Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Personální agentury
Židková, Veronika ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Záměrem této práce je shrnout základní poznatky o agenturách práce, tj. co vlastně personální agentury jsou, na jakých principech fungují, jak se dělí, jaké nabízejí služby apod. První kapitola se obecněji zabývá vývojem personálního poradenství, protože pojem "personální agentura" je nejen novým termínem, ale i ne příliš historickou záležitostí. Druhá kapitola je zaměřena na typy personálních agentur a jejich členění v České republice podle různých kritérií a uvádí jejich charakteristiky a konkrétní příklady z praxe. Ve třetí kapitole jsou shrnuty nejrůznější služby personálních agentur, které nabízejí. Podrobněji se práce bude věnovat outsourcované službě - získávání neboli vyhledávání a výběru zaměstnanců a dále agenturnímu zaměstnávání. Tyto služby jsou podle mě jedny z nejrozšířenějších u většiny agentur a já osobně s nimi mám zkušenosti.
Prvky hry ve vzdělávání dospělých
Froněk, Jan ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Svatoš, Vladimír (oponent)
"Hra" je ve vzdělávací praxi běžným pojmem, pod kterým si však lze představit velké množství i dosti odlišných aktivit. Předložená diplomová práce se zabývá definicí hry a jejím odlišením od aktivit s prvky hry. Popisuje hru jako obohacující součást života dospělých lidí. Snaží se vymezit místo "hry" v systému vzdělávacích metod a poukázat na skutečnost, že hra je pro andragogiku zajímavý fenomén, kterému stojí za to věnovat pozornost. Součástí je i pokus o kategorizaci her používaných ve vzdělávání dospělých. Nejrozsáhlejší část práce je věnována vedení rozborů herních aktivit, jakožto klíčové dovednosti lektora působícího v oblasti zážitkového vzdělávání. Díky rozboru se z proběhlého herního zážitku může stát v praxi využitelná zkušenost.
Získávání a rozvoj manažerských kompetencí
Matulová, Michaela ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Tato pnice se venuje neustaIe potfebe manazerskeho vzdelavani a rozvoJe manazerskych kompetenci. Zamerem prace je zjistit, jake postoje zaujimaji k manazerskYm kompetencim jednotlivi autori. Kompetence se uplatiiuji stale casteji pri rizeni lidi, a to v modelu flzeni podle kompetenci, 0 kterem zde take pojednavam, a zamyslim se nad tim, zda je pro praxi prinosem. Zmiiiuji se zde take 0 manazerske etice, 0 ktere si myslim, ze je jednou z dUlezitYch kompetenci manazera. Dalsi oblasti je kreativita a reseni problemu, kterymi by v dnesni dobe pIne zmen mel oply-vat snad kazdy manazer. Take se snazim upozomit na nutnost systematickeho pristupu ke vzdeIavani a rozvoji v organizacich.
Výběr cílů outdoorových kurzů
Turecká, Hana ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Resumé Bakalá ská práce pojednává p edevším o problematice volby cíl outdoorových kurz , a to jak z pohledu zadavatele kurzu, tak i ze strany organizací zabývajících se realizací outdoorových kurz . Skládá se ze dvou vzájemn se dopl ujících ástí, teoretické a empirické. Teoretická ást se v nuje nejprve vysv tlení základních pojm z oblasti outdoorového vzd lávání, dále popisu procesu výb ru vhodného outdoorového kurzu a popisu evaluace již prob hlého kurzu. Cílem empirické ásti je zhodnocení procesu výb ru cíl outdoorových kurz poptávaných u eských organizací zabývajících se vzd láváním pomocí outdoor trainingu. K dosažení cíl práce bylo použito technik dotazníkového šet ení a polostrukturovaného rozhovoru. KLÍ OVÁ SLOVA: Zážitkové vzd lávání, outdoorový kurz, cíle kurz , objednavatel kurzu, evaluace
Nové trendy v řízení lidí
Průša, Michal ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Ve sve bakahirske pnice se zabyvam novymi trendy v flzeni lidi. V uvodu nemohu opomenout v-yvoj teorie organizace v historickem kontextu, ktery nam pripomina, jakymi smery se teorie organizace behem 20. stoleti ubirala. DaiSi casti je system podnikoveho vzdelavani a dalSi rozvojove programy, ktere jsou v soucasnosti velmi aktuilnim tematem. Krom zminenych dalSich rozvojovych programu je v bakalarske praci popsan jak cyklus systemu podnikoveho vzdelavani, tak samotne systematicke podnikove vzdelavani. Ucici se organizace a jeji popis, vyznam Ci charakteristiky jsou obsahem dalSi casti me bakalarske prace. I zde jde 0 problematiku velmi aktuilni, velice uzce propojenou s vysokou potrebou znalosti. Posledni casti, ktera velmi uzce souvisi s uCici se organizaci, je cast pojednavajici 0 managementu znalosti. Je zde popsan napriklad znalostni retezec, druhy znalosti a je zde take zduraznena dUlezitost znalosti tacitnich.
