Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nomádské putování před usnutím (pohádkové příběhy jakožto nomádské mapy prezentované lesbickými a gay rodiči)
Janátová, Blanka ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Nomádské putování před usnutím (pohádkové příběhy jakožto nomádské mapy prezentované lesbickými a gay rodiči) Abstrakt: Diplomová práce se zabývá názory lesbických a gay rodičů na podobu pohádek a pohádkových příběhů, jež prezentují svým dětem. V práci je nejprve kontextualizována literatura pro děti ve spojení s lesbickou a gay tematikou v Čechách a v zahraničí. Následuje charakteristika pohádky a pohádkových příběhů pro děti jakožto mnohovrstevnatých textů, jejichž význam je individuálně utvářen aktivním přístupem ze strany příjemce textu. Dále je rozvinut teoretický koncept nomadismu a nomádského subjektu z pohledu Rosi Braidotti, který je následně propojen s pohádkami a pohádkovými příběhy, přičemž dochází ke vzniku konceptu neviditelné nomádské mapy v podobě pohádek a pohádkových příběhů. Poté již následuje interpretace výpovědí lesbických a gay rodičů vycházející z polostrukturovaných rozhovorů. Klíčová slova: pohádky, příběhy pro děti, nomadismus, nomádský subjekt, lesbická a gay tematika
Genderová analýza učebnic pro I. ročník základní školy
Kábrtová, Renata ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Cílem této práce je nastínit způsob utváření genderové socializace, způsob schvalování učebnic v České republice, potvrdit či vyvrátit genderovou citlivost ve školním prostředí a v edukačních pomůckách, vliv edukačních prostředků na socializaci dětí a genderové stereotypy ve společnosti. Hlavním cílem práce je analýza genderové korektnosti učebnic pro první ročník základní školy - Slabikářů. Provedená analýza přinesla tyto výsledky: Analyzované učebnice pro první ročník základní školy - Slabikáře jsou genderově nekorektní, což vyplývá jak z kvantitativní, tak kvalitativní obsahové analýzy. Analyzované učebnice podporují genderové stereotypy, ženy jsou zobrazovány v soukromé sféře mnohem častěji než muži a v typicky ženských rolí - péče od děti a domácnost. Muži jsou zobrazováni v soukromé sféře skrze své koníčky, pokud se jedná o chod domácnosti a výchovu dětí jsou zobrazeni jako velmi pasivní. Naopak ve veřejné sféře se muži vyskytují mnohem častěji a především v rozmanitějších funkcích než ženy.
Konceptualizace etnicity v kontextu transformace šrílanského konfliktu
Dopita, Tomáš ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Klimešová, Martina (oponent)
Diplomová práce "Konceptualizace etnicity v kontextu transformace šrílanského konfliktu" pojednává o dlouhotrvajícím společenském konfliktu na Šrí Lance ve vztahu k relevantním teoriím a možnostem mírové transformace konfliktu. Prostřednictvím obsahové analýzy se snažím odkrýt ontologické a epistemologické chápání etnicity v odborné diskusi o "etnických konfliktech", vybraných diskurzech multikulturalismu a politiky uznání, feminismu a postkoloniálních studií. Jednotlivé konceptualizace etnicity přítomné v těchto diskurzech kriticky vztahuji ke specificitám vývoje šrílanského konfliktu a výzvám spojeným s jeho mírovou transformací. Argumentuji, že interpretace etnicity v rámci v této práci představeného studia "etnických konfliktů" se velkou měrou odvíjí od poznání vyprodukovaného v souvislosti s koncepty národa, nacionalismu a moderního státu. Takové teoretizování etnicity je proto svázáno úzkým rámcem "vestfálské představivosti", kdy je etnicita pasivně přijímána jako daná vlastnost de facto homogenní skupiny, která operuje v politickém společenství definovaném suverenitou moderního státu. Vestfálské paradigma se však ukazuje ve vztahu k vývoji šrílanského konfliktu jako neadekvátní a v kontextu jeho řešení a transformace jako omezující a neúčinné. Proto se pokouším vestfálské paradigma překonat a...
Setkávání školy a rodiny: gender mění pravidla
Smetáčková, Irena ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Disertační práce, kterou předkládám k obhajobě, vznikala po dobu pěti let. Na jejich začátku jsem byla plná otázek, které se zrodily při výzkumech v rámci mých diplomových prací z pedagogické psychologie a sociologie. Obě práce se věnovaly učitelům a učitelkám; první z nich (2000) rozpracovávala téma identity vyučujících a její saturace dětmi a jejich rodiči, druhá diplomová práce (2002) pak sledovala rozdíly v představách učitelů a učitelek o jejich povolání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Genderová analýza čtyř pohádkových a příběhových knih pro děti.
Vodrlindová, Petra ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Ve své práci se zaměřuji na genderovou analýzu pohádek a knížek pro děti. Pohádky jsou často vnímány jako svět fantazie, kde dochází k překračování hranic, které vymezují různé kategorie sociální struktury. Většina tradičních pohádek zachovává tradičně vymezenou genderovou strukturu, čímž vytvářejí normativní poselství o podobě genderových rolí a genderových identit, které zapadají do hierarchicky uspořádaného systému podle genderu. Pohádky se takto stávají nástrojem reprodukce genderových nerovností ve společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.