Sokola a chápání jeho místa ve společnosti je jistě velice důležité, ovšem v národnostně vypjaté atmosféře konce 30. let 20. století to byla jeho vlastenecká a státotvorná činnost, která společnost významně formovala. Vždyť se jednalo o prakticky největší společenskou organizaci v Československu s téměř milionem členů a obrovským hospodářským i mediálním zázemím. V jednom z dopisů, jenž si ke konci 30. let 20. let mezi sebou vyměnili starosta ČOS MUDr. Stanislav Bukovský a agrárník Rudolf Beran, sděluje Beran Bukovskému že: "...ve světě dnes je chápáno co Čechoslovák, to Sokol."231 A tak to do jisté míry skutečně bylo. Společenské ztotožnění s národem se do jisté míry rovnalo ztotožnění se Sokolem a naopak. Společenský entusiasmus obraně republiky, vyjádřený poselstvím sletu "Budovat a chránit", byl do značné míry výsledkem právě...
Srovnání českých a francouzských středoškolských učebnic dějepisu
Fabiniová, Linda ; Mikeska, Tomáš (oponent) ; Parkan, František (vedoucí práce)
Motivem sepsání diplomové práce zaměřené na porovnání učebnic domácí a zahraniční provenience je osobní zájem o srovnání různých forem a obsahů vzdělávání ve světě. Při příležitosti seznámení se s francouzským školstvím na francouzském lyceu v Praze, r výukou dějepisu na francouzských školách a používanými učebnicemi mě ihned napadlo využít své jazykové znalosti pro jejich srovnání s učebnicemi českými. Díky studijnímu pobytu v rámci mezinárodního programu Erasmus na francouzské universitě ve městě Perpignan jsem získala přístup velkému množství současných francouzských učebnic, které jsem mohla studovat.
Zjišťování výsledků výuky v předmětu dějepis
Urbanec, Stanislav ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Název práce: Zjišťování výsledků výuky v předmětu dějepis (tematický celek "středověk" a novověk"). Cíl práce: Cílem práce je zjištění výsledků výuky v předmětu dějepis u maturitních ročníků gymnázia pro zvolené tématické celky "středověk" a "novověk" (po první světovou válku). Metoda: Při zpracování bylo použito pravidel pro sestavení "dobrého" testu, dále pak metody induktivní, metody deduktivní, metody komparativní a metody analytické. Výsledky: Výsledky předkládané práce mají přispět k rozšíření poznatků o výuce na středních školách, o vědomostní úrovni žáků-maturantů, a v neposlední míře by měly přispět k reflexi používaných didaktických metod a forem výuky, popřípadě i k zefektivnění didaktického působení středoškolských pedagogů v oboru dějepis.
Obraz habsburské monarchie očima Velké Británie
Zázvorková, Markéta ; Vlnas, Vít (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
V tématu své práce bych se chtěla věnovat srovnání přístupu k nazírání na dějiny Habsurské monarchie. Budu porovnávat přístup českých a anglických historiků a jejich pohledy na naše dějiny či dějiny Habsburské monarchie. Bude mezi jejich a naším pohledem rozdíl? Vzhledem k tomu, že nepředpokládám velký zápal Britů o znalost dějin habsburské monarchie, budu své téma rozšiřovat i někdy o starší a nové děj iny Českých zemí. Jelikož se s děj inami setkáváme ve vyučovacích hodinách, tak v didaktické části práce budu porovnávat přístup k vyučování dějepisu u nás a ve Velké Británi. Vyberu si určitou věkovou skupinu žáků a porovnáme učebnice používané k výuce u nich s našimi. Stejně jako jejich vzdělávací systém. Později svému zkoumání podrobím všeobecné historické publikace vydané ve Velké Británii. Otázkou výzkumu bude, zda vůbec se v dějepisných encyklopediích či odborných publikacích objevují události z našich dějin či nikoliv? A pokud ano, které události z naší minulosti to jsou? Výstupem z porovnávání publikací bude pro mne orientace v tématech, které znají či neznají britští autoři. Kam budou sahat jejich znalosti? Která témata jsou vykládána rozdílně oproti jejich pojetí u nás? To jsou mé hlavní otázky, jenž Sl kladu. Aplikovat budu nakonec svůj poznatek zcela konkrétně. Vyberu Sl jedno z problematických...
Vývoj plavání a plaveckých sportů v historii olympijských her
Plívová, Silvie ; Parkan, František (oponent) ; Miler, Tomáš (vedoucí práce)
Název práce Vývoj plavání a plaveckých sportů v historii olympijských her Cíl práce Cílem diplomové práce je vytvořit přehled o historii vývoje plavání a plaveckých sportů v průběhu olympijských her. V rámci tohoto cíle jsou zaznamenány změny jednotlivých disciplín a sportů, stručně je charakterizována doba a místo konání v souvislosti s významnými osobnostmi světového sportu. Metoda V diplomové práci je použita metoda historická. Podstata této metody spočívá v srovnávací analýze informací, případně obecných závěrů, ke kterým došly historické vědy, s účelem získat přehled o vývoji sledovaného celku. Výsledky Výsledkem diplomové práce je především historický přehled plavání a plaveckých sportů v průběhu olympijských her 1896 - 2008 (viz Cíl práce) doplněný výslednými tabulkami, výčtem disciplín a úspěšných sportovců, popisem doby a místa konání. Klíčová slova Plavání, plavecké disciplíny, plavecké sporty, olympijské hry

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.