Klasifikace herních metod ve vzdělávání dospělých
Froněk, Jan ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Mgr. Jan Froněk, disertační práce, Katedra andragogiky a personálního řízení FF UK v Praze Abstrakt Předložená práce představuje podoby herních metod ve vzdělávání dospělých, přičemž prohlubuje především klasifikaci hraní rolí a simulací a poukazuje na možnosti jejich využití ve vzdělávací praxi. Práce vznikala v prvé řadě na základě analýzy odborné literatury (vědecké články i metodické příručky apod.) a přestrukturováním poznatků do terminologického rámce, který sice v různých kontextech existoval, nebyl ale explicitně pro oblast vzdělávání dospělých do detailu popsán. Druhým pilířem práce je potom dotazníkové šetření provedené mezi lektory kurzů pro dospělé. Práce je členěna do šesti tematických kapitol: zahájena je obecnou kapitolou o hře, jejích charakteristikách a definičních rysech. Následuje část věnovaná klasifikacím herních metod (kap. 2), z nichž vychází i detailní třídění podob hraní rolí (kap. 3) a simulací (kap. 4), které představuje nejrozsáhlejší část práce. Ve stručnosti jsou potom zmíněny významné organizace pro hry a simulace v ČR a ve světě (kap. 5). V šesté kapitole jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi lektory, které se zaměřovalo především na zjištění míry využívání jednotlivých typů herních metod a jejich zaměření. Výsledky ukázaly, že v průměru tráví dotázaní lektoři...
Tvořivost a její rozvoj
Nebřenská, Dagmar ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat tvořivost a možnosti jejího rozvoje. Práce tvořena devíti kapitolami, z nichž každá pojednává o rozdílném aspektu kreativity. Vstupní partie práce uvádí do problematiky, definuje pojem tvořivosti z rozdílných úhlů pohledu a problémy spojené s definováním kreativity. Následuje přehled pojetí tvořivosti v historickém vývoji. Další část textu je věnována kreativní osobnosti, přibližuje pojetí tvořivé osobnosti, Guilfordův přístup k tvořivosti, rysy kreativní osobnosti, vztah tvořivosti a inteligence, vztah motivace a tvořivosti a vybrané faktory funkce mozku z hlediska tvořivosti. Poté je pozornost věnována tvůrčímu procesu, fantazii, typům tvořivých produktů a kritériím na produkty kladená. Následující pasáž se zaměřuje na percepční, intelektové a výrazové, emoční a prostředím dané překážky tvořivosti a popisuje Guilfordův model kreativního řešení problémů. Poté jsou přiblíženy vybrané techniky rozvoje tvořivosti: brainstorming, brainwriting, synektika a laterální myšlení. Závěrečná kapitola shrnuje předcházející. Tvořivost je fenoménem, kterému je věnována stále větší pozornost, je univerzálně se uplatňující klíčovou kompetencí, jejíž rozvoj musí brát do úvahy schopnosti, motivaci a vlivy prostředí.
Příprava projektu outdoorového kurzu
Janouchová, Eliška ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Cílem práce je představit přípravu projektu outdoorového kurzu, jenž se již několik let stále častěji objevuje v rámci firemního vzdělávání. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je založena na informacích z odborné literatury a pojednává o tom, jaké jsou důležité kroky při přípravě outdoorového kurzu a také se zabývá komunikací dodavatelské firmy s klientem. Ve druhé části jsou poznatky prohloubeny v rámci dotazníkového šetření, kde jsou analýze podrobeny tři nabídky teambuildingového programu od vybraných dodavatelských firem. V závěru práce jsou zjištěny a popsány aspekty, které při výběru dodavatele hrají roli. Svým charakterem práce nastiňuje návod, jak připravit kurz z pohledu klienta, tak z pohledu dodavatele.
Osobnostně sociální rozvoj skrze dramatickou improvizaci
Gabrielová, Vanda ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent)
Autorka se ve své práci zaměřuje na význam a možnosti dramatické improvizace v osobnostně sociálním rozvoji dospělých. Poukazuje na principy a pravidla této metody, které mohou pomáhat v rozvoji potenciálu každého člověka. Speciálně se pak zaměřuje na témata, mezi které patří překonávání bariér, sebedůvěra, soustředěnost, fantazie, kontrola emocí, herecké dovednosti a umění dialogu. Dále upozorňuje na zásady a postupy v přípravě a realizaci kurzů podle didaktického cyklu C-M-I-A-R-E. Předkládá požadavky kladené na lektory a celkovou organizaci. Na závěr uvádí ukázková cvičení, se kterými se účastníci dramatické improvizace mohou setkat. Vysvětluje jejich účel a postupně je analyzuje.
Motivace amatérských hudebníků z pohledu sbormistra
Šárková, Zuzana ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce Motivace amatérských hudebníků z pohledu sbormistra se zabývá motivací v amatérských tělesech. Nejprve na základě relevantní literatury bude poskytnut přehled, jak funguje motivace a jak ji lze efektivně využít pro zvýšení výkonu. Dále bude ukázána důležitost zájmového vzdělávání a že znalost jeho specifik a možností osvětlí práci v amatérských sborech. Podstatný je i psychologický aspekt této práce, zaměření se na osobnost sboristů a sbormistrů. Cílem práce je poskytnout sbormistrům hlubší náhled do problematiky vedení a správné stimulace zpěváků, aby mohli dostát vysokým nárokům, které jsou na ně ze všech stran kladeny. Práce je doplněna výzkumným šetřením, nejprve pomocí rozhovorů se sbormistry, dále krátkým dotazníkem mezi stovkou amatérských zpěváků. Sbormistři představí svoje sbory a svůj pohled na sbormistrování, co musejí umět a jací musejí být, aby uspěli. Dotazník je zaměřen na očekávané vlastnosti dobrého sbormistra, jakou osobností by především podle sboristů měl sbormistr být. To vše přispívá k hlubšímu pochopení práce sbormistra a dává návod, jak lépe a efektivněji vést sbor. Práce může pomoci začínajícím amatérským sbormistrům nezapomenout na podstatné součásti práce ve sboru a lépe si uvědomit, co všechno má vliv na kvalitní výsledek. Klíčová slova: motivace,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.