| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Slovenian Art after the year 1980 and the group Irwin
Sadovski, Katarina ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Klaricová, Kateřina (oponent)
In my thesis I dealt with Slovenian art after 1980. In the first part I presented political background of the time and its influence on Interrupted Histories, the subcultures and Slovene artists that sprang out of this scene. In the second part I assess the NSK with its NSK state, the group Laibach and what bears the higher significance of my thesis the collective Irwin. I focused on the field of their work and their main message being that no totalitarian system must never come back to life. They manage to convey their point of view on the subject by reviving the original totalitarian systems. I concluded that in the year 1980 Slovenian photography gained its independence.
|
|
Zapomenutí korutanští fotografové
Golob, Rok ; Scheufler, Pavel (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Fotografie je jedním z médií masové reprodukce uměleckého díla v době průmyslové společnosti, které doprovází jedno z nejneklidnějších období v dějinách. Má magisterská práce se věnuje rozvoji fotografie v Korutanech, od konce 19. století do roku 1996, ve světle politických, sociálních změn a rozvoji fotografického řemesla. Když jsem dokumentoval práci lokálních fotografů, jako jsou Ferdinand Andreiz, Franc Chovník (1881 ? 1971), Stanko Chovník, (1927), Maks Dolinšek (1910 ? 1987), Maks Kunc (1930 - 1997), Dr. Hans Harpf (1866 ? 1938), jsem našel několik technicky i tématicky výborných fotografií, s tím jsem též objevil jejich základní tendenci, že raději fotografovali statické pohledy na Korutany než jejich bouřlivé dějiny.
|
| |