|
Vliv rozšíření konsolidačního celku na jeho ekonomickou situaci
Suchá, Martina ; Langrová, Blanka (oponent) ; Rajchlová, Jaroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku konsolidované účetní závěrky a zhodnocení vlivu rozšíření konsolidačního celku na jeho ekonomickou situaci. První část práce obsahuje teoretické poznatky, které jsou pro dané téma práce stěžejní. Následně je analyzována současná ekonomická situace koncernu spolu s oceněním nově pořízeného obchodního podílu. Na závěr je sestavena nová konsolidovaná účetní závěrka a poté je provedena komparace původního stavu s nově vzniklým rozšířeným konsolidačním celkem.
|
| |
| |
|
Klíčové vzpomínky studentů učitelství na primární školu
Suchá, Michaela ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím vyučování studentů učitelství 1. stupně na počátku studia, kdy je ovlivněno z velké části jejich subjektivními prožitky v roli žáků. Cílem výzkumu práce je charakterizovat toto pojetí na základě výpovědí studentů a zjistit, zda mají studenti pedagogiky tendenci se těmto vzorům, které provázely toto jejich životní období, spíše přibližovat či vyvarovat. Teoretická část se prolíná s výzkumnou. Výpovědi studentů jsou doplněny o poznatky z odborné literatury. Část práce je věnována definování dlouhodobé paměti a část stresu a hodnocení, jakožto opakovaně zmiňovaným důležitým aspektům ovlivňujících vzpomínky studentů. Dále práce popisuje studenta učitelství a jeho počáteční připravenost a s tím spojené požadavky pro kvalitní plnění studia. Ve druhé části práce se pozornost přesouvá na vyučovací styly učitelů a tzv. doporučení, kterými by se měli obecně učitelé řídit. Výzkum společně s oporou o literaturu dokazuje, že učitel má na žáka jednoznačně velký vliv.
|
|
Komunitou podporované zemědělství - případová studie KomPot
Suchá, Martina ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Fraňková, Eva (oponent)
Diplomová práce Komunitou podporované zemědělství - případová studie KomPot zkoumá ve své empirické části fungování spolku KomPot a jeho vývoj od roku 2012, kdy spolek vznikl. Práce se také zabývá členy spolku, ptá se, jaké mají důvody pro vstup do spolku a jaké na něj mají názory. Teoretická část práce je věnována tématu Komunitou podporované zemědělství (KPZ), které se jako první objevilo v Japonsku po roce 1970 a v České republice se rapidně rozvíjí v posledních dvou letech. Téma KPZ je nejprve ukotveno v pojmech komunita a zemědělství. Následně je v práci vysvětleno, co je KPZ a jaké jsou jeho charakteristiky. Popsány jsou také pojmy potravinová suverenita, potravinová soběstačnost a potravinová bezpečnost, které s KPZ úzce souvisí.Pro zevrubné uchopení tématu KPZ se práce detailněji věnuje rešerši KPZ v různých zemích světa, na kterých je ukázána variabilita KPZ. Součástí výzkumu této práce je také otázka položená řešitelským týmem v rámci SVV UK, jež zkoumá, do jaké míry je KPZ rezistenční strategií vůči individualizaci a komodifikaci modernizované společnosti. Klíčová slova: komunitou podporované zemědělství, komunita, zemědělství, potravinová suverenita, potravinová soběstačnost, potravinová bezpečnost, individualizace, komodifikace, rezistenční strategie
|
|
Řízení pod vlivem alkoholu u studentů v ČR
Coufalová, Veronika ; Šucha, Matúš (vedoucí práce) ; Lehnerová, Jana (oponent)
První stěžejní část je věnována alkoholu samotnému, jeho podrobnějšímu popisu, vývoji, jeho účincích na organismus. Dále se budu zabývat zbytkovým alkoholem a měřením alkoholu při silniční kontrole. S tímto tématem také souvisí i bezpečnost na našich silnicích, kampaně zaměřené proti alkoholu za volantem a dále různé statistiky nehodovosti pod jeho vlivem ve srovnání s ostatními zeměmi. Praktická část bude pojednávat o souvislosti mezi vzděláním a řízením pod vlivem alkoholu. Zjišťuji, zda-li dosažené vzdělání a věk řidičů souvisí s řízením pod vlivem alkoholu. Popisuji postoje studentů k problému řízení pod vlivem alkoholu. Výzkum je prováděn formou anonymních dotazníků ze vzorku padesáti studentů z třetího ročníku odborného učiliště a padesáti studentů z prvního ročníku vysoké školy. Výsledkem práce budou shrnuté výsledky zhodnoceny a bude demonstrován ucelený přehled o této problematice. Klíčová slova: alkohol, bezpečnost na silnicích, následky, vliv věku a vzdělání řidičů na řízení pod vlivem alkoholu.
