Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Development potential of sub-functions in preschool and younger school age
Pavelová, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
NÁZOV: Možnosti rozvoja čiastkových funkcií v predškolskom a mladšom školskom veku AUTOR: Monika Pavelová KATEDRA: Špeciálnej pedagogiky VEDÚCA PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Rozvoj čiastkových funkcií v predškolskom a mladšom školskom veku je dôležitou súčasťou školskej zrelosti a pripravenosti na vstup na povinnú školskú dochádzku. Cieľom diplomovej práce bolo poukázať na konkrétne čiastkové funkcie, ich význam a dôležitosť. Poukázať na diagnostické metódy, ktoré odhalia prípadný deficit čiastkových funkcií v predškolskom a mladšom školskom veku. Uviesť stimulačné programy na jednotlivé deficity v oslabených čiastkových funkciách. Metódou šetrenia bol kvantitatívny a kvalitatívny výskum, bola realizovaná analýza a interpretácia výsledkov šetrení. Výskum bol zrealizovaný v prípravnej triede ZŠ Praha 10. Deti z prípravnej triedy boli rozdelené do dvoch skupín. Jednu skupinu tvorili deti, s ktorými sa pracovalo pomocou stimulačného programu na rozvoj čiastkových funkcií a druhú tvorili deti bez stimulačného programu. Cieľom výskumnej časti bolo zistiť úroveň vývoja konkrétnych čiastkových funkcií u detí s odkladom školskej dochádzky v prípravnej triede základnej školy. Ďalej screeningovou metódou zistiť oslabenia, pre ktoré bol u týchto detí navrhnutý odklad povinnej školskej dochádzky. Cieľom bolo...
Využití dramaterapie u rekonstruovaných rodin
Veličková, Silvie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce řeší problematiku rekonstruovaných rodin, což jsou takové rodiny, ve kterých žije dítě s jedním rodičem biologickým, ale druhý je mu biologicky nevlastní. Zmíněny jsou zde situace, které předchází vzniku takových rodin a také problémy, se kterými se členové v soužití potýkají. Dalším tématem práce je dramaterapie. Tato expresivní terapie pracuje s divadelními procesy, které mohou být aplikovány na velkou řadu problémů. Své zastoupení najdou kromě psychoterapie i ve speciální pedagogice a v dalších oblastech. Teoreticky jsou zde zmíněny postupy, jak s dramaterapií pracovat prostřednictvím jejích technik a prostředků. Po teoretické části, ve které je vyložena problematika obou témat, následuje část, ve které se autorka snaží aplikovat dramaterapeutické techniky na vybrané problémy rekonstruovaných rodin. Zde jsou uvedeny konkrétní příklady a cvičení a v neposlední řadě také to, co se jimi ovlivňuje či zlepšuje, pokud jsou aplikovány v terapeutickém procesu na rekonstruovanou rodinu.
Možnosti zaměstnávání lidí se schizofrenií
Lokajíčková, Renáta ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Téma: Tato práce se zabývá zaměstnáváním lidí se schizofrenií a přínosem zaměstnání pro lidi s tímto onemocněním. Možnosti zaměstnávání lidí se schizofrenií Teoretická část práce popisuje onemocnění schizofrenie, stigma a předsudky spojené s tímto onemocněním, význam zaměstnání pro lidi s duševním onemocněním, dále se zabývá pracovní rehabilitací, především pak podporovaným zaměstnáním, zmiňuje se také o nestátních neziskových organizacích, které pomáhají lidem se schizofrenií v přípravě a následném hledání zaměstnání. Pro výzkumné šetření jsem využila kvalitativní strategii - polostrukturovaná interview, vedená s uživateli služby podporovaného zaměstnání a přechodného zaměstnání. Na základě rozborů těchto rozhovorů se snažím odpovědět na otázky ohledně významu zaměstnání pro lidi se schizofrenií. Cílem mé bakalářské práce je najít odpověď na výzkumnou otázku jak důležité je zapojení lidí se schizofrenií do běžného života a to především prostřednictvím nalezení vhodného zaměstnání.
Artefiletický přístup v mateřské škole speciální
Jungmannová, Barbora ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Jungmannová B., ARTEFILETICKÝ PŘISTUP V MATEŘSKÉ ŠKOLE SPECIÁLNÍ Anotace Práce pojednává o využití artefiletiky v předškolním vzdělávání dětí se speciálními potřebami. Teoretická část studuje pozadí pedagogické práce v mateřské škole speciální, posuzuje nedostatky kurikulárních dokumentů pro speciální školy v předešlých obdobích. Praktická část práce sleduje aplikaci artefiletického projektu v běžné výuce i v rámci odpolední zájmové činnosti. Projekt poukazuje na vliv barev na psychiku dítěte. Na příkladu tohoto pojektu demonstruji, že je artefiletika vhodným a efektivním doplňkem práce v heterogenní skupině pro všestranný rozvoj dětí s různými handicapy.
Využití muzikoterapie u tělesně postižených
Janyška, Jan ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Lipský, Matěj (oponent)
Název práce: Využití muzikoterapie u tělesně postižených Autor práce: Bc. Jan Janyška Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph. D. Abstrakt Diplomová práce se snaží objasnit podstatu stále se rozvíjejícího oboru muzikoterapie, konkrétně muzikoterapie u osob se specifickými potřebami. V úvodu teoretické části je zmíněn psychologický význam tělesného postižení s užším zaměřením na dětskou mozkovou obrnu. Teoretická část dále objasňuje působení zvuku a hudby na lidský organismus a dává náhled do muzikoterapie. Praktická část se zaměřuje na návrh muzikoterapeutického programu následně vyzkoušeného v praxi s osobami s tělesným postižením. Klíčová slova Tělesné postižení, dětská mozková obrna, zvuk, hudba, muzikoterapie
Přechod k dospělosti : analýza faktorů ovlivňujících průběh tranzitního programu u lidí s mentálním postižením
Jiroušek, Milan ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Přechod k dospělosti: analýza faktorů ovlivňujících průběh tranzitního programu u lidí s mentálním postižením Abstrakt: Tato práce se zabývá tranzitním programem a možnostmi jeho využití pro lidi s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit jaké faktory ovlivňují průběh a výsledky tranzitního procesu. V první části práce ukazuji co je to tranzitní program, jaké jsou možnosti jeho využití, a stručně popisuji britský model tranzitního programu. Ve druhé části se zabývám vymezením faktorů ovlivňujících tranzitní proces a jejich analýzou. Výsledky ukazují, že pro tranzitní programy je charakteristický nedostatek informací a špatné plánování, což způsobuje, že rodiče lidí s mentálním postižením musí být často hnací silou celého procesu.
Posílení rodiny
Fink, Vilém ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na projekt Sdružení pro probaci a mediaci v justici s názvem Posílení rodiny. Do projektu jsem se sám zapojil a pracoval jsem v něm jako terénní rodinný pracovník. V první, teoretické části mé závěrečné práce se zaměřuji na Romy, skupiny Romů v ČR, vzdělávání Romů apod. Popisuji zde také činnost SPJ (Sdružení pro probaci a mediaci v justici), PMS (Probační a mediační služba) či OSPOD (Odboru sociálně právní ochrany dětí). Druhá praktická část popisuje samotný projekt "Posílení rodiny", jeho cíle, realizaci a hodnocení projektu. Součástí této části jsou také kazuistiky čtyř romských rodin, se kterými jsem dva roky pracoval, a dva strukturované rozhovory.
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.