|
|
Téma alkoholu v české punkové subkultuře
Broklová, Lada ; Šucha, Matúš (vedoucí práce) ; Janíková, Barbara (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vztahem stoupenců české punkové subkultury ke způsobu užívání alkoholických nápojů a ke způsobu přemýšlení o něm. Popisuje jejich postoje, názory a zvyky při konzumaci alkoholických nápojů. V teoretické části jsou vymezeny obecné informace o alkoholu, jakými jsou historie, účinky a způsoby užívání. Práce se také věnuje účinkům alkoholu na mladý lidský organismus. Následující kapitoly popisují sociologická témata, jako je kultura, subkultura a jejich vztah. Dále informace o vzniku a vývoji punkové subkultury ve světě i v České republice od jejího počátku do současnosti. Následně jsou uvedeny statistické informace o alkoholu v české punkové scéně. V rámci empirické části se práce věnuje popisu vzorců užívání alkoholu mezi českými stoupenci punku, jejich názory a životní postoje. Jedná se o kvalitativní studii, při sběru dat byla použita metoda individuálních polostrukturovaných rozhovorů se stoupenci punku. Při tvorbě dat byly použity metody kvalitativního přístupu a narace. Následuje kazuistika stoupence alkopunku, který pití alkoholických nápojů značně protěžuje a kazuistika stoupence straight edge - ortodoxní odnože punku, která odmítá jakékoliv návykové látky včetně alkoholu. Práce odhaluje rozdíly a shody ve vzorcích užívání alkoholu stoupenců české punkové scény....
|
|
Didaktická příprava budoucích učitelů základních škol
Suchá, Miroslava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem mé práce je zjistit, zda studenti a začínající učitelé jsou vybaveni dovedností stanovit si výukový cíl. V teoretické části píši o změnách v českém školství, zejména pak o novém pojetí základního vzdělávání, zabývám se problematikou didaktické přípravy, vymezuji základní pojmy z didaktické terminologie a popisuji základní přístupy ke školnímu vzdělávání. Hovořím o pedagogických dovednostech, přičemž se podrobně zabývám stanovením výukových cíl. V empirické části práce zjišťuji, zda kvantita a kvalita didaktické přípravy v rámci vysokoškolského studia odpovídá skutečným potřebám začínajícího pedagoga. Za použití kombinace dvou exploračních metod dotazníku a rozhovoru zkoumám, zda začínající učitelé vstupují do školské praxe dostatečně vybaveni zejména dovedností stanovit si výukový cíl. V závěru diplomové práce popisuji výsledky výzkumu. Zamýšlím se nad úrovní pedagogických dovedností budoucích učitel a jejich začínajících koleg. Diskutuji nad otázkami poskytnutí lepší praktické přípravy. Klíčová slova: didaktika, didaktická připravenost, kompetence učitele, výukový cíl.
|
|
Problematika řízení motorového vozidla pod vlivem alkoholu se zaměřením na rizikové chování řidiče
Matějková, Radka ; Reichelová, Lenka (oponent) ; Šucha, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice řízení osobního automobilu pod vlivem alkoholu. Zaměřuje se na rizikové chování řidičů spojené s požíváním alkoholu a důvody vedoucí k riskování na silnících. Podává informace o možných rizicích a důsledcích spojených s touto problematikou a statistický přehled nehod zaviněných pod vlivem alkoholu. Práce informuje o účincích alkoholu na člověka, možnostech prevence v dopravě a celkovém pohledu české společnosti na tuto legální drogu. Výzkumná část byla realizována pomocí dotazníku šířeného mezi jednotlivými respondenty jak formou elektronickou, tak i osobním kontaktem. Výzkum pracuje s 200 respondenty, kteří dotazník vyplnili. Z těchto respondentů je 109 vybráno jako reprezentativní vzorek, sloužící k posouzení situace, týkající se alkoholu a řízení osobního automobilu. Výzkum se zabývá osobnostní charakteristikou jednotlivých respondentů a okolnostmi vztahujícími se na respondenty, kteří požili alkohol a zároveň usedli za volant automobilu. Výsledkem výzkumu jsou data vymezující rizikového řidiče a okolnosti vedoucí k řízení člověka pod vlivem alkoholu.
|
| |